Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
Vanaf 15uur worden wij al plat gebeld door klanten van ons die Panda PCOP gebruiken. Blijkt dat panda een signature file heeft uitgegeven die de meeste .exe en .dll's ziet als virussen. Panda is bezig nieuwe signature te maken en deze uit te rollen. Ik dacht, deel het hier maar even want er zullen vast meer mensen komen.

probleem bij ons is dat wij op verschillende servers al geen update meer kunnen draaien omdat panda zijn eigen update dll's omzeep heeft geholpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-07 14:34
ook hier zijn 2 computers praktisch onbruikbaar geworden. grappige is dat Panda na een update/scan om een reboot vroeg en op hun Twitter roepen ze nu 'niet rebooten'

https://twitter.com/Panda_Security/

een soort gelijke situatie van vandaag die ik tegen kwam na wat googlen : http://www.bleepingcomput...eter-is-incorrect-errors/ . toen voelde ik al nattigheid wat betreft Panda |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Kappade op 11-03-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616620

.

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 616620 op 23-01-2020 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeppieNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-07 23:41
Waren hier net op tijd. Op het moment dat panda zichzelf compleet probeerde te verwijderen, een uninstall gedaan en overgestapt op een ander alternatief.

Ik vraag me af waarom ze roepen niet te rebooten, in safemode viel hij hier namelijk gewoon te deinstalleren... (Wellicht vanwege Windows 8? In dat geval kom je niet zo gemakkelijk met de F8 de safemode meer in?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
Anoniem: 616620 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:42:
8)7

Vraag me af hoeveel klanten ze hiermee gaan verliezen.
Wij als engineers roepen al een tijdje om dit product uit de schappen te doen.
Denk dat dit nu eindelijk eens een goed moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-07 14:34
ik lees inderdaad dat er flink wat dlls VERWIJDERD worden. maar dat ligt misschien aan je settings ; quarantine of delete. in dat laatste geval...

[ Voor 42% gewijzigd door Kappade op 11-03-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
We informeren u dat een false positive in het signaturebestand van Panda Cloud Office Protection, Retail 2015 producten en Panda Free AV ervoor gezorgd heeft dat bepaalde bestanden verplaatst zijn naar quarantine.
Dit signaturebestand is vervangen en de situatie zou zich niet meer voor mogen doen.
Het is zeer belangrijk dat COMPUTERS NIET OPNIEUW OPGESTART WORDEN totdat er een oplossing beschikbaar is.
Panda Security onderzoekt deze kwestie op dit moment en zoekt naar een oplossing.
Onze excuses voor de problemen die dit veroorzaakt. Wij houden u te allen tijde op de hoogte.
Met vriendelijke groet,

Panda Security

http://www.pandasecurity....rs/support/card?id=100045

[ Voor 5% gewijzigd door MeneerKrab op 11-03-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same, zeker 3 pc's om zeep. Niet rebooten is leuk maar die pc's liepen al lopende helemaal de soep in, dat gaan ze niet meer kunnen herstellen.
Tevens lopen er bij veel bedrijven gewoon shutdown scripts dus heb je er niet altijd alle controle over.

Hier preventieve verwijdering op PC's die nog wel goed lopend totdat dit verklaard en opgelost is.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 21:26

icecreamfarmer

en het is

Ik draai het als particulier maar geen enkele melding ontvangen al zie ik wel dat er net geupdate is.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Ja, ik kreeg de update vanmiddag dus ook, rond een uur of vier. Dit bericht komt mij mooi telaat, want ik heb handmatig heel Panda uit mijn registry geflikkert. Waar kan ik verhaal halen? :')

Dwz, ik heb de pc zelf uitgezet toen de boel bleef hangen. En ten tijde van de publicatie kon ik mijn systeem niet in.

[ Voor 25% gewijzigd door Fid3lity op 11-03-2015 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk prima dat ze die tip geven, wellicht nuttig ergens als je hem op tijd leest, maar die kans is zo microscopisch...
Het eerste instinct van zo'n beetje iedereen die ik ken bij een protesterende pc is een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54
Dus de gratis antivirus heeft hier geen last van?
Wel een serieuze blunder met grote gevolgen...

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:05
Bij mijn ouders Panda Antivirus Free er op staan en bij mijn broer thuis ook.
Broer's pc hangt (maar nog niet 100% zeker of dat door Panda komt; neefje had wel op OK geklikt bij een melding) en krijgt nu 8.1 wat ik toch al wilde doen :)
Gek genoeg is die van mijn ouders perfect in orde, snel even heen gefietst, Panda had om 11 uur en om 17.54 uur updates gehad en toen stond hij nog aan. Zou de laatste update het al verholpen hebben? Pc draait wel 8.1 64bits en pc broer Win 7 x86. :)

/hm, als ik die melding van Panda zo zie, zou de Free-uitvoering niet getroffen zijn _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Doane op 11-03-2015 20:00 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:44
Doane schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:55:
Bij mijn ouders Panda Antivirus Free er op staan en bij mijn broer thuis ook.
Broer's pc hangt (maar nog niet 100% zeker of dat door Panda komt; neefje had wel op OK geklikt bij een melding) en krijgt nu 8.1 wat ik toch al wilde doen :)
Gek genoeg is die van mijn ouders perfect in orde, snel even heen gefietst, Panda had om 11 uur en om 17.54 uur updates gehad en toen stond hij nog aan. Zou de laatste update het al verholpen hebben? Pc draait wel 8.1 64bits en pc broer Win 7 x86. :)

/hm, als ik die melding van Panda zo zie, zou de Free-uitvoering niet getroffen zijn _/-\o_
Ik heb de free versie en was dus wel getroffen. Bijna al mijn programma's waren in quarantaine gezet. En Panda had zichzelf ook in quarantaine gezet (terecht overigens als een programma zoveel schade aan je computer veroorzaakt).
Via windows restore naar een eerder herstelpunt teruggezet. Daarna bij Panda gekeken en die had weer 82 programma's en dll bestanden in quarantaine gezet en gereed om te verwijderen na opnieuw opstarten (net om 19.33 uur, dus er is nog geen fix voor het probleem). Al die bestanden dus handmatig herstelt en Panda verwijderd. Heb geen zin om de hele nacht mijn computer aan te laten.
Slechte ervaring dus en blij dat ik niet de betaalde versie gekocht had, stond op het punt om dat te doen. Nu Avast erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Even voor de duidelijkheid: inmiddels is er een fix. Zie hier: http://www.pandasecurity....rs/support/card?id=100045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas bijzonder weinig success met deze fix.
Mensen met meer geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:32:
[...]

Ik heb helaas bijzonder weinig success met deze fix.
Mensen met meer geluk?
Inmiddels heb ik nu alle 5 pc's hiermee hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:11
Persoonlijk heb ik alleen bij m'n broertjes PC (Win8, kan nog niet updaten door verplaatste userprofiles) dit probleem gehad. Hij gebruikte Panda Cloud Antivirus Free en had uiteraard al zijn PC uitgezet na de virusmeldingen (false positives).

Ik heb het opgelost door een system restore. (waarschijnlijk niet nodig)
Daarna onder safe mode in te loggen.
Onder services de 3 panda services op disabled te zetten.

Daarna onder safe mode vanuit elevated command prompt sfc /scannow runnen en nadat dit klaar is (en wordt aangegeven dat de errors verholpen zijn) de pc opnieuw opstarten.

Als sfc /scannow niet werkt (error krijgt tijdens dit runnen of niet alle bestanden hersteld) kan je ook nog het volgende commando uitvoeren op Windows 8 en hoger (en hopen dat die onder safe mode draait).
[cmd]dism /online /cleanup-image /restorehealth[/cmd]Dit moet onder safe mode met networking uitgevoerd worden (anders kan dism de bestanden niet downloaden).
Helaas is het nog niet mogelijk om DISM repair online uit te voeren in safe mode met networking (zonder offline source).

Hierna Panda Cleanup Tool gedraaid en overgestapt op Comodo Antivirus (free) wat ik zelf alweer een tijdje naar tevredenheid gebruik.

[ Voor 37% gewijzigd door Starke op 13-03-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Vandaag ook de eerste klant gehad die last had van deze update. Om er nog een schepje bovenop te doen werden er bij het afsluiten gelijk Windows updates geïnstalleerd. Je raadt het al, dat liep echt compleet in de soep: Laptop startte niet meer door en bleef bij het voorbereiden van updates hangen. Ook de veilige modus werkte niet meer.

Voor de geïnteresseerden bij dezen mijn oplossing.

Ik heb het op nagenoeg dezelfde wijze gefixt als Starke, met als verschil dat de veilige modus niet werkte en een systeemherstel echt nodig was. Na het disabelen van de panda services echter nog wel ps_recovery.exe van Panda uitgevoerd omdat een aantal programma's (Internet explorer, windows live mail) niet meer werkte.

Toen kon de laptop wel opgestart worden, echter duurde dit behoorlijk lang en blijf hij toch steken bij de updates wanneer ik niet in de veilige modus zat.

Tevens de update-installers in C:\Windows\System32\SoftwareDistribution\Downloads nog verwijderd en sfc /scannow gedraaid. Daarna werkte alles weer als een zonnetje. Geen vastlopers of langdurige zwarte schermen bij het opstarten, maar gewoon na +-15 seconden het windows inlogscherm.
Pagina: 1