Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik ben best wel een "noob" op het gebied van netwerken e.d., maar ik zit met een probleem. Ik ben van een game geband en ik heb geen idee hoe ik mn ip adres verander. Ik gebruik op dit moment de TL-WR1043ND das een router. Hoe kan ik mn IP veranderen wanneer ik dat wil. Mn ip adres is op dit moment 31.151.**.***. Ik heb al ipconfig release en renew maar helaas geeft whatsmyip nog steeds dezelfde ip adres. Graag wat advies met TL-WR1043nd. Alvast bedankt ! :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:58
Je IP adres kun je zelf niet veranderen, dat kan alleen je provider. Er bestaat een kans dat je om de zoveel tijd een nieuw IP adres krijgt toegewezen in welk geval het probleem zichzelf zal oplossen, maar waarschijnlijk heb je een statisch IP die altijd hetzelfde blijft. Of je provider vriendelijk mee will werken betwijfel ik. Als alternatief kun je een VPN of proxy service gebruiken, maar daar zul je wel hogere latency mee ervaren. In ieder geval kun je maar beter niet meer gebanned worden want zelfs al je provider een keer meewerkt, wil dat natuurlijk niet zeggen dat ze dat de volgende keer weer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:19
Helaas kunnen wij jou niet helpen gezien dat het tegen de regels zijn van tweakers. Het ipconfig /release en /renew werkt alleen op lokale IP adres en niet voor WAN IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan neem je contact op met de beheerder, maak je excuses en ga door het stof, doe niet meer wat je gedaan hebt om geband te worden, en leer ervan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xyrr schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:22:
Je IP adres kun je zelf niet veranderen, dat kan alleen je provider. Er bestaat een kans dat je om de zoveel tijd een nieuw IP adres krijgt toegewezen in welk geval het probleem zichzelf zal oplossen, maar waarschijnlijk heb je een statisch IP die altijd hetzelfde blijft. Of je provider vriendelijk mee will werken betwijfel ik. Als alternatief kun je een VPN of proxy service gebruiken, maar daar zul je wel hogere latency mee ervaren. In ieder geval kun je maar beter niet meer gebanned worden want zelfs al je provider een keer meewerkt, wil dat natuurlijk niet zeggen dat ze dat de volgende keer weer doen :)
Ik hoor vaker dat mensen hun ip adressen veranderen. en ook dat ze het kunnen veranderen van statisch naar dynamisch. Kan je me aub wat meer info geven? Dus in het uiterste geval moet ik gewoon naar UPC bellen met het verzoek of ze mn ip kunnen verandern

extra info: ik heb een Cisco EPC3925 van UPC gekregen, maar wat is dat een rotding. Had daarna een router aangeschaft op mn internet te verbeteren. Is er echt geen enkele mogelijkheid om het te veranderen via de router ipv modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
plizz schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:24:
Helaas kunnen wij jou niet helpen gezien dat het tegen de regels zijn van tweakers. Het ipconfig /release en /renew werkt alleen op lokale IP adres en niet voor WAN IP adres.
Waarom is het dan niet toegestaan? Ben niks slechts van plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:26:
[...]

Dan neem je contact op met de beheerder, maak je excuses en ga door het stof, doe niet meer wat je gedaan hebt om geband te worden, en leer ervan.
Jammer genoeg ben ik geband door een automatische systeem die een VPN had gedetecteerd. Aangezien ze daar een zero-policy beleid hebben voor unbans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:28:
Waarom is het dan niet toegestaan? Ben niks slechts van plan
Omdat wij je niet gaan helpen een ban te ontwijken, zie Het algemeen beleid #verbodenhacken.
Jammer genoeg ben ik geband door een automatische systeem die een VPN had gedetecteerd. Aangezien ze daar een zero-policy beleid hebben voor unbans.
Contact opnemen met de beheerder, als het onterecht is. Welke game gaat het om?

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 11-03-2015 19:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:29:
[...]

Omdat wij je niet gaan helpen een ban te ontwijken, zie Het algemeen beleid #verbodenhacken.
Oke.. dan zou ik toch graag wat extra info willen hebben van andere gebruikers. Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:29:
[...]

[...]

Contact opnemen met de beheerder, als het onterecht is. Welke game gaat het om?
Ja best wel een onbekende pc game namelijk GunZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
[...]
Dan is de VPN IP toch gebanned en niet je eigen IP? De VPN uitschakelen zou dan voldoende moeten zijn. Mits het natuurlijk geen false positive is.

En nee een extern IP adres kun je echt niet zelf wijzigen, net als je bijvoorbeeld een telefoonnummer niet zelf kunt wijzigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xyrr op 11-03-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

gambieter schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:26:
[...]

Dit dus.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
Xyrr schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:33:
[...]

Dan is de VPN IP toch gebanned en niet je eigen IP? De VPN uitschakelen zou dan voldoende moeten zijn.

En nee een extern IP adres kun je echt niet zelf wijzigen, net als je bijvoorbeeld een telefoonnummer niet zelf kunt wijzigen.
Tenzij echt het account gebanned is natuurlijk, maar dan maakt het IP wijzigen ook niets uit..

Maar idd.. gewoon proberen de admins duidelijk te maken dat je het niet zo bedoelde en nooit meer zal doen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
modem resetten en hopen dat hij een ander ip adres neemt anders is het provider bellen en vragen of ze het willen aanpassen. Of gewoon wachten, meestal heb je als consument geen fixed ip adres en krijg je om de x tijd een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xyrr schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:33:
[...]

Dan is de VPN IP toch gebanned en niet je eigen IP? De VPN uitschakelen zou dan voldoende moeten zijn. Mits het natuurlijk geen false positive is.

Op een of andere manier had ik het spel open laten staan en de VPN uitgeschakeld. Daardoor werd ik gepakt.

Denk je dat upc mijn ip adres kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:35:
[...]

Op een of andere manier had ik het spel open laten staan en de VPN uitgeschakeld. Daardoor werd ik gepakt.

ja.

maar dat doen ze niet voor je :w :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
[...]

Maar als je de VPN uit had gezet, dan ben je toch niet gebanned voor het gebruiken van een VPN? Of loop je hier nou gewoon om hulp te vragen omdat je graag cheating/botting software gebruikt, daar tot nu toe niet voor gepakt ben omdat je een VPN gebruikte, en nu je account kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
[...]
Ja, maar dat gaan ze niet doen want dan hang je volgende week weer aan de lijn en met jou opeens duizenden anderen omdat zij dan de enige provider zijn die dat doen. Met als gevolg dat - omdat je gameprovider de ip-bans niet opheft - al die gebande ip's slechts worden herverdeeld onder de zeurders waardoor willekeurige abonnees te kampen krijgen met onverklaarbare bans. En dan daarover weer gaan bellen ... Dus nee.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xyrr schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:38:
[...]

Maar als je de VPN uit had gezet, dan ben je toch niet gebanned voor het gebruiken van een VPN? Of loop je hier nou gewoon om hulp te vragen omdat je graag cheating/botting software gebruikt, daar tot nu toe niet voor gepakt ben omdat je een VPN gebruikte, en nu je account kwijt bent?
Ik was aan het spelen met een VPN, geen cheating of iets dergelijke. Ik ging alt tabben, deed VPN uit terwijl de client open was en toen werd mn IP geband. Niet mijn account maar IP.

En voor iedereen die zegt dat ik om een unban moet vragen, zij hebben een zero-policy voor VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Dan heb je pech, en for real gamen via een vpn als je niets te verbergen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:41:
[...]Ik was aan het spelen met een VPN, [...].
[...], zij hebben een zero-policy voor VPN.
Mis ik hier iets of ben je niet gewoon terecht geband dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yemoke schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:41:
Dan heb je pech, en for real gamen via een vpn als je niets te verbergen hebt?
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, gelieve niet te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24

WTM

IP-adress veranderen doen ze bij UPC echt niet. Zelf ook eens een probleem gehad. Een bepaalde website kon ik niet bereiken. IP stond op onverklaarbare wijze op een blacklist. UPC wilde geen nieuw ip uitdelen zoals anderen ook vertelden. Host moest dat doen (die snapten niet waarom het geblacklist was maar haalden het weg).

Je kan de stekker van de modem er 48 uur uit laten en hopen dat je ip adres terug in de pool gaat en je dan een nieuwe. (Dat gaf UPC helpdesk medewerker destijds aan maar dat is niet altijd zo dat het werkt gaf die ook aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:42:
[...]

Als je niks zinnigs te zeggen hebt, gelieve niet te reageren.
Hij heeft gewoon een valide punt. Als je met een verklaring komt is elke schijn van valsspelen gelijk weg, anders is dit allemaal wel héél toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

Speedmaster

Make my day...

Als je niet wil luisteren naar de adviezen die hier gegeven worden kan je beter ook niet reageren.
Policy is policy en het beleid van Tweakers is dat we je niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Laatst online: 12:19
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:46:
[...]

Hij heeft gewoon een valide punt. Als je met een verklaring komt is elke schijn van valsspelen gelijk weg, anders is dit allemaal wel héél toevallig.
Idd, ik voel een slotje aankomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTM schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:46:
Je kan de stekker van de modem er 48 uur uit laten en hopen dat je ip adres terug in de pool gaat en je dan een nieuwe. (Dat gaf UPC helpdesk medewerker destijds aan maar dat is niet altijd zo dat het werkt gaf die ook aan).
Dat werkt niet, en het gros IPV4 adressen raken langzamerhand op.

Elke ISP moet zuinig aan doen met zijn IPV4 blocks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:48:
[...]

Dat werkt niet, en het gros IPV4 adressen raken langzamerhand op.

Elke ISP moet zuinig aan doen met zijn IPV4 blocks. :)
Ze zijn gewoon te lui om fatsoenlijk te investeren in IPV6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ben voldoende geïnformeerd. Graag een slotje hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou eens mijn mac adress veranderen op je router ..

ik ken upc niet .. maar .. wellicht helpt het

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:30:
[...]

Oke.. dan zou ik toch graag wat extra info willen hebben van andere gebruikers. Alvast bedankt !
Met "wij" bedoelde hij ook andere gebruikers...

Dus: dit topic gaat op slot. Niet omdat je er net om vroeg maar omdat wij je niet helpen bij het omzeilen van beveiliging.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.