Draadloze alternatieven tv-signaal slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vroeg mij af wat tegenwoordig de mogelijkheden zijn om tv te kijken op de slaapkamer (of andere ruimte) zonder lange draden te trekken?

Via stopcontact? Kan ik weinig oplossingen over vinden.

Via wifi? Via iPad of laptop oid vind ik geen supergoede oplossing. Moet net zo simpel werken als een normale tv met afsatndsbediening. Eigenlijk zou alleen het tv-signaal draadloos moeten worden verstuurd zodat je de tuner in je tv kan gebruiken.

Digitenne oid waar je een apart abonnement voor nodig heb vind ik ook geen goede oplossing. Wil wel bij mijn eigen provider blijven (Ziggo).

Anno 2015 moet dit toch wel zonder snoeren lukken?

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 11-03-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48

Bever!

3

Panasonic tv uit nieuwe 2015 ineup ondersteunt dit dmv IP tv. via wifi intern streamen van server (tv met kabel aansluiting) naar client (tv's met alleen wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ok thanks, maar het idee is eigenlijk om niet meteen 2 nieuwe tv's te hoeven kopen ;) Het gaat meer om de overdracht van het signaal :) Ik heb het idee dat zoiets gewoon niet bestaat. Mogelijk omdat wifi de bandbreedte niet heeft hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Of een hdhomerun achtig apparaat in de meterkast en een raspberry bij de Tv. Apparaten verbinden via WiFi.

Raspberry bestuur je via de afstandsbediening van de tv (via cec) of app op je smartphone.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 11193 op 11-03-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er is genoeg te vinden over powerline "via het stopcontact"

Je wil geen wifi
Je wil geen digitenne

Dan zul je moeten investeren in iets, Ik zou kijken naar powerline en een android stick/box waar je de ziggo app op kan zetten. (volgens mij een niet geroote volgens mij kotst de app het dan uit)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Palomar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:51:
Digitenne oid waar je een apart abonnement voor nodig heb vind ik ook geen goede oplossing. Wil wel bij mijn eigen provider blijven (Ziggo).
Indien je genoegen neemt met NPO1/2/3 + een of meer regionale zenders, dan is het gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Wireless HDMI of scart misschien een oplossing?
DVB-C naar iets draadloos ga je denk ik niet vinden. Er past meer data op de coax dat in de ether.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:08
COAX over IP:
Hirschmann Multimedia over coax adapter (RH-MOKA16-BL)
(willekeurig gekozen voorbeeld)

Deze zet het beeldsignaal (SAT, kabelsignaal etc.) om naar een IP-signaal.
Dit signaal kun je via een powerline adapter verder verspreiden zodat er geen nieuwe kabels getrokken hoeven worden. Een powerline is veel stabieler en minder storingsgevoelig (uit eigen ervaring: een zeldzaamheid) dan een WIFI-signaal. Voor een tv-signaal is een 200 Mbps ruim voldoende en biedt ruime overhead.

Edit: verkeerd voorbeeld.
Je moet een SAT > IP tuner hebben (bijvoorbeeld: dLAN TV SAT Starter Set).
Ik heb ook ergens een COAX to IP gezien (niet beperkt tot SAT; SAT > IP zou ook met het kabelsignaal moeten werken.) op een duitse prijsvergelijker maar kan deze niet zo snel vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door ariekanari op 11-03-2015 22:30 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
ariekanari schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:55:
Een powerline is veel stabieler en minder storingsgevoelig (uit eigen ervaring: een zeldzaamheid) dan een WIFI-signaal. Voor een tv-signaal is een 200 Mbps ruim voldoende en biedt ruime overhead.
Volgens de specs heeft die coax adapter 175Mbps nodig en dat ga je nooit redden met een 200Mbps powerline. Bij powerline moet je rekenen dat je ongeveer 20% van de geadverteerde snelheid haalt, op zijn best. Volgens deze benchmark is er slechts een type, een 1200Mbps adapter waarmee je het net zou kunnen redden. En dan moet je geen storende apparaten in huis hebben.

Edit: Die 175Mbps blijkt een maximum snelheid. Volgens Hirshman kan de coax adapter ook op een lagere rate draaien.
Edit2: Als ik het goed begrijp is dit apparaat helemaal niet wat je denkt dat het is. Dit is IP over COAX, niet andersom :P
Wikipedia: Multimedia over Coax Alliance
Beetje nutteloos apparaat imho, als je toch al coax hebt liggen kun je die beter vervangen door UTP kabel.

Ah, je hebt' m aangepast ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Ploink op 11-03-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 09:40
Zou even wachten met dingen kopen. Door de samenvoeging van Ziggo en UPC zal er wel wat gaan veranderen. Volgens mij kan die Horizon box van UPC ook streamen naar z'n kleinere broertjes. Bij Ziggo zijn ze al aan het testen met Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Thanks voor de reacties. Denk eigenlijk dat er maar 2 serieuze alternatieven overblijven (met respect voor de andere geboden oplossingen, maar die klinken me toch te 'niche' of houtje touwtje):
- Ouderwetse coax-kabel trekken
- Tablet/telefoon via bijv. Ziggo app naar je tv streamen (al dan niet via android stick/apple tv/chromecast)

Daarvan heeft de ouderwetse kabel toch wel mijn sterke voorkeur. Via een app tv kijken vind ik anno nu nog niet prettig werken. Zappen gaat traag, instabiel, onhandige bediening (telefoon uit standby halen om te zappen) etc. Niet te vergelijken met het gemak van een ouderwetsche zapper ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 13-03-2015 09:50 ]

Pagina: 1