Complete custom computer noob heeft hulp nodig ;)

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views

• nitrolazer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-10-2023
Hallo iedereen.

ik heb momenteel een acer aspire 5750G die al aardig verouderd is, doet het nog goed maar wordt wel aardig langzaam soms en kan spellen steeds moeilijk aan, dus tijd voor vernieuwing.

ik ben gaan googlen, kwam bij gamepc.nl, hier wat uitgezocht etc. kwam bij een prijs van 900€, ik heb het hier met een paar vrienden over gehad/besproken, en hun raden allemaal aan, bouw er zelf een. dus ik heb alle onderdelen gegoogled, en prijzen vergeleken, ik kom ongeveer 150€ goedkoper uit, wat aardig mooi is!
Alvast de onderdelen; (geen cd-lezer, heb ik al)

processor
Intel® Core™ i5 4460 3.2 GHz € 186 Alternate

Behuizing;
Sharkoon VG4-W 38 €

grafische kaart;
sapphire amd r9 280x 249 €

moederbord;
ASRock H81M-DGS, socket 1150 -47€

harde schijf;
Western Digital Blue, 1 TB harde schijf 61 € Alternate

RAM;
CRUCIAL BALLISTIX TACTICAL 8GB DDR3 1866MHZ KIT (2 X 4GB) 73€ - dataio

Wifi card; (is nodig, kan geen ethernet kabel boven krijgen)
TP-Link TL-WDN4800 PCI Express adapter 10 €- 450mbps

koeling;
Cooler Master Hyper TX3 EVO, Actieve CPU koeler 20€ - alternate

voeding;
Cooler Master B600 V2 - 600 Watt - 50€ - computerland

alles bij elkaar komt rond de prijs van 750 euro.
nou is het dus dat ik nog nooit een pc heb gebouwd, en er totaal geen ervaring mee heb behalve ''theorie''
als je al een fout of verbetering ziet, meld het alsjeblieft meteen. wel een ding dat je moet weten, ik ga niet hoger in de prijs. het enigste wat ik overweeg is om de processor te upgraden naar i5 4690k
natuurlijk maakt een euro of 5 niks uit.
over de fans, hoeveel moet ik toevoegen, welke, waterkoeling? wat voor problemen kan ik tegenkomen?
over het moederbord, past het, zijn de aansluitingen compatible met de grafische kaart, en past de grafische kaart in de behuizing.
is de voeding overkill, of is een 550 watt net genoeg.
als je onderdelen weet die goedkoper zijn maar net zo goed zijn, meld deze ook aub, er is nog niks besteld! en zoals je al mocht zien is mijn budget 750 €

ik ben van plan om spellen zoals planetside 2 en battlefield te spelen, in 1080p. het hoeft niet allemaal ultra 60 fps, high 60 fps + is ook goed, maar ik weet al ongeveer wat de grafische kaart aankan,
ik ga waarschijnlijk niet overclocken aangezien de sapphire al een beetje overclocked is en ik ben ook een beetje bang dat ik mijn grafische kaart er mee kapot maak ;)

mogelijk begin ik er ook youtube mee, dus recorden en editen zit er mogelijk wel in, kan deze setup dit aan?

sorry voor alle vragen, maar zoals de titel al zegt ben ik hier een complete noob in! =D

alvast bedankt iedereen!

-nitrolazer

(ik kan meer informatie leveren als dat nodig is)

Verwijderd

Ik zal toch even dit doorlezen: DAA beleid

Tevens leest de tekst ook niet echt fijn. Misschien leestekens gebruiken?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 16:46 ]

• nitrolazer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-10-2023
Bedankt, zal ik even snel doen, ik had het wel gelezen maar ik wist niet dat het ook zo aangegeven moest worden. onder welke topic moet dit trouwens?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste nitrolazer,
Om onduidelijke redenen heb je de vragen die je zojuist in beeld zag verschijnen weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt. Zeker als "n00b" is het essentieel dat je alle informatie geeft. Nu is het erg rommelig en onoverzichtelijk. Wat hierbij ook gaat helpen is het gebruik van hoofdletters. Iedereen probeert hier zo netjes mogelijk te schrijven :).

Succes!

Dit topic is gesloten.