25 mm2 kabel naar 10 mm2 ingang

Pagina: 1
Acties:

• dion555
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-01 15:48
hallo,

ik heb pas een auto versterker gekocht waar een 25 mm2 kabel op moet. Maar er zit maar een stroom ingang van 5mm diameter ( ongeveer 10 mm2 toch ? ) op. Nu is mijn vraag of iemand misschien een oplossing heeft voor dit probleem ?

alvast bedankt, :P

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45

talin

ES-MA

een foto zegt meer dan 100 karakters.

kan je er een foto van maken?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De mooiste oplossing is een verloop- of verdeelblokje.

Wise enough to play the fool

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

ik denk dat je officieel altijd met kabelschoentje moet werken. Dan kun je ook met iets als dit proberen aan te sluiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.dhresource.com/albu_101416804_00-1.0x0/cmc-0668-cu-g-high-performance-audio-spade.jpg

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
dion555 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:02:
hallo,

ik heb pas een auto versterker gekocht waar een 25 mm2 kabel op moet. Maar er zit maar een stroom ingang van 5mm diameter ( ongeveer 10 mm2 toch ? ) op. Nu is mijn vraag of iemand misschien een oplossing heeft voor dit probleem ?

alvast bedankt, :P
Je verdubbelt die 5 mm en komt daardoor op 10 mm2. Maar dat is natuurlijk klinkklare onzin, het mag bekend zijn dat je de diameter kwadrateert en daarna vermenigvuldigt met een kwart pi. Die diameter van 5 mm heeft dan ook een doorsnede van 19,625 mm2. Veel minder verschil met die 25 mm2 dus dan je veronderstelde.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-01 03:23
Ik vemoed dat wanneer je de 25mm^2 kabel die je hebt een beetje strak opdraait, je hem wel in de aansluiting krijgt gepropt. Mocht het echt niet passen, dan kun je altijd wat koper wegknippen tot het wel past. Zolang er nergens koperaders uitsteken kan er niks misgaan :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-01 20:56

painkill

Pain(k)(ill)

Je weet zeker dat er 25mm2 op moet?

Of je moet echt 80A+ aan spul hebben liggen, maar dat lijkt mij niet.

Mijn SNES verzameling!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Soms hoeft het niet eens met hoge stromen te maken te hebben maar meer met hele lage weerstanden om vermogensverliezen te beperken.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-01 20:56

painkill

Pain(k)(ill)

Ja, dat verschil gaat niemand merken in een auto. Al is een lagere weerstand natuurlijk altijd beter :)
Het beste kun je dan een (klein)deel van de koper wegknippen. Dat geeft minder verlies dan zo'n blokje wat hierboven staat.

Mijn SNES verzameling!

Pagina: 1