• GWTommy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-02 15:11
Ik zit met een probleem. Ik heb een simpele Windows 8.1 machine draaien. Die moet ook altijd draaien ivm de toepassingen die er op draaien. Ik zit niet te wachten op alle updates, omdat ik dan nooit zeker ben of ik wel kan rebooten, of dat ik anders uren niet bereikbaar ben omdat Windows van alles aan het doen is. Updates staan dus uit. Echter krijg ik soms nog bij het rebooten: 'bezig met functies, x% voltooid, sluit de computer niet af". Dat duurt dan zo'n twee uur. Als ik pech heb stopt hij halverwege en is hij vervolgens dik 24 uur bezig met het "ongedaan maken van functies".

Ik heb maar één vraag: hoe voorkom ik dat ik ooit nog zoiets van functies (wat het ook mag voorstellen, lekker duidelijk wat functies is) of updates zie? Is er een speciale manier waarop ik moet afsluiten?

Dit is echt dramatisch van Windows. Je hebt niet eens keus.

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20:22
nvm

[Voor 93% gewijzigd door Aschtra op 12-03-2015 09:35]

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 27-11 01:27
24 uur voor een reboot...........? Das wel heel erg lang

Wat heb je zelf al geprobeerd? Eerste hit in Google...

http://www.askvg.com/how-...on-in-windows-start-menu/

• GWTommy
Het "ongedaan maken van functies" kan ruim 24 uur duren. Wat het precies is, weet ik niet en interesseert me ook niet. Windows moet gewoon niet alles in eigen hand nemen en stoppen met íéts van updates.

Momenteel heb ik updates geheel uit staan (nooit naar updates zoeken, niet aanbevolen). Echter wil hij af en toe nog steeds bezig met z'n onverklaarbare functies.

Als ik rechter muisknop doe op de start button van Windows 8 > Afsluiten of afmelden, klik ik altijd op Opnieuw opstarten. Daar staat nooit wat over updates zoals da_PSI suggereert. Voor de zekerheid zal ik in ieder geval het register aanpassen zodat dit ook niet meer mogelijk is.

• JerX
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:56
GWTommy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:36:
Het "ongedaan maken van functies" kan ruim 24 uur duren. Wat het precies is, weet ik niet en interesseert me ook niet. Windows moet gewoon niet alles in eigen hand nemen en stoppen met íéts van updates.

Momenteel heb ik updates geheel uit staan (nooit naar updates zoeken, niet aanbevolen). Echter wil hij af en toe nog steeds bezig met z'n onverklaarbare functies.

Als ik rechter muisknop doe op de start button van Windows 8 > Afsluiten of afmelden, klik ik altijd op Opnieuw opstarten. Daar staat nooit wat over updates zoals da_PSI suggereert. Voor de zekerheid zal ik in ieder geval het register aanpassen zodat dit ook niet meer mogelijk is.
Ik vind het niet heel raar dat je Windows wilt updaten en dat is ook met andere OS'en zo.

Als je geen updates meer wilt dan schakel je toch lekker de Windows Update service uit?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij heb je in het update centrum de optie hoe updates binnenkomen. Alles installeren, alleen belangrijk, niets installeren met melding, die laatste krijg je dus nooit zulke updates binnen (buiten wat klein zut dat geen reboot nodig heeft).

http://www.7tutorials.com...e-windows-update-settings
Deze even doorlopen dus.

En de snelheid van die updates? Puur afhankelijk van de snelheid van je PC. Met een beetje SSD is dit amper minutenwerk, zeker als je PC al zo goed als uptodate is.

[Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 12-03-2015 10:44]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• GWTommy
Het updaten duurt me te lang en op ongevraagde, zeer ongelegen momenten. Dan maar geen updates. Doe ik wel één keer in de maand handmatig op een moment dat het uitkomt.

De Windows Update service is een goede. Ben niet zo bekend met Windows dus wist niet dat die er was. Staat ook uit. Nog meer tips om Windows tegen zichzelf te beschermen?

Edit:
@SinergyX: dit staat al helemaal uit.
De machines zijn vrij low-end. Voldoende voor wat ze moeten doen.

[Voor 14% gewijzigd door GWTommy op 12-03-2015 10:46]

• jan.pijpers
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 25-03-2018
Overstappen naar Ubuntu beter idee misschien

https://koopmarktplaats.nl

• xFeverr
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 28-11 08:19
Dat bezig met functies verhaal komt bijvoorbeeld als je Windows functies in of uitschakelt, zoals hyper-v en telnet. Ook bij het installeren van bepaalde software, zoals visual studio, kan dit gebeuren. Het kan dus zijn dat andere software op de PC een functie van Windows wil inschakelen, maar dit mislukt steeds. Dit heeft niets te doen met de Windows updates.

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-11 12:27

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Het lijkt er inderdaad op dat er wat anders aan de hand is. Als jij op een goede manier ingesteld hebt staan dat je geen Windows updates wilt, dan is dat ook wat gebeurd. Kijk daarom ook eens even bij "installed updates" in het control panel welke updates wanneer geinstalleerd zijn.

Staan daar updates tussen die je niet handmatig geinstalleerd hebt, dan lijkt Windows updates niet juist uitgeschakeld te zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee