Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie (CAD doeleinden)

Pagina: 1
Acties:

• MikeNies
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga mijn laptop puur voor mijn studie gebruiken. Hierdoor hoeft hij geen games te kunnen draaien, maar CAD software zoals Siemens NX (en Solidworks) of rekenkundige programma's als MATLAB moeten vloeiend lopen.

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro, 100 euro meer maakt niet heel veel uit maar liever niet natuurlijk

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop moet (bijna) iedere dag mee naar school. Hierdoor het liefst zo licht mogelijk. Schermgrootte het liefst 13 of 14 inch, kleiner zeker niet, groter liever niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor merk, maar qua uiterlijk is een strak design een pluspunt. Schermresolutie ook liever niet onder Full HD.

Eigen voorstellen
Ik wilde een tijdje geleden een Macbook Pro kopen, maar doordat ik ook een laptop voor school nodig heb, heb ik dat maar aan de kant gezet. Dit omdat het startmodel eigenlijk al buiten het budget ligt en omdat ik niet weet of deze bij CAD software mee kan. Ook zat ik te denken aan een workstation maar dit lijkt mij ook niet echt de ideale oplossing omdat deze meestal ook buiten mijn budget vallen en meestal ook zwaar en dus niet handig om mee te nemen zijn.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:14
XPS 13 van Dell?

• MikeNies
Kan je iets specifieker zijn?
Welk model binnen de XPS13 serie en waarom?

Verwijderd

Andere optie: Je kunt ook Windows dmv. bootcamp op een Macbook Pro zetten. Aangezien een MBP over een prima grafische kaart beschikt zal CAD software dan prima draaien.

offtopic:
Het is MATLAB (van Matrix Laboratory) of Mathcad. Geen Mathlab.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2015 13:12 ]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:14
XPS 13 is mooie kleine machine je moet maar eens hier de review van kijken of lezen. reviews: Dell XPS 13: ultrabook met een gouden randje
Model moet je zelf beetje kijken wat je fijn vindt en welke prijs je wil uitgeven.

• MikeNies
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:09:
Aangezien een MBP over een prima grafische kaart beschikt zal CAD software dan prima draaien.
Is dit model met Intel Iris voldoende:
pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2014) 2,6GHz 128GB

Of moet ik het 15 inch model met dedicated GPU om CAD software vloeiend te laten lopen?

Ditzelfde geldt voor alle modellen van de XPS13, die een Intel HD aan boord hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeNies op 13-03-2015 14:00 ]

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:07

xpc

Als je NX en vooral Solidworks/Edge echt vloeiend wilt draaien zou ik geen Intel GPU nemen. En wat betreft Apple:
Apple systems utilize a different class of graphics cards not typically supported on other platforms. These cards are only supported on Apple systems.
These cards may not support all OpenGL functionality or may offer limited performance.
Also, Apple configurations that contain Intel graphics only are not supported. "
Bron

Ik zelf zou kijken voor een Dell/Lenovo/HP workstation met een Quadro GPU, maar ik ben bang dat dan je budget wat omhoog moet. Nu hoef je waarschijnlijk voor je studie niet perse een certified GPU te hebben, dus gezien je budget zou ik kijken voor een laptop met minimaal een GPU in de GTX850/860 range.
Pagina: 1