Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sniffer pc zonder huidige communicatie te beinvloeden

Pagina: 1
Acties:

• svarrio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 12:38
Beste tweakers,

Is er een mogelijkheid om een pc niets meer te laten verzenden over een netwerk kabel maar nog wel ontvangen? Ik wil dit doen om een netwerk sniffer te maken die de huidige communicatie niet beinvloed.

Mijn idee is: (hardwarematig)

Knip het oranje kabeltje van een crossover kabel door.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/F9P/TUW8/H7W4SLYK/F9PTUW8H7W4SLYK.LARGE.gif

Ik wil een pc gebruiken als sniffer maar deze mag niets uit sturen zodat het netwerk niet beinvloed wordt. Het idee is om tussen pc 1 en 2 een ethernet hub te hangen. Aan deze hub kan de sniffer pc gehangen worden. Om te voorkomen dat de sniffer de verbinding tussen 1 en 2 beinvloedt wil ik graag de tx kabel van de sniffer doorknippen.

Gaat dit werken zoals ik wil of zal de computer mij te slim af zijn en op een andere manier data verzenden?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09

Onbekend

...

Wil je echt op layer in niveau (dus de bitjes) data gaan opvragen?
Of wil je liever in een router (layer 3 of hoger) het dataverkeer zelf zien? Gebruik dan Wireshark o.i.d..

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Ik denk dat je zoiets bedoelt? http://hackaday.com/2008/09/14/passive-networking-tap/

Zoeken op 'passive network tap' geeft behoorlijk wat hits.
http://www.instructables.com/id/Make-a-Passive-Network-Tap/

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 15:44 ]

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Is een SPAN poort (aka port mirroring) van een switch ook mogelijk? Je hoeft dan geen rare gadgets te maken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Bedoel je dat je de acknowledge pakketjes niet wil versturen?
Ik denk dat bovengemaakte opmerkingen je voldoende in de juiste richting moeten brengen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

svarrio schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:38:
Mijn idee is: (hardwarematig)

Knip het oranje kabeltje van een crossover kabel door.
Met 100mbit werkt het om de tx door te knippen, met 1 gbit niet. Een switch met een span/mirror poort is de mooie oplossing.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb voor dit doel een TL-SG105E gekocht. Klein genoeg om mee te zeulen en eenvoudig een mirror poort op in te stellen (en meer)..

• svarrio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 12:38
Dit is exact wat ik nodig heb. Thanks!
Als ik dit goed begrijp zal dit niet voor een extra vertraging zorgen maar wel de mogelijkheid geven om mee te kijken op het kanaal (en niets erop te sturen).
Pagina: 1