Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• buijsLR
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-06-2015
Hopelijk kan een van jullie me helpen met de volgende situatie:

Ik heb dimbare ledspotjes gekocht en wil ze graag kunnen dimmen via de wandschakelaar en via de afstandsbediening of ipad/telefoon. Ik ben dus op zoek naar een dimmer in combinatie met een manier om ze te dimmen via een device. Ik heb al veel mensen gesproken, maar ik kom er niet uit.

Wat meer info:
- Het gaat om deze spots: http://www.123ledspots.nl...edspot-dimbaar-en-ka.html.
- 20 stuks a 5W, verdeeld in 2 groepen (12 en 8 spotjes, dus 40 en 60W per groep)
- Volgens site faseAANsnijdingsdimmer nodig
- Er is geen blauwe draad bij contactdoos

Conclusie van mij tot nu toe:
- Qubino dimmer is geen optie, want is faseAFsnijding en geen blauwe draad
- Fibaro dimmer in combinatie met een bypass? Ik hoor hier niet altijd goede verhalen over, maar het lijkt de enige optie tot nu toe.
- KlikAanKlikUit verkoopt geen dimmers voor groepen van 40 of 60W
- Controllers zijn vrij prijzig. Is een USB-stick zoals Aeon Labs een optie in combinatie met bijv een RaspberryPI?

Zijn er nog andere opties, en wat raden jullie aan?

Alvast heel erg bedankt!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:56
Ik kan in de specificatie niets vinden over die aansnijding. Je spreekt over een contactdoos er is geen NUL aanwezig. Meestal gaat de leiding van zo'n contactdoos ergens heen en daar is meestal wel een NUL aanwezig en dan is het echt niet zoveel moeite om een NUL bij te trekken.
Zelf gebruik ik zowel de Fibaro met bypass en de Qubino. Beiden werken zonder knipperen maar de Qubino regelt iets verder terug dan de Fibaro. Of je echt een bypass nodig hebt weet ik niet bij de belasting die je opgeeft.
Andere opties zie ik op dit moment ook niet.

• buijsLR
Bedankt sunnybird.

Wat wel bij de specs van de spots staat, is dat ze de 'N&L'-dimmer aanraden. Dat is een faseaansnijdingsdimmer. Betekent dit dat er per definitie geen afsnijdingsdimmer op geinstalleerd kan worden? Of kan het ook zijn dat ze beide gebruikt kunnen worden (sorry, heb er niet veel verstand van)?

De blauwe draad trekken is inderdaad een optie, maar de zwarte zit zo vast dat ik bang ben dat ik dadelijk ook geen zwarte meer heb.

En wat denk je van de Aeon Labs i.c.m. RaspberryPI? Of heb je een goed alternatief?

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:56
Als je draad bij wil trekken is er maar een optie. Aan 1 draad een trekveer aanbrengen dan alle draden eruit trekken. Een blauwe draad toevoegen en dan alle draden tegelijk door de buis trekken. Eventueel de draden voorzien van talkpoeder is mooi vettig en je kunt later de draden er ook weer uittrekken want talkpoeder verouderd niet.

Bij 123led heb/had ik het gevoel dat ze een beetje naar "hun dimmers" toe praten. Ik weet net te weinig af van die fase aansnijdingen maar daar zit hier vast en zeker wel wat kennis op dit forum.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:46

DukeBox

loves wheat smoothies

buijsLR schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:48:
- KlikAanKlikUit verkoopt geen dimmers voor groepen van 40 of 60W
Jawel hoor, de awmd-250/awmd-251 kan overige verlichting tot 250Watt dimmen. Omdat je LED's niet direct gevoed worden maar middels een geschakelde dimbare voeding (vandaar ook de fase aansneiding) vallen deze onder overige.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 12-03-2015 12:57 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• buijsLR
Hoi DukeBox,
Dat is een interessante optie dan. Toen ik de vraag bij KAKU neerlegde, gaven ze namelijk het antwoord dat dit niet zo was:

"De AWMD250 is voor het dimmen van LED en dan tot maximaal 24 W met dimbare lampen.
Deze is dan het beste voor uw toepassing, echter niet voorde 12x5 watt LED. Hier hebben wij geen ontvangers voor"

Maar volgens jou hebben zij het dus mis?

Ik kan het natuurlijk bestellen en gewoon kijken of het werkt...

Of is er een risico dat de dimmer of leds dan sneuvelen?

-------------
Edit: Ondertussen nagevraagd bij KAKU en krijg onderstaande reactie:

Onze LED-dimmers (oa. AWMD-250) zijn ontworpen om tot 24 watt LED-verlichting te kunnen dimmen. Boven dit wattage kunnen wij geen garantie bieden dat dit probleemloos werkt. Het zou kunnen gebeuren bij te veel wattage dat de zekering kapot gaat en het product defect raakt, ook zou het kunnen zijn dat het dimmen niet helemaal goed gaat.Dat de LED-spotjes sneuvelen lijkt me niet het geval, er zit altijd namelijk nog een zekering in.

[ Voor 39% gewijzigd door buijsLR op 13-03-2015 17:21 ]

• buijsLR
Is er wellicht nog iemand anders die me hiermee kan helpen?

Ik ben vooral benieuwd of er (1) nog andere mogelijkheden zijn en (2) de stelling van DukeBox over KlikAanKlikUit bevestigd kan worden.
Pagina: 1