Vervanger voor iPhoto?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 09:27
Nu iphoto straks geen updates meer krijgt zou ik graag willen overstappen op een nieuw programma.
Op het moment heb im mijn hele foto collectie (zo'n 70GB) in iphoto staan.
Op elke foto heb ik een geotag geplaatst, sommige handmatig en sommige uit de metadata.
Nu weet ik dat er een nieuw programma komt namenlijk photo's.
Helaas voldoet deze niet aan mijn verwachtingen en kan ik hier ook niet mijn locatie gegevens meenemen.
Ook heb ik google's foto geprobeerd, maar dit is ook niet iets waar ik op zit te wachten.
ik ben dus opzoek naar een overzichtelijk programma die het liefst cross platform is.

Het mag gerust wat kosten!

een programma/script die mijn iphoto bibliotheek inclusief albums en meta data exporteert zal ook voldoen.

[ Voor 8% gewijzigd door hendrilankamp op 11-03-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:22
LightRoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Heb me daar ook in verdiept.
Erg mooi programma voor het snel bewerken van raw foto's
Wat minder als bibliotheek het geen ik het voornamelijk voor zal gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:31
Een puntje, Photos slaat wel de locatie gegevens op.

[ Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 11-03-2015 16:33 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik zoek eigenlijk ook een vervanger. Weet iemand of de nieuwe Photos app ook kopieën maakt van foto's die je in de app hebt bewerkt? Ik wil namelijk geen kopie maar dat ie juist de originele vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:41
Ik zou gewoon eerst even Photos proberen. Je kunt daar wél gewoon locaties opslaan en een voordeel is dat Photos gewoon alles kan importeren vanuit iPhoto en Aperture. Is het niet dat wat jij zoekt, dan kun je altijd nog wat anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Photo's is niet wat ik ervan verwacht had, maar de hoofdreden dat ik een alternatief wil is dat je met iPhoto en Photos de Library (eigenlijk) niet kan opslaan op een externe locatie die niet als mac-formaat geformatteerd is (zoals mijn NAS). Het kan wel, maar dan is de kans op corruptie van de bestanden groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
CoiLive schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 07:25:
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Photo's is niet wat ik ervan verwacht had, maar de hoofdreden dat ik een alternatief wil is dat je met iPhoto en Photos de Library (eigenlijk) niet kan opslaan op een externe locatie die niet als mac-formaat geformatteerd is (zoals mijn NAS). Het kan wel, maar dan is de kans op corruptie van de bestanden groter.
Heb zelf mijn database bestand ook op mijn nas.
Geen last van corruptie hier.
ZpAz schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:33:
Een puntje, Photos slaat wel de locatie gegevens op.
Photos is voor mij geen optie aangezien deze dus niet de handmatige locatie gegevens niet meeneemt en dit voor de toekomst ook onmogelijk maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door hendrilankamp op 12-03-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37

talin

ES-MA

hendrilankamp schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:38:
[...]

Photos is voor mij geen optie aangezien deze dus niet de handmatige locatie gegevens niet meeneemt en dit voor de toekomst ook onmogelijk maakt.
dat is raar, ik heb net een foto genomen zonder locatie gegevens, die met http://www.houdah.com/houdahGeo/download.html aangepast heb em ergens in de indische oceaan geplaatst weer geïmporteerd in photos en als ik dan bij info kijk staat die netjes ergens in de indische oceaan.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
talin schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:57:
[...]

dat is raar, ik heb net een foto genomen zonder locatie gegevens, die met http://www.houdah.com/houdahGeo/download.html aangepast heb em ergens in de indische oceaan geplaatst weer geïmporteerd in photos en als ik dan bij info kijk staat die netjes ergens in de indische oceaan.
Heb het niet met die tool geprobeerd.
weet eigenlijk niet of iphoto de metagegevens van de foto beschrijft of deze gegevens ergens anders in de database bewaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-10 00:38

doc

Photos is ook nog in beta, dus geef het even de tijd om volwassen te worden. iPhoto stopt niet direct met werken als Photos uit is

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
doc schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:09:
Photos is ook nog in beta, dus geef het even de tijd om volwassen te worden. iPhoto stopt niet direct met werken als Photos uit is
Op het moment ben ik alles aan het exporteren naar photos van synologie.
Dit pakket voldoet zover ik kan zien aan de meeste eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
hendrilankamp schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:49:

Wat minder als bibliotheek het geen ik het voornamelijk voor zal gebruiken
huh ? hier is lightroom juist een ster in. wat is het wat je mist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
En opeens was daar de app Foto's in mijn dock, als vervanger van iPhoto. De app iPhoto wordt uitgefaseerd begrijp ik. En nu? Ik heb een vrij uitbundige iPhoto-bibliotheek, maar hoe ik dat overzet naar Foto's is voor mij een volstrekt raadsel en Apple heeft ook niet echt zijn best gedaan daarbij te helpen. Het simpelweg importeren van de iPhoto-bibliotheek in Foto's kan in ieder geval niet. Iemand een idee?

Edit: Bij een poging bij de vraag aan Apple voor te leggen kwam ik uit bij Apple support waar de gewenste ondersteuning geboden werd. Gemiste kans om dit niet direct bij het openen van Foto's te melden.

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 25-04-2015 13:51 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Mensen, om dat Apple nu de Photos app pusht hoef je nog niet meteen over te stappen! iPhoto krijgt misschien geen major updates meer, maar het is echt niet zo dat het over 1 of 2 jaar niet meer werkt. Je kan het gewoon blijven gebruiken tot dat Photos volwassen genoeg is. Er zullen ook zat features in Photos komen die nu wel in iPhoto zitten maar nog niet over gezet zijn. Kwestie van tijd.
argro schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:48:
En opeens was daar de app Foto's in mijn dock, als vervanger van iPhoto. De app iPhoto wordt uitgefaseerd begrijp ik. En nu? Ik heb een vrij uitbundige iPhoto-bibliotheek, maar hoe ik dat overzet naar Foto's is voor mij een volstrekt raadsel en Apple heeft ook niet echt zijn best gedaan daarbij te helpen. Het simpelweg importeren van de iPhoto-bibliotheek in Foto's kan in ieder geval niet. Iemand een idee?
Als je Photos opstart krijg je de vraag of je je iPhoto bibliotheek wil importeren. Als je iets raars in je systeemconfiguratie hebt zitten en Photos niet van het bestaan van je iPhoto Bibliotheek af weet kan je het ook handmatig doen. Apple heeft daar ook gewoon een artikel voor: https://support.apple.com/en-us/HT204655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandalicious
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-07-2021
Hier kun je lezen wat je moet doen als je Foto's toch gebruikt, maar liever iPhoto of Aperture zolang gebruikt.
http://www.appletips.nl/f...to-gebruiken-na-overstap/
Pagina: 1