Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie, gaming en streaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou hallo allemaal!

Ik ben bijna officieel aangenomen aan de HvA! (Helemaal top!) Natuurlijk heb ik daar wel een prima laptopje voor nodig. Eerst dacht ik: ach, niet te fancy. Maar helaas, ik heb een "tuK"computer. Aangezien ik niet van plan ben zowel een goede computer, als een prima laptopje te kopen, zoek ik een laptop waar ik alles mee kan. :)

Wat doe ik en wat wil ik doen met de laptop?

Ik kijk af en toe netflix, niks bijzonders, ik kan best zonder full HD en weet ik het wat allemaal voor fancy spul. Ik game genoeg, vooral MMORPG's enzo. Denk aan Star Wars: The Old Republic, LoL, niet de moeilijkste dingen. En als mijn pc het aan zou kunnen, veel andere spellen. :( Ik wil dit gewoon kunnen spelen zonder hem op al te lage resolutie te moeten zetten, maar vooral zonder lag. Iets waar ik nu ontiegelijk veel last van heb. (Spontaan, heb dus ook al een virus scan gedaan, maar hij gaf niks. Geen idee wat er dus ineens aan de hand is.) Verder stream ik ook mijn games. Niet heel veel, dus ben niet bekend & heb niet veel watchers ofzo. Zou natuurlijk hartstikke leuk zijn. Dat gaat alleen niet echt gebeuren als ik niet kan spelen zonder lag. Verder alle studentendingetjes. En ik teken af en toe met Manga Studio 5, maar dat zal geen probleem zijn, want zelfs mijn pc kan dat aan. :P

Ik ben bereid tot zo'n 900 te betalen, maar vind je nou echt een topding voor iets meer, laat maar zien en dan overweeg ik wel.

Aangezien het ook voor de opleiding is, zal ik hem dagelijks bijhebben. Ik wil dus geen grote laptop, want die zijn automatisch ook zwaar. Ik heb een ontzettend zwakke, slechte rug, dus een zware laptop de hele dag meezuilen is niet mijn ding. Natuurlijk snap ik ook wel dat ik niet op school moet gaan staan gamen zonder hem aan het stopcontact te doen, dus het is echt niet zo dat ik een laptop verwacht die 10 uur mee kan terwijl ik "zware" dingen doe.

Verder heb ik geen voorkeuren voor merken, behalve dat ik geen onbetrouwbare dingen wil. Maar ik neem aan dat jullie dat zelf allemaal wel snappen.

Nou in ieder geval hartstikke bedankt voor de tijd om mijn post te lezen! _/-\o_ En hopelijk hoor ik snel wat!

----------

EDIT:

Misschien ook handig om te weten: Ik ben ontzettend zuinig! Ik doe ondertussen al weer 5 jaar met een laptop die al (bij wijze van spreke) 15 jaar in de familie rondcirkelt. Daarvoor had ik een laptop die al zeker meer dan 5 jaar oud was. (Ik krijg een beetje alle afdankertjes. 3e en 4e handsjes enzo.) Dus ik heb geen op&top modellen nodig. Zolang alles maar werkt zoals het hoort.

--------

EDIT II:

Ik ben een fanatieke editer....

Dit is wat ik nu heb (en ik type het letterlijk over vanuit het config. scherm):

Processor: Intel(R) Core (TM) 2 Duo CPU E8500 @ 3.16 GHz 3.17 GHz
RAM: 4.00 GB (3.72 GB beschikbaar)
64-bit
Beeldschermadapters: ATI Radeon HD 3400 Series

Wat hebben jullie verder nog nodig om een idee te schetsen?

--------

EDIT III:

Toch nog maar even gekeken naar Pricewatch en daarmee vond ik de volgende 8. Vind ze allemaal mooi en aardig hoor, maar ik heb er niet zo'n verstand van.

pricewatch: HP ProBook 450 G1 (E9X98EA)

pricewatch: Lenovo Thinkpad W530 (753D994)

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C600LLMH)

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH)

pricewatch: HP Envy 15-j191nb

pricewatch: Toshiba Satellite L750-1RE

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003WMH)

pricewatch: Lenovo Thinkpad W530 (738D713)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2015 22:11 ]

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 15:37
Je zou je post nog eens kunnen editen en kunnen toevoegen wat je zelf al aan laptops hebt gevonden. Je kan hier de Pricewatch voor gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Volkan1984 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:00:
Je zou je post nog eens kunnen editen en kunnen toevoegen wat je zelf al aan laptops hebt gevonden. Je kan hier de Pricewatch voor gebruiken.
Daar had ik dus problemen mee, omdat ik geen idee heb waar ik voor moet zoeken (behalve intel i7 en 8 of meer GB ram.)

Ik heb nog niet gekeken naar Pricewatch, zal er van het weekend eens naar kijken. Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds een laptop nodig :D

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

In een maand tijd zul je wel meer informatie hebben gevonden, of heb je niets gedaan?

39

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Waarom een i7? Een i5 is prima om mee te gamen, voor zover ik zie draai je nou niet echt zware games dus dat is dan helemaal geen probleem.
In prijsrange 900 euro heeft vrijwel elke laptop 8GB ram, heel soms een verdwaalde 6GB en wat 16GB varianten, dus dat kan niet moeilijk te vinden zijn.

Wat heb je verder bedacht voor eisen/wensen? Ik zie wat 1366x768 schermen en 1600x900, allemaal een beetje zonde om dat, anno 2015, nog te kopen imo ;)
Vraag me af of je met jouw gebruik nog een sterkere gpu nodig hebt, lijkt me eigenlijk dat de Intel HD4600 bijv. al zat is, dan is het dus echt alleen even in de pricewatch kijken op je budget en eventuele extra eisen.
Zou er dan wel een SSD in zetten, voor nog geen 100 euro heb je een 256GB MX100 en is de laptop lekker snel.

Overigens, wat was het resultaat van:
Ik heb nog niet gekeken naar Pricewatch, zal er van het weekend eens naar kijken. Thanks!
;)

[ Voor 8% gewijzigd door RGAT op 14-04-2015 18:56 ]

Fixing things to the breaking point...

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hoi :)

Raar dat jou topic zowat overgeslagen wordt...

Ik heb ook ff rondgezocht in de pw en dit is denk ik de beste laptop onder de 900 euro:
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-5055

Een ssd voor windows en wat programmatjes, en verder een 500gb hdd. Een gtx 850m en een vlotte i5. Met deze laptop ga je geen bf4 op ultra kunnen spelen, maar toch wel low-medium. Deze laptop gaat zeer vlot aanvoelen dankzij de ssd :)

-EDIT-

Zoals hierboven wordt aangegeven is een i5 voldoende. Het leuke aan de ix 5xxxU cpu's is, is dat een i7 gewoon een overgeklokte i5 5xxxU is, zo ook met 4xxx series. Dus aan een i5 heb JIJ genoeg, ook in de toekomst. Daarnaast zal een i5 mét ssd veel sneller aanvoelen dan een i7 zonder ssd :D

-Nog een EDIT-

Wil je voor een beetje meer een echte krachtpatser, die een quad core i7 heeft, een gtx 850m, 128gb ssd en een 1tb hdd. Dan zou ik deze nemen:
pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PC-i58H11W7 Apache
Misschien op de foto wat fancy, maar ik heb zo'n laptop in het echt gezien, en het valt reuze mee. De kwaliteit is ook goed te noemen, alleen is er (net als bij de meeste laptops) redelijk wat (wel goede kwaliteit) plastic aanwezig.

[ Voor 47% gewijzigd door pwillemske op 14-04-2015 19:01 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Crazy4ever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:47
Verwijderd.

[ Voor 123% gewijzigd door Crazy4ever op 15-04-2015 15:05 ]

AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"

Pagina: 1