• joostbosmans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Mijn naam is Joost Bosmans en mijn hobby is fotograferen.
Omdat ik in een elektrische rolstoel zit, heb ik mijn fz1000 op een Manfrotto-statief.
Dat statief is weer geklemd op mijn werkblad. De camera bedien ik via mijn tablet.
Nu ben ik op zoek naar een pan/tilt motor voor de camera.
Alleen mag de combinatie niet te hoog/instabiel zijn ivm het rijden.
Weet u of er zoiets bestaat?

Ik heb de bescor al gevonden, maar wanneer ik deze + mijn camera op het statief zet wordt het geheel te instabiel.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
Interessant probleem. Zelf geen ervaring, al heb ik nog wel het idee om een keer zelf iets dergelijks in elkaar te klussen. Mag ik vragen in hoeverre je gehandicapt bent, wel handig om te weten want misschien ligt de oplossing niet in de richting die je nu denkt. Ik zie op je website wat meer informatie over je set-up:

http://www.photocap.nl/apparatuur.html/

Qua instabiliteit: veel lichter zal je het niet vinden. Is het instabiel door de bevestiging op het werkblad, of is het statief onvoldoende voor de pan/tilt+camera?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• joostbosmans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Het wordt instabiel door de bevestiging. Ik dacht misschien kan je de bracket van het statief 'motorisch kantelbaar' maken, zodat ik de camera kan tilten. De pan-functie is minder belangrijk voor mij.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
Als ik het zo begrijp moet je dus helemaal geen pan/tilt motor zoeken maar een betere bevestiging van je statief op je werkblad.

Heb je al gekeken hoe anderen het oplossen:
Afbeeldingslocatie: http://www.gimpgear.us/media/catalog/product/cache/16/image/800x800/8a02aedcaf38ad3a98187ab0a1dede95/x/l/xlr_camera_on_chin_controlled_motorized_camera_tripod_head_on_robo_arm_mount/%5BMtR0738.a%5D_Robo-Arm-Mount-Kit-for-Wheelchair-or-Bed.jpg

Ik zie niemand die het op en werkblad bevestigd.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58