Aankoopadvies videokaart

Pagina: 1
Acties:

• skymaster25
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-03-2024
Hallo,

Ik heb mij hier op het forum aangemeld omdat ik graag wat advies zou willen bij het aanschaffen van een nieuwe videokaart.

Mijn oude videokaart is stuk gegaan een paar dagen geleden (code 43, lage resolutie en wordt niet meer herkent) dus nu moet ik een nieuwe.

Nu heb ik al wat rondgekeken en een gtx960 lijkt mij wel wat:

http://m.mycom.nl/compone...22/msi-gtx-960-gaming-2gb

Mijn systeem:

Afbeeldingslocatie: http://u.cubeupload.com/Wouter_/sp1.jpg

Nu is mijn vraag is dit een goede videokaart en sluit het een beetje aan bij mijn systeem?

En moet ik verder nog ergens opletten?

Ik speel afentoe wel eens spellen als racespellen, Gta4 en binnenkort ga ik gta5 aanschaffen wat dan qua eisen ook wel een beetje het hoogst is. Instellingen afhankelijk van game. Soms doe ik ook wel eens watvphotoshop en voor de rest kijk ik films op mn PC.
Resolutie 1920*1080
Mijn kapotte gtx570 deed bovenstaande allemaal prima.
Verdere op of aanmerkingen zijn welkom.

Alvast bedankt.

Groet, Wouter

[ Voor 18% gewijzigd door skymaster25 op 11-03-2015 16:57 . Reden: info toegevoegd ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:58
Je verteld ons niet wat je met jouw systeem doet. Speel je spellen en zo ja, welke en op welke instellingen en resolutie? Of doe je aan video-/fotobewerking met bepaalde programma's die baat hebben bij gpu-acceleratie?

Zonder dit soort informatie kunnen wij niet zeggen of de videokaart voldoet of niet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• skymaster25
Ik wist dat ik wat vergeten was, heb mijn eerste post aangepast, bedankt ;)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:58
De GTX960 heeft een 128bits geheugenbus, daar ga je mee in de knel komen. Een R9 280 of 280X geeft je meer waar voor je geld (extra geheugen en 384bits geheugenbus).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-02 22:15

Nemesizz

Untouchable

NitroX infinity schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:01:
De GTX960 heeft een 128bits geheugenbus, daar ga je mee in de knel komen. Een R9 280 of 280X geeft je meer waar voor je geld (extra geheugen en 384bits geheugenbus).
Bij een Radeon 280 of 280x kun je ook meteen de voeding vervangen, want dat zal die Medion zeer waarschijnlijk niet gaan trekken.

En Geforce 960 is wat zuiniger en een grotere kans dat dat wel goed gaat.

Overigens is een geheugenbus 1 op 1 vergelijken tussen verschillende generaties/chips ook niet helemaal handig/eerlijk, want de nieuwere nVidia's krijgen meer voor elkaar met een kleinere bus dan oudere generatie videokaarten.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja, maar, een 128bits busje met compressie is nog steeds niet even "breed" als een 256bits bus, over de 384bits van AMD maar te spreken.

De GTX960 vind voor zijn huidige prijs een zeer slechte koop.

Qua verbruik moet het wel goedkomen met een R9 280, want de GTX570 was een zuipschuit: http://www.tomshardware.c...-performance,2806-14.html

People as things, that’s where it starts.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerst en vooral:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora (met een titel als deze had je dat kunnen verzinnen).

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Nemesizz schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:36:
[...]

Bij een Radeon 280 of 280x kun je ook meteen de voeding vervangen, want dat zal die Medion zeer waarschijnlijk niet gaan trekken.
Dat zal wel meevallen, een GTX 570 is ook geen zuinigheidswonder. Het systeemverbruik zal ongeveer gelijk zijn.

• skymaster25
dion_b schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:03:
Eerst en vooral:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora (met een titel als deze had je dat kunnen verzinnen).

Move VB -> CAA
Mijn excuus O-)

Zover bedankt voor de adviezen. Dit neem i.i.g. al een hoop zoeken weg, daar ik sowieso een keuze ga maken tussen de GTX960 en de R280/280x. Ik ga me even verder inlezen, verdere tips/adviezen blijven welkom :)

Er zit trouwens een 600watt voeding in mijn pc, dus dat valt wel mee.

Groet Wouter

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
skymaster25 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:55:
Er zit trouwens een 600watt voeding in mijn pc, dus dat valt wel mee.
Dat is maar de vraag. Vermogen zegt niks zonder precies te weten welk merk en type het is.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-02 15:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

skymaster25 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:55:
[...]

Mijn excuus O-)

Zover bedankt voor de adviezen. Dit neem i.i.g. al een hoop zoeken weg, daar ik sowieso een keuze ga maken tussen de GTX960 en de R280/280x. Ik ga me even verder inlezen, verdere tips/adviezen blijven welkom :)

[...]
Ga voor de R9 280(x), omdat 2 GB te weinig is voor games, ook de 4gb versie van de GTX 960 die vandaag is aangekondigd gaat moeizaam werken met 128-bit (Als het niet zo is, verbeteren mag :) )

3Gb is nog genoeg.

Als je graag Nvidea wilt, ga voor een GTX 970! Dan moet je effe doorsparen

Review QNAP TS-230 NAS

• skymaster25
br00ky schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:06:
[...]

Dat is maar de vraag. Vermogen zegt niks zonder precies te weten welk merk en type het is.
Specs zal ik of straks of anders morgen posten.
Ga voor de R9 280(x), omdat 2 GB te weinig is voor games, ook de 4gb versie van de GTX 960 die vandaag is aangekondigd gaat moeizaam werken met 128-bit (Als het niet zo is, verbeteren mag :) )

3Gb is nog genoeg.

Als je graag Nvidea wilt, ga voor een GTX 970! Dan moet je effe doorsparen
Nee of het een Nvidia of Radeon is maakt me niks uit.

Groet Wouter

• skymaster25
Bij deze een foto van de voeding:

Afbeeldingslocatie: http://u.cubeupload.com/Wouter_/IMG20150312095136.jpg

Groet Wouter

[ Voor 20% gewijzigd door skymaster25 op 12-03-2015 15:28 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-02 22:15

Nemesizz

Untouchable

FSP zit meestal in een Medion dus dat had ik wel verwacht.

Het goede nieuws, ze leveren meestal wel het vermogen wat op het label staat ('t is geen c-merk plofvoeding).
Slechte nieuws (de ervaring wat ik met die FSP voedingen heb) is dat ze na een paar jaar niet meer het vermogen willen/kunnen leveren wat erop het label staat (bij de grote a-merken heb je dat probleem niet zo gauw, die hebben vaak wat meer 'head-room' en kunnen dus naarmate ze ouder worden toch nog het vermogen leveren wat op het label staat).

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:38
Ik ken de kasten van Medion niet, let wel op of de aan te schaffen kaart qua lengte in je behuizing past.

• skymaster25
Mijn vader heeft de voeding nagemeten dus zou een 280(x) moeten kunnen, (al wordt wel minimaal 750 watt als standaard gegeven bij de 280x dus een nieuwe voeding is misschien geen overbodige luxe).
Dus denk na meerdere testen en reviews gelezen te hebben toch voor de 280(x) ga. Nu alleen nog even uitzoeken welke het beste daarvan is.

Qua ruimte zit het wel goed in de kast.

Groet Wouter

Edit dan zou bijvoorbeeld deze 2 volgens mij wel een goeie upgrade zijn:

https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-145701
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-145880

Edit2: met de gewone 280 kan ik zonder nieuwe voeding wel prima uit de voeten daar er 500 watt wordt aanbevolen.

[ Voor 52% gewijzigd door skymaster25 op 13-03-2015 19:40 . Reden: Info toegevoegd ]

• skymaster25
Sorry voor de dubbelpost, maar elke keer mijn post editen wordt wat onoverzichtelijk.

Ik heb de knoop doorgehakt en besloten om voor de MSI R9 280 te gaan: http://www.mycom.nl/compo...6707/msi-r9-280-gaming-3g

Het enigste waar ik nu nog mee zit is of mijn moederbord de videokaart zal herkennen. Op internet lees ik verschillende verhalen over dat het mobo de videokaart niet herkent vanwege een zogenaamde whitelist.
Daar de berichten nogal tegenstrijdig zijn vraag ik me dus af hoe ik hier achter kan komen of dit voor mijn pc ook geldt?

Ik hoor het graag.

Groet,

• skymaster25
Dit draadje mag gesloten worden heb inmiddels de r9 280 van MSI in huis. Helaas werkt het niet maar hiervoor start ik een nieuw topic.

Bij deze wil ik voor dit topic iedereen nog even bedanken voor de hulp en adviezen :)

Groet,

[ Voor 23% gewijzigd door skymaster25 op 15-03-2015 20:06 ]

Pagina: 1