Een NitroX infinity (r) (tm) build! 550 EUR

Pagina: 1
Acties:

• Jason_Fly
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Dag Tweakers,

Disclaimer: deze build is opgesteld uit de gedachte die ik deel met Nitrox bij het lezen van zijn Tweakblog "Juweeltjes uit de V&A". Daarom -als flauw mopje- zijn naam als patent op deze build. Indien niet geapprecieerd, pas ik dit meteen aan! Laat maar weten via PM! :)

Alvast bedankt om dit systeem eens te checken en om er jullie advies/oordeel over te geven! :) Ik heb me al ingelezen, maar wil toch graag specifiek advies.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem graag gebruiken als "alleskunner" (i.e. Office, filmpjes, snel browsen, ...) en voor één specifieke game (World of Tanks).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet graag de premium prijs betalen voor alle onderdelen; mijn budget is 550 EUR inclusief het scherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord & muis. Verder niets!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
8 GB Ram, een deftig cpu'tje met aparte koeler, een case, videokaart, moederbord en voeding. En een scherm!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel all the way! En verder bij voorkeur degelijk gerief.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Advies voor een stille, betaalbare koeler is welkom; liefst ook een kleine case; World of Tanks kunnen spelen.

Ga je overklokken?
Lijkt me weinig zinvol, niet?

Voorstel van mijn kant:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 112,-€ 112,-
1ASRock H81M-HDS€ 41,90€ 41,90
1Asus GTX750TI-PH-2GD5€ 144,-€ 144,-
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 29,90€ 29,90
1BenQ VW2245Z Zwart€ 89,90€ 89,90
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 65,-€ 65,-
1be quiet! Pure Power L8 300W€ 37,-€ 37,-
1Crucial MX100 256GB€ 96,-€ 96,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 615,70

Een beetje duiding moet ik wel nog geven:
1) De CPU kan ik op de kop tikken voor 65 EUR, maar dan zonder koeler. Dat lijkt me interessant en dan kies ik liever een iets oudere i3 dan een Pentium; volgen jullie deze redenering?
2) Voor de 8 GB werkgeheugen geldt hetzelfde: voor 40 EUR kan ik die kopen. Opnieuw lijkt me dat interessant omdat ik geen iGPU zal gebruiken (het verschil in snelheid lijkt me dan niet voelbaar?) en omdat werkgeheugen duur is! Of zou je dit geheugen zelf kunnen overklokken? Dat heb ik nog niet opgezocht. :P
3) GTX 750 Ti: jullie raden het al: ik kan een nagenoeg nieuwe verkrijgen voor 70 EUR! Lijkt me wel een deal en World of Tanks werkt liever op NVidea. Voor 70 EUR kan ik geen betere prijs/kwaliteit vinden, denk ik dan?
4) Voeding & rest: nee, hier heb ik geen opties op! :+ Graag nieuw (of zgan) en degelijk.
5) Scherm: was een aanrader van jullie ooit; geldt dit nog steeds? Of kan ik een betere kopen?

Een snelle berekening levert dan op: 615 - alle producten waarmee ik een deal kan sluiten nieuw (320) + de tweedehandsprijs hiervan (180) = 300 EUR. Ik heb dus nog ongeveer 300 EUR over voor een scherm, voeding, case, moederbord en koeler.

Ik sta open voor al jullie voorstellen! Alvast bedankt om deze vrij lange post te lezen! Jullie eerlijke mening is welkom!

Verwijderd

Vraag me af of het een beetje speelbaar is, een i3 met 750ti. Een R9 270 is stukken sneller in wot voor dezelfde prijs. http://www.techspot.com/r...mes-benchmarks/page2.html Hoe een i3 het doet zou ik niet weten.
Advies: een 1tb hd ipv ssd en steek het verschil in een i5 4460 en een R9 270 of 270x ipv 750ti.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 18:23 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

World of Tanks geeft geen ruk om je videokaart, maar leunt zeer zwaar op 1 core, lang leve een voorhistorische engine! Een 750ti voor die prijs is zeker een leuk idee dan, een R7 260 kan opzich ook als je die goedkoop kan vinden.

Een wat oudere i3 kan leuk zijn, maar zeker bij wot wil je zo'n hoog mogelijke singlecore snelheid, een overklokbare pentium is een zeer goed idee voor dat spel.

Geheugenoverklokken is niet echt nuttig, en 8GB voor 40 ballen is een mooie prijs.

Scherm direct vervangen voor de GW2265HM welke een veel beter paneel heeft: AMVA is echt veel beter dan TN.

Case vind ik geen slimme keuze, de N300 is imo een stuk beter dan de Core 1000.

Voeding moet voldoende zijn, is eigenlijk ook niet echt concurrentie voor.

De benchmarks van WoT lijkt mij niet goed uitgevoerd, eerdere benchmarks die ik bekeken heb gaven een max van 45fps op fullHD. Zelf haal ik op mijn R9 290 + AMD 1100T gemiddeld 32fps ongeveer, een maat van me met een i5 4460 + HD7950 zit zo rond de 40-45 fps gemiddeld.

Over de 100 halen is echt alleen mogelijk op lagere resolutie en een erg stevige overclock of hoge clock, ook gebruiken ze de tutorial en geen echt gevecht. Ik zou zelf dus weinig waarde hechten aan die benchmark

[ Voor 24% gewijzigd door RobinHood op 11-03-2015 18:32 ]

People as things, that’s where it starts.

• Maveryth
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07-2025

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Een GTX750Ti voor €70? Een HD7850 presteert beter en is ook al voor die prijs te krijgen.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

VasZaitsev schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:22:
Scherm direct vervangen voor de GW2265HM welke een veel beter paneel heeft: AMVA is echt veel beter dan TN.
Zover ik weet heeft de pricewatch: BenQ VW2245Z Zwart gewoon een VA-paneel en geen TN-paneel :?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

MK1998NL schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:01:
[...]

Zover ik weet heeft de pricewatch: BenQ VW2245Z Zwart gewoon een VA-paneel en geen TN-paneel :?
Foutje, was in de war met een ander :X

People as things, that’s where it starts.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:30
Jason_Fly schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:11:
Dag Tweakers,

Disclaimer: deze build is opgesteld uit de gedachte die ik deel met Nitrox bij het lezen van zijn Tweakblog "Juweeltjes uit de V&A". Daarom -als flauw mopje- zijn naam als patent op deze build. Indien niet geapprecieerd, pas ik dit meteen aan! Laat maar weten via PM! :)
*O* Wacht, betekent dat, dat ik mijn naam niet meer mag gebruiken? :'( -O-
* NitroX infinity is vereerd :) Mijn blog is nuttig! *O*

[...]
Een beetje duiding moet ik wel nog geven:
1) De CPU kan ik op de kop tikken voor 65 EUR, maar dan zonder koeler. Dat lijkt me interessant en dan kies ik liever een iets oudere i3 dan een Pentium; volgen jullie deze redenering?
2) Voor de 8 GB werkgeheugen geldt hetzelfde: voor 40 EUR kan ik die kopen. Opnieuw lijkt me dat interessant omdat ik geen iGPU zal gebruiken (het verschil in snelheid lijkt me dan niet voelbaar?) en omdat werkgeheugen duur is! Of zou je dit geheugen zelf kunnen overklokken? Dat heb ik nog niet opgezocht. :P
3) GTX 750 Ti: jullie raden het al: ik kan een nagenoeg nieuwe verkrijgen voor 70 EUR! Lijkt me wel een deal en World of Tanks werkt liever op NVidea. Voor 70 EUR kan ik geen betere prijs/kwaliteit vinden, denk ik dan?
4) Voeding & rest: nee, hier heb ik geen opties op! :+ Graag nieuw (of zgan) en degelijk.
5) Scherm: was een aanrader van jullie ooit; geldt dit nog steeds? Of kan ik een betere kopen?
1) Kan je de i3 4130 uit je lijst op de kop tikken voor €65 of een andere i3? Houdt er rekening mee dat als je een oude generatie i3 koopt (2000 en 3000 serie) je ook een socket 1155 moederbord nodig hebt.

2) Geheugen overklokken hoeft niet, DDR3-1600 en zelfs DDR3-1333 zijn snel genoeg als je gebruik maakt van een losse videokaart.

3) Als je de factuur/bon erbij krijgt zodat je garantie kunt claimen indien nodig, is het een mooi prijsje.

4) Voeding; V&A aangeboden: be quiet! Pure Power L7 350W. 50Watt extra.

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 11-03-2015 22:59 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Jason_Fly
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties!

@jorisvdelsen: Dan verkies ik toch een nagenoeg nieuwe 750 Ti met nog anderhalf jaar garantie én die uiteindelijk toch een pak minder verbruikt (en dus een minder straffe voeding eist).

@NitroX infinity: Beschouw het gerust als een eerbetoon (je blogs zijn zeker zinvol!)! En bedankt voor de input. Het betreft inderdaad de i3 4130, dus een 1150 moederbord is dan nodig; wel goed dat je hiervoor waarschuwde. En de voeding is een aanrader, ik heb contact opgenomen met de adverteerder.

@MK1998NL & @VasZaitsev: Is dit dan een goed scherm? Of is er een andere aanrader?

Even ter samenvatting: CPU, GPU, SSD en RAM heb ik al. Ik heb nog jullie advies nodig over volgende zaken dan:
1/ CPU koeler: schappelijk qua prijs en stil én moet binnen de case passen natuurlijk;
2/ Voeding: ik tracht de 350 W L7 Be Quiet! te bekomen. Is de L8 die ik voorstelde anders ook goed genoeg?
3/ Case: ik noteer de N300, maar verkies toch een kleinere behuizing. Enige andere, kwalitatief goed, doch betaalbare (liefst max ongeveer 35 EUR) cases?
4/ Moederbord: een aanrader? Of doen ze allemaal hun werk goed genoeg voor mijn build?

Alvast bedankt om dit nog eens te bekijken allemaal! :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:30

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
pricewatch: BenQ VW2245Z Zwart is het nieuwe model voor pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart zo lijkt het, prima scherm voor die prijs volgens mij!
Pagina: 1