Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de pc gebruiken om te gamen, developen en wat photoshop werk.
Het komt niet vaak voor dat ik posters moet ontwerpen op A0 formaat dus een I7 leek me geen meerwaarde te hebben. Heb ik hier gelijk in?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag de kosten op ongeveer €1000 euro houden, iets meer kan maar alleen als het veel beter is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel nog 2 schermen die ik zal gebruiken, ook mijn huidige muis toetsenbord en speakerset zal ik meenemen. Assemblage zal ik zelf doen, windows heb ik nog liggen.
Ik heb nog een HDD in mijn oude pc, maar voor dataopslag heb ik ook een NAS staan dus een nieuwe HDD lijkt me niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
512GB SSD is toch wel een must, ik heb momenteel een 120GB SSD maar dat is erg krapjes.
Ook 16GB RAM is een vereiste, ik heb altijd erg veel tabbladen openstaan en doe veel dingen tegelijk. Ook met photoshop komt 16GB van pas.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb graag veel bang for buck, vandaar de keus voor een R9 290. Dat deze wat luider is en wat meer verbruikt maakt met niet veel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang for buck.
Ga je overklokken?
Nee.
Ik had zelf het onderstaande in gedachte, maar er zullen vast wel wat verbeterpunten zijn.
Ik zal de pc gebruiken om te gamen, developen en wat photoshop werk.
Het komt niet vaak voor dat ik posters moet ontwerpen op A0 formaat dus een I7 leek me geen meerwaarde te hebben. Heb ik hier gelijk in?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag de kosten op ongeveer €1000 euro houden, iets meer kan maar alleen als het veel beter is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel nog 2 schermen die ik zal gebruiken, ook mijn huidige muis toetsenbord en speakerset zal ik meenemen. Assemblage zal ik zelf doen, windows heb ik nog liggen.
Ik heb nog een HDD in mijn oude pc, maar voor dataopslag heb ik ook een NAS staan dus een nieuwe HDD lijkt me niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
512GB SSD is toch wel een must, ik heb momenteel een 120GB SSD maar dat is erg krapjes.
Ook 16GB RAM is een vereiste, ik heb altijd erg veel tabbladen openstaan en doe veel dingen tegelijk. Ook met photoshop komt 16GB van pas.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb graag veel bang for buck, vandaar de keus voor een R9 290. Dat deze wat luider is en wat meer verbruikt maakt met niet veel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang for buck.
Ga je overklokken?
Nee.
Ik had zelf het onderstaande in gedachte, maar er zullen vast wel wat verbeterpunten zijn.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,95 | € 179,95 |
| 1 | Gigabyte B85 G1.Sniper B6 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Asus R9290-DC2OC-4GD5 | € 276,- | € 276,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.3 | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 117,95 | € 117,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 182,95 | € 182,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.008,65 | |