Goed alternatief AVG

Pagina: 1
Acties:
  • 2.049 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:31
Hoi Mensen,

Wat is een goed alternatief voor een AVG-scanner? AVG gebruikt bij mij namelijk altijd 100% vd schijf en wanneer ik AVG uitschakel valt dit terug naar ongeveer 20%.
Ik wil een lightweight antivirus en een gratis omdat ik deze laptop niet zo vaak gebruik.

Enige ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avast vind ik erg lichtgewicht en fijn in gebruik. Ook Avira staat als lichtgewicht bekend, maar mijn voorkeur gaat uit naar Avast. Beide virusscanners behalen goede scores in testen, dus bekijk ze allebei eens ;). Natuurlijk maar 1 virusscanner tegelijk geïnstalleerd hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:31
Avast geinstalleerd op windows 8.1.....
Niks start meer op bij het opstarten van windows(audio doet het niet, geen dropbox, geen avast zelf etc) wel wifi...

Snel weer verwijderen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Avast! heb ik jaren gebruikt. Echter bleek deze de afgelopen paar weken mijn CPU te pesten. Constant 100% vragen terwijl ik eigenlijk niets doe.
Als vervanging Avira geinstalleerd. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben al een aantal jaartjes enthousiast over Avast, Avira is ook een prettige en ik herken me eigenlijk ook niet in je klachten over AVG.
Heb hem overigens wel gekocht, en het is me opgevallen dat ze de laatste tijd nogal cheeky worden met adverteren, dus ik weet niet of de gratis verzie irritant is om te gebruiken inmiddels.
Je kan anders ook altijd gewoon terugvallen op Microsoft Security Essentials of Windows Defender (win8). Weet niet hoe deze scoort security wise maar het is er in elk geval één die niet in de weg zit of veel zeurt. Ondergewaardeerd progsel in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Avast is prima, maar het aantal popups en de performance is minder, na een zoektoch via Kaspersky die game streaming in de weg zat, en panda free ben ik uitgekomen op "360 internet security" die tot nu toe goed zijn best doet zonder popups, gratis en met een uitstekende performance.

Link : http://www.360safe.com/

Is van een chinees bedrijf, met bekende antivirus engines en een enorme installed base.

[ Voor 12% gewijzigd door HaseMike op 13-03-2015 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana85
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-01-2018
360... is die voor PC of alleen voor foon en laptop ?
Ik gebruikte altijd AVG maar die begint super vervelend te worden.
Ook met demo's en games spelen, geeft die altijd problemen..
Ik heb ff Norton gehad, maar die heeft 2 games van mn PC afgegooit.. en niet meer terug te krijgen !

Dus graag lichte en vooral PC vriendelijke vervanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 00:30
Ik heb wel goede ervaringen met Bitdefender Free, maar het is niet zo uitgebreid als Avast Free of Avira Free.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.