Win7 corrupt na updates

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 20:10
Win7 Ultimate x64

Hallo Tweakers,

Sinds de laatste windows updates is mijn pc de weg kwijtgeraakt.

Na de eerste keer opnieuw opstarten werkten meerdere programma's (o.a. Panda AV, Daemon, Chrome en Earth) niet meer door missende dll's in de Program Files. In de lijst met Programma's en Onderdelen zijn ze ook verdwenen, waardoor ik ze niet fatsoenlijk kon verwijderen en opnieuw installeren.

Dus besloot ik om Systeemherstel uit te voeren vanaf de Windows-dvd. Er was nog een herstelpunt beschikbaar van vóór de updates, maar na de eerste poging kreeg ik een foutmelding dat het proces niet was voltooid omdat er een bestand miste of verplaatst was (iets met office20, ik heb geen screenshot kunnen maken).
Aangezien dat herstelpunt niet werkte, heb ik nog een recentere versie, dus van na de updates, geprobeerd. Die werd wel voltooid, maar loste het probleem van de missende dll's niet op.

Erger nog, toen ik de pc opnieuw opstartte en had ingelogd, kreeg ik alleen een zwart scherm met muiscursor. Ik kon Taakbeheer wel openen, en via Nieuwe Taak > Bladeren ook een nieuw Verkenner-venster openen.
Daarlangs probeerde ik om vanaf de Windows-dvd een upgrade-installatie te doen om zo Windows te herstellen. Verkenner loopt echter vast zodra ik de setup wil openen.

Opvallend is dat veel andere programma's als Firefox nog wel werken, dit topic typ ik op de computer in kwestie.
Het grote probleem is nu dus dat 1) ik geen bureaublad zie en 2) Verkenner vastloopt zodra ik iets wil uitvoeren.

Weet iemand of er nog opties zijn om mijn bestaande Windows-installatie te redden, of zal ik de boel toch helemaal opnieuw moeten installeren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Normaalgesproken raakt windows niet zomaar files kwijt. Kijk eens met een tooltje zoals crystaldiskinfo naar de SMART data of je disk nog wel gezond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 20:10
@AktiveHate
Hoewel Panda zelf op de vlakte blijft over het probleem, blijkt uit meldingen op onder meer GoT dat de antivirussoftware in elk geval zichzelf verdacht vindt, maar ook veel .exe- en .dll-bestanden uit onder meer de /system32-map in quarantaine zet.
Tja, poepzooi.
Ik heb dit weekend weer iets te doen :(

*update met oplossing volgt*

[ Voor 4% gewijzigd door Hatseflatsert op 12-03-2015 17:52 ]