Kunnen de admins, eigenaars en tweakers dan nix!

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28
Jullie beginnen een site genaamd: gathering of tweakers. in mijn ogen zijn tweakers mensen die van alles weten en kunnen met computers en onderdelen van de computers.

En de crew van tweakers.net kunnen niet eens de servers aan de praat houden. Laten we eerlijk zijn wat is nou de uptime geweest van GoT de afgelopen week, 5 minuten???

Valt me tegen lui :(.

* Lynx Lynx]is teleurgesteld

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-02 14:21

TheProphet

unifi-forum.nl

Op Friday 15 June 2001 17:23 schreef [TLT]Lynx het volgende:

En de crew van tweakers.net kunnen niet eens de servers aan de praat houden. Laten we eerlijk zijn wat is nou de uptime geweest van GoT de afgelopen week, 5 minuten???

* TheProphet Lynx]is teleurgesteld
En jij bent zeker Jezus... :(

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 15 juni 2001 17:23 schreef [TLT]Lynx het volgende:
Laten we eerlijk zijn wat is nou de uptime geweest van GoT de afgelopen week?
Hier ongeveer 99% uptime :) :)

• Lynx
Op vrijdag 15 juni 2001 17:24 schreef TheProphet het volgende:

[..]

En jij bent zeker Je zus... :(
nee ik ben het broertje van m'n zus.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:12

Jaymz

Keep on moving !

Jullie beginnen een site genaamd: gathering of tweakers. in mijn ogen zijn tweakers mensen die van alles weten en kunnen met computers en onderdelen van de computers.

* Jaymz Lynx]is teleurgesteld
Ehm, is het jouw bekend dat er een hostingproverder verhuizing aan de gang is.

Om dan de servers aan te houden, heb je verrekt lange draden, snoeren en stekkers nodig. Ik moet wel zeggen dat ik weinig last heb gehad, behalve vandaag dan. Maar da's ook niet gek, als vandaag het meest gebeurd (dacht ik)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47

* Martin Sturm Lynx]is teleurgesteld
Vrij makkelijk praten op deze manier vind ik..
Jij hebt geen site met miljoenen bezoekers en pageviews per maand. Dit soort kritiek is mijnsinziens onnodig. Eigenlijk is het geen kritiek, maar gewoon flamen. Kritiek onderbouw je met argumenten, en indien mogelijk, met oplossingen.

Verwijderd

Alles gister en vannacht wat tweakers af en toe plat, maar dat is aangekondigd. Niet zeuren dus! :)

• Kettrick
  • Laatst online: 04:32

Kettrick

Rantmeister!

Op Friday 15 June 2001 17:23 schreef [TLT]Lynx het volgende:

* Kettrick Lynx]is teleurgesteld
Helemaal mee eens,

hoewel die uptime een beetje overdreven is :P

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op Friday 15 June 2001 17:28 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Ehm, is het jouw bekend dat er een hostingproverder verhuizing aan de gang is.

Om dan de servers aan te houden, heb je verrekt lange draden, snoeren en stekkers nodig. Ik moet wel zeggen dat ik weinig last heb gehad, behalve vandaag dan. Maar da's ook niet gek, als vandaag het meest gebeurd (dacht ik)
Een beetje downtime doordat de db's verplaatst worden en dns omgezet wordt is haast onvermijdelijk ja. Ook helemaal niet erg.
Maar ik moet toch wel zeggen dat wat er nu allemaal gebeurt toch wel heel erg lijkt op een slechte planning. Dingen als dat je op Fokzine uitkomt als je naar http://tweakers.net surft, of een directorylisting van de default apache pagina voorgeschoteld krijgt, dat localisation nog niet goed is ingesteld, enz enz. hadden best voorkomen kunnen/moeten worden. Staat gewoon niet zo professioneel.

Verwijderd

ik heb niks tegen de admins etc, kijk een server verhuizen kost wat downtime. ik vind die downtime vervelend, maar hij was geplant. Ik gaat er vanuit dat alles strakz beter dan nu loopt. en daar heb ik het vertrouwen wel in :)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Overdrijven is ook een vak |:(
De admins doen hun best voor ons !!!
en deze downtime die we vandaag zagen, is maar een klein onderdeel, die helaas niet te voorkomen is, om ons tweakers een nog betere service te kunnen verlenen !!
Ik kan met het bovenstaande leven, ze doen hun best voor ons *D

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Lynx
Op vrijdag 15 juni 2001 17:34 schreef msturm10 het volgende:

[..]

Vrij makkelijk praten op deze manier vind ik..
Jij hebt geen site met miljoenen bezoekers en pageviews per maand. Dit soort kritiek is mijnsinziens onnodig. Eigenlijk is het geen kritiek, maar gewoon flamen. Kritiek onderbouw je met argumenten, en indien mogelijk, met oplossingen.
Als GoT en T.net idd zoveel publiek trekt als jij zegt is het onverantwoordelijk en slecht management om je page zo vaak en zo lang offline te laten zijn.

Ik heb gelijk, jullie weten het, dus doe er wat mee!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Op Friday 15 June 2001 19:48 schreef [TLT]Lynx het volgende:

[..]

Als GoT en T.net idd zoveel publiek trekt als jij zegt is het onverantwoordelijk en slecht management om je page zo vaak en zo lang offline te laten zijn.

kom op je hebt toch ook vast wel een leven?
dan ff niet op got en fok
jammer dan

* D2k heeft zich prima vermaakt zonder got en fok

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op vrijdag 15 juni 2001 19:48 schreef [TLT]Lynx het volgende:
Uhm ik weet ZEKER dat de uptime van GoT/T.net/whatever de afgelopen week meer is geweest als 5 min dus je hebt sowieso al ongelijk. Voor de rest is flamen heel makkelijk als je nauwelijks weet waar je over praat.

Daarnaast zijn sommige onvermijdelijk hoewel ik toegeef dat de DNS idd de hele dag errug vaag is/was.

Als je echt zo'n grote bek hebt zeg dan maar hoe JIJ het gedaan zou hebben...

Je hebt pech, ik ben in een KUT humeur.

Verwijderd

/me Lynx]is teleurgesteld
relax man... erg zijn ergere problemen dan dit kiddy forum ;)

• Lynx
Op vrijdag 15 juni 2001 20:10 schreef IceStorm het volgende:

[..]

ik ook vandaar, heb ik een dagje nix te doen en denk ik is rustig te kunnen Fok!ken en GoTen liggen ze er "voor de verandering" weer is uit.

• IceStorm

IceStorm

Op vrijdag 15 juni 2001 20:38 schreef [TLT]Lynx het volgende:
ik ook vandaar, heb ik een dagje nix te doen en denk ik is rustig te kunnen Fok!ken en GoTen liggen ze er "voor de verandering" weer is uit.
Zullen we dan allebei meer even tot 10 tellen enzo :) ?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

[TLT]Lynx: loop niet zo te jengelen en te dreinen als een klein kind.
Er is een hoop gebeurd de laatste tijd, voor een deel niet te voorkomen, voor een ander wel.
Daar wordt echt wel lering uit getrokken.
En de foutjes? so what, het technische deel wordt met beperkte middelen door een klein team uitgevoerd.
Dan kan er wel eens wat fout gaan, voorlopig ben ik ondanks de hick-upjes erg tevreden.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Dutchman!
  • Laatst online: 16:50
Op vrijdag 15 juni 2001 20:11 schreef clone #80000 het volgende:
heeee 6000068, hoe lang hoop jij dat ban/clone/ban/clone etc verhaal vol te houden eigenlijk, of zie ik nou spoken :?

We spend our years as a tale that is told

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 15 juni 2001 21:34 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

heeee 6000068, hoe lang hoop jij dat ban/clone/ban/clone etc verhaal vol te houden eigenlijk
tot-ie bij de 9999999 is en zijn nummers op zijn :)

Virussen? Scan ze hier!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Die is overigens alweer gebanned.
Voor jullie posts al trouwens ;)

Verwijderd

Laten we eerlijk zijn wat is nou de uptime geweest van GoT de afgelopen week, 5 minuten???
Volgens mij moet jij je gateway eens nakijken ;)

Enne.. hou jij maar 's 7 servers in de lucht...

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:06

Hoicks

Techno!

Niet zo piepen zeg.

Ik vind het alleen al knap dat ze dit zo'n beetje allemaal op vrijwillige basis in stand kunnen houden. 100% uptime kun je trouwens nooit garanderen en ik moet zeggen dat ik GoT niet vaak offline heb gezien.

Ik ga er ook vanuit dat de verhuizing waarschijnlijk voor een boel performance zal zorgen, en daar wil ik GoT best wel eventjes voor missen.

Ode aan de mensen die dit in stand houden! :)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zozo, 1 dag zonder GoT en nu al gezeik... Het is ook nooit goed, gaan ze er eens op vooruit qua hostingprovider, is het nog niet goed. FF geduld aub, dan loopt alles weer als vanouds... Lees anders ff wat .plannetjes door ofzo...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Eindbaas
  • Laatst online: 19-01 07:18
ik ben nog steeds tevreden.

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 17:14
(jarig!)
Op vrijdag 15 juni 2001 20:10 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Uhm ik weet ZEKER dat de uptime van GoT/T.net/whatever de afgelopen week meer is geweest als 5 min dus je hebt sowieso al ongelijk. Voor de rest is flamen heel makkelijk als je nauwelijks weet waar je over praat.

Daarnaast zijn sommige onvermijdelijk hoewel ik toegeef dat de DNS idd de hele dag errug vaag is/was.

Als je echt zo'n grote bek hebt zeg dan maar hoe JIJ het gedaan zou hebben...

Ja!!!

Daar is ie dan eindelijk!

* Nasty Nate leest hier toch de eerste user-unfriendly post van icestorm!

*it's a miracle* :+

• Femme
  • Laatst online: 12-02 12:58

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er moest wat met servers gegoocheld worden waardoor er wat kleine probleempjes zijn ontstaan.

Athena en Arshia bij Vuurwerk verwezen allebei naar Odin@trueserver. Nadat Arshia bij TrueServer online ging heb ik het forum daarheen verplaatst onder arshia.tweakers.net omdat gathering.tweakers.net nog naar Odin verwees. Zelfde probleem voor Athena, daarom is athena.tweakers.net nog niet de echte athena onder 213.239.254.17. Dat zijn kleine probleempjes die remote makkelijker zijn uit te vinden. De tijd bij TrueServer hebben we gebruikt om de netwerk settings e.d. te configgen (IP's, switches, masterswitch enz.).

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

lynx je bent ten eerste een wijsneus...

zolang er vooruitgang is zullen er altijd haperingen zijn. als je nooit wat veranderd en niet met de tijd meegaat zal alles heel stabiel draaien en zal er nooit niks misgaan. Maar er moeten nou eenmaal dingen veranderen, servers raken zwaarder belast omdat er nog elke dag users bijkomen. en ga zo maar door

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het gaat hier trouwens merkbaar sneller op m'n ISDN lijntje.

Ben ik de enige die dat 'last' heeft van dat verschijnsel? :)

• Jaymz
  • Laatst online: 18:12

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 16 juni 2001 00:15 schreef Femme het volgende:

Misschien omdat bijna niemand erop komt ?

Ik begin te begrijpen dat arsia.tweakers.net niet al te best begepen wordt (door DNS servers ozfo)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

* ACM merkt geen verschil :P

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nee 't gaat niet echt sneller... Ook ISDN hier. 't is allemaal nog mega vreemd, dus ik wacht nog ff een dagje af (kon hele avond index niet te pakken krijgen, maar listtopic.php wel :? nu index enzo wel maar krijg ik m'n profile niet op beeld)...

We wachten af :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bij mij werkt alles wel, maar voor of na de move...
't Ligt toch vooral aan IE als het sloom gaat :)

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51

Dat is psychologisch effect waarschijnlijk :P

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op vrijdag 15 juni 2001 23:08 schreef wouter76 het volgende:
ik ben nog steeds tevreden.
mwah.. het kan beter.. maar na de verhuizing (rede???) zal het hopelijk weer beter gaan..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 01:48 schreef bolk het volgende:

[..]

mwah.. het kan beter.. maar na de verhuizing (rede???) zal het hopelijk weer beter gaan..
alles draait heir als een trein.. is gewoon een DNS probleempje, kan niemand iets aan doen en gaat vanzelf over.

• McVirusS
Spreekwoordje "Beste stuurlui staan aan wal".....trouwens......ik vind de manier waarop je het brengt nogal flamerig en erg beledigend voor de mensen die hard hun best doen om T.net draaiende te houden.....met zo min mogelijk downtijd. Het is natuurlijk een eer dat je T.net zo erg mist....maar onthoudt alstjeblieft dat je hier voor niks rondloopt en dit een service is waar een hoop mensen (vaak belangeloos) veel tijd in steken.....dit soort topics kunnen dus best wel aardig wat mensen voor de borst stuitten... doe dus gewoon relaxed....en heb een beetje respect voor de mensen die dit allemaal mogelijk maken.

• McVirusS
Op zaterdag 16 juni 2001 02:02 schreef sproggle het volgende:

[..]

alles draait heir als een trein.. is gewoon een DNS probleempje, kan niemand iets aan doen en gaat vanzelf over.
Inderdaad.....het kan nu alleen nog maar beter worden.....en als je ziet hoe het nieuwe serverpark eruit gaat zien moet je er wel vertrouwen in hebben.....ik denk dat het allemaal als een trein gaat draaien...jammer dat het verhuizen niet helemaal vlekkeloos is verlopen maar het is niet anders.

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 02:05 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Inderdaad.....het kan nu alleen nog maar beter worden.....en als je ziet hoe het nieuwe serverpark eruit gaat zien moet je er wel vertrouwen in hebben.....ik denk dat het allemaal als een trein gaat draaien...jammer dat het verhuizen niet helemaal vlekkeloos is verlopen maar het is niet anders.
Een optie zou maybe geweest kunnen zijn om 1 doos nog een weekje als redir bak bij vuurwerk te laten staan om alle trage dns gebruikers toch naar de goede locatie te sturen. Maar idd het is niet anders en zo rampzalig is het ook niet gegaan, verhuizingen van servers is altijd een gekloot.

• Lynx
Dus als ik het goed begrijp zit ik er helemaal naast?

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 02:36 schreef [TLT]Lynx het volgende:
Dus als ik het goed begrijp zit ik er helemaal naast?
Jup, en hier heb je het bewijs: http://www.sproggle.nl/got/

Verwijderd

/me Lynx]is teleurgesteld
Stel je aan!
Ze verhuizen van provider, servers ergens anders, mag er dan eens een downtime zijn? Sjeemz man, zo erg is het toch niet? :)

• IceStorm

IceStorm

Op vrijdag 15 juni 2001 23:12 schreef Nasty.Nate het volgende:
Ja!!!

* IceStorm leest hier toch de eerste user-unfriendly post van icestorm!

ROFL :)

Sorry ik heb vandaag echt een KUT dag gehad om verscheidene redenen.
Bij deze dus ook sorry tegen Lynx, maar je was toevallig even de druppel (klasgenoten die met een hoop letters aankomen dat een verslag noemen en dan nog zeggen dat ik niet zo moet zeuren :) ).

Maar nu (na 8 bier) gaat het al een stuk beter.

Verwijderd

ach.. iedereen weet het altijd beter..
maarre.. joh zeur niet zo.. IT is vechten tegen downtime.. als alles lekker liep, floreerde de IT-markt niet zo..

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Dit heb ik ook gepost op FoK!
http://213.239.154.13/showtopic.php/3438/1

Aan die dnsproblemen kan je niet veel doen imho.

Volgens mij draaide de boel wel redelijk snel alleen door de dnsproblemen konden veel mensen niet op het forum komen. De oorzaak (dnsproblemen) is gewoon pech, hoewel ik zelf wel om een bevestiging zou hebben gevraagd. Als je niets hoort dan weet je dat je er achteraan moet. Maar achteraf is alles makkelijk.

Volgens mij werken die jongens met beperkte middelen. Ik vermoed zelfs dat er aardig wat vrije tijd van de admins in is geslopen. Ik vind het erg jammer dat men even op deze manier nog wilt naschoppen.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

/me had het ook, gisteren
Ligt gewoon aan ISDN, dat is snel >:)

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 15 juni 2001 23:12 schreef Nasty.Nate het volgende:

[..]

Ja!!!

* Nielsz leest hier toch de eerste user-unfriendly post van icestorm!

Hehe, ik heb er ook wel eens een naar mijn kop gehad hoor, maar die is waarschijnlijk ergens in /dev/null door BC3

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gaat hier ook een stukje rapper (althans, zo voelt het aan, heb niet gebenched ofzo) met ISDN via Xs4all (ook wel Xs4Nobody genoemd).

Alleen die fucking DNS hé, heb primary DNS nu maar op 213.239.154.10 (ns.webmagix.net) gezet, zowel Xs4all als Surfnet kennen gathering.tweakers.net niet.

Enneh, [TLT]Lynx, je kan je klachten beter richten op NetSol. Ga jij ze anders ff vertellen dat ze hun DNS-root eens moeten bijwerken, zodat alle ISP's het correcte record kunnen syncen voor tw.net?

Virussen? Scan ze hier!

• Dutchman!
  • Laatst online: 16:50
(zo ken ik nog wel een domeintje wat ze eens bij moeten werken, en wat ze na 3 maanden, 4 faxen en 38 emails nog niet hebben gedaan ;( )

We spend our years as a tale that is told

• Hans
  • Niet online
Zie mijn posting op het FokForum:

http://213.239.154.13/showtopic.php/3438

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 16 juni 2001 10:17 schreef Nielsz het volgende:
Hehe, ik heb er ook wel eens een naar mijn kop gehad hoor, maar die is waarschijnlijk ergens in /dev/null door BC3
Hmm volgens mij was die toch niet zo heel erg? Alleen vond ik dat ik gelijk had terwijl het niet zo was :P

En daar krijg je nog een biertje voor dat weet je.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm Danny zegt op het fok-forum (zie de link van Hans hierboven) dat Aphrodite weer de geest heeft gegeven...

Klopt dit? Details of zijn die nu nog top-secret?

Virussen? Scan ze hier!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Appie doet idd vreemd. Ze wil wel booten maar kapt er daarna al vrij snel mee. Kees heeft haar geconfigged en voor de plaatsing bij Vuurwerk was alles ok. We hebben wat geprobeerd te friemelen aan de hardware, wat BIOS settings braaf gezet en de cooling gecheckt, maar het is nog niet duidelijk waar het aan ligt.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

hm Femme van de BMW's af :?
286PK, 1400Nm
al moet ik zeggen dat dat ook een best monster is :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• RvdH
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Need a hand? >:)

Verwijderd

lekker hoor :o

• Hans
  • Niet online
Op zaterdag 16 juni 2001 14:19 schreef RickJansen het volgende:
Need a hand? >:)
Hahah je gaat lekker, Rick! :7

Verwijderd

het is dus nog steeds gaar, ik moet nogsteed het ip van artemis in m'n resolv.conf hebben :( :( :(

Verwijderd

om iets moois en goeds te krijgen heb je tijd nodig. Dus heeft Tweakers ook ff de tijd nodig om het zootje te fixen >:)
Pagina: 1