Toon posts:

Hulp gezocht om nieuwe driver te vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Mijn zoon wil graag Minecraft spelen. Nu werkt het op mijn pc prima, maar op de laptop niet.
Na de foutmelding te hebben opgezocht lijkt het erop dat het aan de driver ligt van de videokaart.
Maar nu kan ik dus geen nieuwe driver vinden, de meest recente is uit 2011.

Het betreft een onboard kaart: ATI Radeon X1270.

Heeft iemand een link? bedankt!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
Helaas is dat de meest recente driver. De driver op de AMD website stamt uit 2010 voor deze videokaart. Vergeet niet dat deze kaart uit 2007 is. Anders kan je nog altijd de 'auto-detect' tool van AMD gebruiken.

http://support.amd.com/en-us/download/auto-detect-tool

[ Voor 8% gewijzigd door LongBowNL op 12-03-2015 08:50 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 10:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:27:
Dag allemaal,

Mijn zoon wil graag Minecraft spelen. Nu werkt het op mijn pc prima, maar op de laptop niet.
Na de foutmelding te hebben opgezocht lijkt het erop dat het aan de driver ligt van de videokaart.
Maar nu kan ik dus geen nieuwe driver vinden, de meest recente is uit 2011.

Het betreft een onboard kaart: ATI Radeon X1270.

Heeft iemand een link? bedankt!
Je kan het proberen met een upgrade naar Win7.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
Thx LongBowNL, jammer er is idd geen nieuwere driver... heb ook geprobeerd om iets met Java te doen, aangezien dit in de errormelding staat, maar helaas.

OgWok: ik denk niet dat die laptop Win7 aankan en dan verander je de videokaart natuurlijk ook niet.

Ben bang dat ik mijn pc moet blijven delen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

W7 is lichter dan Vista, en W10 voelt ook wat lichter dan W7.

Maarja, support voor zulke oude kaarten stopt natuurlijk op een dag, sowieso zal een 8 jaar oude laptopvideokaart nou niet veel purrie hebben.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
World of Warcraft loopt wel prima, zou verwachten dat Minecraft ook wel zou werken dan, maar die crasht met opstarten al.

• steareth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 10:46

steareth

professionele epibreerder

Van minecraft zou je inderdaad denken dat het spel erg licht is.
Maar ik was ook verbaasd toen ik de load zag op m'n ram geheugen en GPU.
Dit is erg hoog voor een spel bestaande uit vergrootte pixels :)

ik weet niet waar je huis woont.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

steareth schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:56:
Van minecraft zou je inderdaad denken dat het spel erg licht is.
Maar ik was ook verbaasd toen ik de load zag op m'n ram geheugen en GPU.
Dit is erg hoog voor een spel bestaande uit vergrootte pixels :)
Zonder alle fancy effecten die toegevoegd zijn is de load op je GPU aardig laag. Het is eerder de load op de CPU die vrij hoog kan oplopen omdat de werelden dynamisch gegenereerd worden.

www.maartendeboer.net

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
OgWok schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:50:
[...]

Je kan het proberen met een upgrade naar Win7.
Er is geen officiële Win7 driver beschikbaar voor deze GPU op de AMD website. :-(

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:14
Is het niet een stuk handiger om even de foutmelding te delen? Je hebt nu al de conclusie getrokken dat de driverupdate de oplossing is terwijl dat mogelijk helemaal niet zo is.

Verwijderd

Topicstarter
# A fatal error has been detected by the Java Runtime Environment:
#
# EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION (0xc0000005) at pc=0x281fef40, pid=3356, tid=920
#
# JRE version: Java(TM) SE Runtime Environment (8.0_25-b18) (build 1.8.0_25-b18)
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (25.25-b02 mixed mode windows-x86 )
# Problematic frame:
# C 0x281fef40
#
# Failed to write core dump. Minidumps are not enabled by default on client versions of Windows

Verwijderd

Topicstarter
Heb de nieuwste versie van Java, vervolgens op het forum van Minecraft gezocht naar een oplossing en daar werd steeds genoemd dat het een driver probleem zou zijn... andere suggesties zijn uiteraard ook welkom.

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:03:
# A fatal error has been detected by the Java Runtime Environment:
#
# EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION (0xc0000005) at pc=0x281fef40, pid=3356, tid=920
#
# JRE version: Java(TM) SE Runtime Environment (8.0_25-b18) (build 1.8.0_25-b18)
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (25.25-b02 mixed mode windows-x86 )
# Problematic frame:
# C 0x281fef40
#
# Failed to write core dump. Minidumps are not enabled by default on client versions of Windows
access violation is een probleem in de code van minecraft/java zelf, ze proberen geheugen te benaderen dat niet van hun is. Lijkt me een kleine kans dat het een driver probleem is..

Windows 7 is inderdaad lichter dan vista, en Windows 10 is op dit moment nog niet aan te raden aan de gemiddelde gebruiker.

Minecraft is CPU wijs een erg intensieve game dus een oude laptop kan hier nogal moeite mee gaan krijgen, Zowiezo alles op low zetten meteen (indien ie start)

Je zou de laatste java kunnen installeren (Java 8 SE, Deze heb je al (te zien in de error log), maar effe reinstalleren kan geen kwaad) hiero: http://www.oracle.com/tec...e8-downloads-2133155.html

Als dit niet werkt, dan uninstall java 8, en probeer het met 7, Minecraft werkt volgensmij tot java 6 sinds een paar updates.

Indien je het werkend krijg, installeer de minecraft mod Optifine, deze optimaliseert minecraft voor oudere systemen.

Edit-

Na wat opzoeken zie ik dat je videokaart op de laptop Alleen OpenGL2.0 of lager support, Minecraft heeft minimaal 2.1 nodig. Dit gaat dus niet werken..
Source: http://www.game-debate.co...3&graphics=Radeon%20X1270
https://www.google.nl/web...%20minimum%20requirements

Met deze link leggen ze de kracht van de kaart uit: http://www.notebookcheck....xpress-x1270.17188.0.html
En dit is ook niet echt motiverend, Warcraft 3 met alles op low? en 128MB VRAM. Dit is niet bedoeld om iets anders dan Office op te zetten..

[ Voor 17% gewijzigd door Themperror op 12-03-2015 22:54 ]

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is dat wel zo?

Hier staat dat hij OpenGL 2.1 aan zou moeten kunnen:
http://www.ozone3d.net/gpu/db/index.php?id=22204

Even andere insteek: omdat Minecraft in Java draait kun je het op allerlei platforms draaien, dus ook LiveCDs/USBs. Probeer dat eens. Als je een hardwareprobleem hebt gaat het daar ook niet werken. Is het een softwareprobleem dan zou het het wel doen.

Verder eens met opmerkingen over Vista. Vista is juist zwaarste OS voor beperkte hardware dat MS ooit uitgebracht heeft. Iedere andere Windows versie is lichter, dus een upgrade zal zeker betere performance opleveren - al zal dat niet noodzakelijkerwijs dit probleem verhelpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1