Toon posts:

Hoge toon koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc, nu heb ik echter een constante hoge toon als ik geen muziek etc luister.Waarschijnlijk ook als ik muziek luister, maar dan overheerst de muziek.
Mijn headset is een razer kraken pro, ik had deze headset ook al op m'n laptop gebruikt voor enige tijd en daar had ik er geen last van.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan fixen?

Mvg,
Danny

PS: de drivers zijn de nieuwste.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 19:41 ]

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Gebruik je onboard audio en zo ja welk mobo heb je. Of gebruik je een losse geluidskaart en zo ja welke dan.
Welk OS heb je enz. Je moet echt wat meer informatie geven zo kunnen we er niks mee.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 16:37
Is de koptelefoon mede aangesloten via USB? zelfs al pakt hij de audio van een gewone 3.5mm?

Verwijderd

Topicstarter
daellat schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:00:
Is de koptelefoon mede aangesloten via USB? zelfs al pakt hij de audio van een gewone 3.5mm?
De koptelefoon is aangesloten met 2x 3.5mm jacks (microfoon en geluid)
Toet3r schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:46:
Gebruik je onboard audio en zo ja welk mobo heb je. Of gebruik je een losse geluidskaart en zo ja welke dan.
Welk OS heb je enz. Je moet echt wat meer informatie geven zo kunnen we er niks mee.
Mijn mobo is een Gigabyte z97x gaming 5, m'n OS is windows 8.1 (zelfde als laptop), m'n onboard audio is Realtek.

Verder lijkt het alsof het geluid van de PC oppakt ofzo, naast de hoge toon (soort windachtig geluid) hoor ik soms ook een ander geluid van een systeem ofzo, weet niet precies hoe ik het geluid uit moet leggen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens een fractal design define r5 PC case, het geluid krijg ik alleen als ik de jack achterin de pc stop. Als ik de jacks echter vooraan in de PC doe dan werkt het geluid wel goed, alleen m'n microfoon werkt dan niet, en die werkt wel in de achterkant.

De draadjes zijn helaas los van elkaar voor maar 5 centimeter ofzo waarna ze samengevoegd zijn in 1 kabel.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Makkelijkste oplossing is dan om een verlengkabeltje voor je microfoon te gebruiken, zodat je die achterin kan doen.

Het gebeurd idd soms dat een audiochip wat geluiden hoorbaar oppikt van de pc, wel is het vreemd dat je het alleen hoort aan de achterste jack, maar ik betwijfel of je er wat aan kan doen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:09:
Makkelijkste oplossing is dan om een verlengkabeltje voor je microfoon te gebruiken, zodat je die achterin kan doen.

Het gebeurd idd soms dat een audiochip wat geluiden hoorbaar oppikt van de pc, wel is het vreemd dat je het alleen hoort aan de achterste jack, maar ik betwijfel of je er wat aan kan doen.
Ik heb net geprobeerd met een verlengkabeltje de microfoon achterin te doen, ik krijg dan echter alsnog een toon te horen, wel een andere toon. Dit gebeurd ook als ik het geluid verleng naar de voorkant.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor je microfoon he, niet voor je koptelefoon aansluiting zelf.

Zou wel heel raar zijn als je tonen te horen krijgt door je microfoon :+

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1