Integreer PassMark in de PW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:40

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Zou het mogelijk zijn om PassMark in de PW te integreren als een sorteer optie?

Waarschijnlijk is het niet gratis om bv gebruik te maken van de PassMark lijst, het zou een interessante aanvulling zijn om CPUs te vergelijken.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:02

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik weet dat er plannen zijn om onze interne benchmarktool te revampen, waar het volgens mij ook de bedoeling is om deze meer naar voren te laten komen in de categorieën. Wellicht dat een externe tool een (aanvullend) idee kan zijn. Hoe en wat precies weet ik niet, maar daar kunnen ze bij Mooie Features vast meer over vertellen (of niet :p). Tikje die kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Om benchmarkresultaten bijvoorbeeld in de pricewatch te kunnen tonen moeten we inderdaad eerste de benchmarktooling verbeteren. Ik verwacht niet dat dat op korte termijn gebeurt, maar we nemen je feedback mee, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
En wat over externe benchmarks zo as PassMark, en eventueel 3Dmark zou dat ook een overweging waar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Passmark is een mooie vergelijking voor systemen, en in mindere mate voor CPU's. Vergelijk een processor met 4 GB DDR3 op 1333 MHz tegen over een andere die unlocked is en daarmee met 16 GB DDR3 op 2133 MHz. Dan zie je wel zeker een verschil tussen de processoren, maar dat is dus maar een gedeelte van het gehele verhaal.

Test een systeem zonder SSD en de processor loopt minder hard door de test heen als datzelfde systeem met een SSD. Raad eens wat de score van de CPU doet.

Niets ten nadele van Passmark, maar hou rekening met alle variabelen in de test.
Ik gebruik Passmark om vergelijken, en te zien waar de goede en zwakke punten van een systeem liggen, zaken als ruwe rekenkracht versus CUDA bijvoorbeeld (AMD versus Nvidia)

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ik neem aan dat de CPUs in de PassMark lijst, vergeleken zijn onder vergelijkbare test omstandigheden.

Anders zou dat meteen de hele lijst irrelevant maken voor vergelijking.

Daarnaast is PassMark maar een voorbeeld, waar het mij om gaat is dat er een vergelijking gemaakt kan worden, met een goede indicatie van de prestatie verschillen, wat daar voor gebruikt wordt maakt mij minder uit, maar de PassMark CPU database is volgens mij een van de meer geschikte voor dat doel.

Daarnaast zou het gebruik maken van de PassMark lijst denk ik een heel stuk goedkoper zijn, dan alles op nieuw zelf te testen, en vooral een heel stuk completer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Om een voorbeeld te geven, ik heb een i5 2500K (eigen score is 8152) met een gemiddelde score van 6473, en die is opgebouwd uit verschillende metingen zoals uit de laatste 5 de laagste 5489 en de hoogste 8191.
Dat is het resultaat van wel of niet overklokken en wel of niet een SSD.

Ga nu niet Passmark afbranden want met elke processor heb je keuze uit verschillend geheugen/mobo/opslag en ga zo maar door. Dit zie je bij elke benchmark, en is dus zeker niet uniek voor Passmark. Voor niet overklokbare CPU's is het verschil niet zo groot en het gaat er ook om dat je weet hoe je het maximale uit je apparatuur weet te halen. Ga je overklokken, neem dan een goed moederbord, en een goede koeling, zodat hij ook lang op een hoge kloksnelheid. Zet in Windows energiebesparing uit, die staat standaard op gebalanceerd.

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Pagina: 1