Tyan Thunder K7 + 2x 1.333 ghz met peltier??

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik ben dus de trotse eigenaar 1 dezer dagen van een thunder k7, maar er moet nog koeling op de beide proc's, gezien de ruimte om de beide sockets en de warmte die beide proc's maken heb ik besloten dat peltier de beste optie is, nou zijn mijn vragen als volgt:

A: Trekt mijn 465 watt delta voeding 2x peltier + mobo, 2procs 2x hd, 3x cd????

B: zo ja, welk peltier element is aan te bevelen voor een 1333 athlon

C: En wat voor koeler kan daar het best bij op

En ja, ik heb de search al gebruikt, maar dat leverde niks concreets op.

• Sundead
Niemand ??

• twiekert
  • Laatst online: 09-05 12:41
met van die snelle athlons kom je bij minimaal waterkoeling uit. je zal toch moeten denken aan peltiers van 130 watt en hoger. en ik denk dat je het beste een aparte voeding voor die 2 kan aanschaffen wat met 465 watt zit je dan wel wat krap.

als je gaat overklokken zou ik dus peltier + waterkoeling nemen, is het je gewoon te doen om goeie koeling dan alleen waterkoeling want dat scheelt een boel geld.

Verwijderd

jongen jongen als dat maar goed gaat ...

je voeding ga je al zéker nodig hebben voor enkel je systeem zonder de pelts.
2 peltiers koelen gaat met water moeten gebeuren en je hebt 156 of 172W pelts nodig voor die thunderbird hoor.
Ik koop dat je huis goed bekabeld is anders vliegen je zekeringen eruit als je je PC anzet ;)
om te zwijgen van de elektriciteitsrekening ;)

anywayz, ik zou zeggen smijt er 2 swiftech coolers op zonder pelt ... anders maak je het echt wel moeilijk

JC

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 10:47 schreef DuronDude het volgende:
jongen jongen als dat maar goed gaat ...

je voeding ga je al zéker nodig hebben voor enkel je systeem zonder de pelts.
2 peltiers koelen gaat met water moeten gebeuren en je hebt 156 of 172W pelts nodig voor die thunderbird hoor.
Ik koop dat je huis goed bekabeld is anders vliegen je zekeringen eruit als je je PC anzet ;)
om te zwijgen van de elektriciteitsrekening ;)

anywayz, ik zou zeggen smijt er 2 swiftech coolers op zonder pelt ... anders maak je het echt wel moeilijk

JC
omfg dát gaat herrie maken, dat wil je echt niet weten.... als dát niet richting een straaljager komt, mag je je kast wel in één of andere zwaar geluidsgeïsoleerde kast zetten ofzo ;)

Verwijderd

Mhh?

als de MC462 er op past, zet je daar gewoon een andere fan op. Niet zo'n kabaal Delta maar zo'n stille Panaflo.

Anders twee van deze dingen ;)
http://www.thermaltake.com
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/mainSmalld3.gif

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
Waarom. Ik heb begrepen dat je met de thunder k7 gewoon niet kan overklokken. Punt ;)
Gewoon een goede luchtkoeler erop en je bent prima in orde.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Voor die peltiers heb je zeker weten waterkoeling nodig. Ook heb je een 2e voeding want die 465W is net genoeg voor die 2x 1.33GHz maar niet voor de 156/172W peltiers.
Nee ik zou het echt niet doen!

Verwijderd

A: nee

B: 175 watt

C: water

Verwijderd

Trouwens,
AMD raadt op dir moment voor een ENKELE TB1400 vrijwel alleen nog maar 350 en 400 watt voedingen aan, en b.v. Enermax staat al niet eens in de lijst..

Kijk hier maar eens
http://www1.amd.com/athlon/power

• Sundead
A: Jammer

B: Autch!

C: Fop 38 dan maar??

Lijkt me dan de beste optie voor Dual of nie??

Waterkoeling is me dan net weer wat te gortig, en hij wordt de eerst komende tijd toch nog niet ge-oc'ed, kan wel met zo'n mobo, maar dan moet je er een andere bios opzetten, en dan is je garantie wel weg

Verwijderd

Je kunt beter 2 silverado's nemen.

Met die globalwins stijgt je pc op B-)

• Sundead
Silverado's dan maar??
zijn die dingen niet te zwaar voor de socket?

of iemand nog andere argumenten, of ideeen

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 13:50 schreef Hooi het volgende:
Trouwens,
AMD raadt op dir moment voor een ENKELE TB1400 vrijwel alleen nog maar 350 en 400 watt voedingen aan, en b.v. Enermax staat al niet eens in de lijst..

Kijk hier maar eens
http://www1.amd.com/athlon/power
een goede 300W PSU is voldoende hoor ...
ik had een 300W AOpen voor ik deze Enermax 350 kocht en dat werkte prima, enkel kon de voeding geen 2.1 Vcore aan ... 2.05 ging nog wel ... op 1650 MHz ;)
daar hingen ook nog aan : 3 HD's, 2 CD-roms, GF2 MX, 4 koelers waarvan een delta 7000 rpm, 3 PCI kaarten en een digitaldoc.
Maar eerlijk is eerlijk, koop een enermax 350 en je zit meteen goed

JC

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 18:49 schreef DuronDude het volgende:

[..]

een goede 300W PSU is voldoende hoor ...
ik had een 300W AOpen voor ik deze Enermax 350 kocht en dat werkte prima, enkel kon de voeding geen 2.1 Vcore aan ... 2.05 ging nog wel ... op 1650 MHz ;)
daar hingen ook nog aan : 3 HD's, 2 CD-roms, GF2 MX, 4 koelers waarvan een delta 7000 rpm, 3 PCI kaarten en een digitaldoc.
Maar eerlijk is eerlijk, koop een enermax 350 en je zit meteen goed

JC
Ja,
en dan met een dubbele 1400 met peltiers op een 300 W

:P

Verwijderd

Ben hier wel heel benieuwd naar aangezien je uit de diverse reviews kunt opmaken dat je GEEN multiplier kunt instellen en GEEN FSB kunt instellen. Nou kun je natuurlijk met je potlood een eind komen :)
Maar ik vraag me dus af of er niet een of andere beveiliging in de bios zit, zou me logisch lijken met een serverboard.

Keep us informed !!

Verwijderd

Ik heb die K7 hier draaien met een geleende PSU, maar mijn bios herkent m'n 1.4 g procs als zijnde 950 mhz. Iemand een idee?

Verwijderd

JE KUNT EEN THUNDER K7 NIET OVERKLOKKEN!!!
Dus koop voor beide procs gewoon een coolermaster. Weinig lawaai en gewoon voldoende koeling.

Verwijderd

Je kunt een thunder k7 wel overcklocken met een speciaal betabios, en bovendien kun je de procs zelf gewoon overclocken door fijn met de L bruggetjes aan de slag te gaan. die van mij doen momenteel 1.666 met silverado's loopt wel lekker mag ik zeggen

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
Nog ff en we hebben een kerncentrale nodig om de computer van stroom te voorzien.
1x 465 Watt voeding voor de procs
2x 600+ Watt voeding voor de pelts ??? :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 09:28 schreef alo het volgende:
Je kunt een thunder k7 wel overcklocken met een speciaal betabios, en bovendien kun je de procs zelf gewoon overclocken door fijn met de L bruggetjes aan de slag te gaan. die van mij doen momenteel 1.666 met silverado's loopt wel lekker mag ik zeggen
show us some screenshots + benchmarks :)
"loopt wel lekker" ain't gonna cut it ;)

ben vooral geinteresseerd in deze benchmark : http://www.31337.s5.com/CPUMathMARK21.exe

JC

Verwijderd

Zal vanavond eens even wat huiswerk voor je gaan doen......

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 13:31 schreef alo het volgende:
Zal vanavond eens even wat huiswerk voor je gaan doen......
is greatly appreciated :)

JC

Verwijderd

t wordt in t weekend ben ik bang

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 13:31 schreef alo het volgende:
t wordt in t weekend ben ik bang
no probs :)
don't forget ;-)

JC

Verwijderd

Je link werkt niet (meer) dus ik kan zo je benchmark niet ophalen....

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 22:14 schreef alo het volgende:
Je link werkt niet (meer) dus ik kan zo je benchmark niet ophalen....
http://www.31337.s5.com/31337ware.htm

hier kan je het downloaden ... sorry was een beetje afwezig ;)
CPU math mark v2.1 dus

cheers

JC

PS: andere benchmarks zijn ook ok

• Sundead
Ben benieuwd, ik draai "normaal" op 1.333 ghz.
Maar zit toch bijna te smachten naar oc' util's, of die l2 bruggen natuurlijk, ik hou jullie op de hoogte, de silverado's trekken het btw wel leuk, en ze kunnen op 12 volt, das ook wel fijntjes, dus nog wat speel ruimte over........
Tweaken is en blijft het fijnst *D

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 17:46 schreef Sundead het volgende:
Ben benieuwd, ik draai "normaal" op 1.333 ghz.
Maar zit toch bijna te smachten naar oc' util's, of die l2 bruggen natuurlijk, ik hou jullie op de hoogte, de silverado's trekken het btw wel leuk, en ze kunnen op 12 volt, das ook wel fijntjes, dus nog wat speel ruimte over........
Tweaken is en blijft het fijnst *D
inderdaad ...
ik ben momenteel ook weer een klein trapje opgeschoven : ik zit nu op 1650 MHz (gewisseld tegen een andere 1.4 GHz)
Ik heb een Epox DDR plank en PC2400 besteld dat zou leuke resultaten moeten geven :)
Met die epox zal ik wat meer voltage ter mijner beschikking hebben en dan ga ik toch voor 1700 MHz+

good luck en hou ons op de hoogte

JC

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Moved/to.DOC

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 16:54

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heej Sundead kan je er ook niet beter een nieuwe videokaart indoen want een MX is toch wel erg magger met zon systeem ;)

GF3 of zo en dan ff de benchmarks showen op GOT >:)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Benchmarks zijn aardig, maar wat ik nog leuker vind is mijn eigen Napster in huis hebben. Met deze dual 1.4 athlon en 1 gig geheugen kan ik moeiteloos de headers van alle beschikbare mp3 nieuwsgroepen van verschillender servers in een map gooien en in een paar seconden sorteren en doorzoeken. Echt ALLES wat je zoekt zit er dan in. Van ouwe klassiekertjes tot vage undergroud uit Seattle. Fuck Napster, leve dual athlon.

Verwijderd

overigens heb ik nog steeds zo'n board over (tyan thunder k7 dual amd, incl u160 scsi, 2x LAN, video, etc)

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 14:33

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Op vrijdag 06 juli 2001 11:47 schreef alo het volgende:
overigens heb ik nog steeds zo'n board over (tyan thunder k7 dual amd, incl u160 scsi, 2x LAN, video, etc)
geeltje? ;)

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
ik bied 2 geeltjes ;)
/edit
ik gooi mn bod omhoog naar 2 meijer >:)

Hmm t lijkt hier wel op een veiling :7

/edit

• Sundead
GF3 = wel leuk ja, misschien dat het met de loop der tijd nog wel wat wordt, zou wel errug fun wezen

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 15 juni 2001 17:30 schreef Sundead het volgende:
Ik ben dus de trotse eigenaar 1 dezer dagen van een thunder k7, maar er moet nog koeling op de beide proc's, gezien de ruimte om de beide sockets en de warmte die beide proc's maken heb ik besloten dat peltier de beste optie is, nou zijn mijn vragen als volgt:

A: Trekt mijn 465 watt delta voeding 2x peltier + mobo, 2procs 2x hd, 3x cd????

B: zo ja, welk peltier element is aan te bevelen voor een 1333 athlon

C: En wat voor koeler kan daar het best bij op

En ja, ik heb de search al gebruikt, maar dat leverde niks concreets op.
HOEIII, je wilt nogal wat... Zomaar een losse gedachte voor je:

De Tyan Thunder K7 is officieel alleen geschikt voor Athlon MP processors en als gevolg daarvan ontbreekt het aan thermistors in de sockets. Met andere woorden, je kan op dit ding geen temperatuur meten als je gewone thunderbirds gebruikt... (Of ben ik verkeerd ingelicht ??)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

bloasfist

Slot-A Crew

Op vrijdag 06 juli 2001 12:31 schreef maddog_rvo het volgende:
ik bied 2 geeltjes ;)
ikke een meijer ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

/off

En dan heb je nog steeds een geforce mx???
Word het geen tijd om je video kaart uptedaten dan je proc??

/off

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Op vrijdag 06 juli 2001 13:35 schreef BOMBER het volgende:
/off

En dan heb je nog steeds een geforce mx???
Word het geen tijd om je video kaart uptedaten dan je proc??

/off
dubbelpost denk ik zo ??

nee sundead moet maar niet met een GF3 aankomen zetten, laat hem maar mooi zo als servertje draaien op onze LAN feestjes, maar geen benchmarks gaan draaien he pop ????

Deze plek is te koop.

Pagina: 1