Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macbook pro 2015 of 2014?

Pagina: 1
Acties:

• graatje88
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 13:21
(jarig!)
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede laptop waar ik de komende 5 jaar weer mee vooruit kan zoals ik ook met mijn dell xps 15 ook heb gedaan. Na een tijdje rond te hebben gekeken viel mijn oog op de Macbook Pro Retina 13 inch. Toch leek het mij verstandig om nog even te wachten op het apple event van afgelopen maandag. Daar hebben ze de nieuwe MacBook pro aangekondigd met, naar mijn mening, matige upgrades. Nu is de vraag: is de nieuwe MacBook Pro de extra 200 euro waard of niet? Ik heb internet eens even rond gezocht en de enigste site die naar voren kwam was de volgende: link waarin wordt aangetoond dat de performance, vooral de nieuwe processor, nou niet zo zeer verbeterd zijn. Ook is de oude MacBook pro op dit moment redelijk scherp geprijsd bij coolblue.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor mijn opleiding. Daarom ben ik op zoek naar de 13 inch. Deze is goed draagbaar en de accu gaat lang mee.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
De laptop zal gebruikt worden om foto's te bewerken, om ligt mee te game (denk aan mw2 en cs go), om tekst mee te bewerken en rapporten te schrijven en om films en muziek te streamen. Daarom gaat mijn keuze ook uit naar de 256GB versie. Ook zal ik gebruik gaan maken van parallels desktop 10 om windows mee te draaien.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt op de 1500 euro (daar zit de nieuwe MacBook pro net overheen, vandaar mijn afweging)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal in principe iedere dag meegenomen worden.

Alvast bedankt!

Groet, Martijn

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Ik zou echt elders kijken voor de prijzen. Coolblue is helemaal niet zo scherp geprijsd. Voor 1200 heb je op dit moment het instapmodel MBP retina 13'inch elders.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:14
Waarom niet een xps 13? IOS is toch heel anders werken dan windows wat je gewent bent.

• roelofz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 17:24
Ik gebruik de "oude" en ben dus én een Apple fanboy geworden (alleen al omdat je veel geld eraan uitgeeft, haha), én ben dus ook mogelijk bevooroordeeld ten opzichte van de nieuwe serie.

Ik moet zeggen dat ik maandag met verbazing keek naar de aankondiging dat ze de pro nu voor 130,- meer gaan verkopen als de oude (kijkend naar de gepubliceerde prijzen).
Ik zou zeker voor de oude pro gaan, alleen al omdat ik denk dat Apple de prijs heeft verhoogd van de nieuwe modellen, dit is natuurlijk lastiger te doen voor de oude modellen. Reden van de prijsverhoging is niet de hardware (al vind ik de drukgevoelige mousepad zeker interessant), maar de dollarkoers, die te lang hoger begint te worden, hence minder dollars terug per betaalde Euro.

Mac OS is zeker anders werken en na drie maanden kan ik zeker zeggen dat niet alles leuker is. Ik ben een zware windows gebruiker en zit soms echt met verbazing te kijken (windows snap mist, de verkenner is ver terug in de tijd). daar staat een bloedmooie stuk ijzer tegenover en heel veel apps die te vinden zijn om de onvolkomenheden recht te trekken.

Het is dus niet allemaal mooi en gebruiksvriendelijk, al is heel veel dat wel. Voor mij geen spijt, maar zo nu en dan dus echt gedwongen om de oude laptop te pakken.

Hiermee een wat breder antwoord dan je vroeg, de XPS is een heel mooi alternatief, denk ik ook met een vergelijkbare mousepad, dus je zou die eens naast elkaar moeten leggen.

Last but not least, er wordt veel gestunt met prijzen, zoals door een bedrijfje wat vaste klant is geworden van de belbus van Kassa. Niet alle aanbieders zijn dus even goed te vertrouwen en volgens de wet krijg je alleen van de aanbieder garantie (daar heb je namelijk een overeenkomst mee gesloten). Omdat Apple na een jaar ophoud met ondersteunen, is wettelijke garantie claimen daarna al lastig. Voor mij was dit reden om een mooie deal af te wachten via de Mycom keten (Dixons, Icentre), die bieden 3 jaar garantie (exclusief accu).

Coolblue kan het ook best aardig doen, de tas die ik bij ze kocht is erg netjes verkocht en geleverd.

• graatje88
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 13:21
(jarig!)
roelofz schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:45:
Ik gebruik de "oude" en ben dus én een Apple fanboy geworden (alleen al omdat je veel geld eraan uitgeeft, haha), én ben dus ook mogelijk bevooroordeeld ten opzichte van de nieuwe serie.

Ik moet zeggen dat ik maandag met verbazing keek naar de aankondiging dat ze de pro nu voor 130,- meer gaan verkopen als de oude (kijkend naar de gepubliceerde prijzen).
Ik zou zeker voor de oude pro gaan, alleen al omdat ik denk dat Apple de prijs heeft verhoogd van de nieuwe modellen, dit is natuurlijk lastiger te doen voor de oude modellen. Reden van de prijsverhoging is niet de hardware (al vind ik de drukgevoelige mousepad zeker interessant), maar de dollarkoers, die te lang hoger begint te worden, hence minder dollars terug per betaalde Euro.

Mac OS is zeker anders werken en na drie maanden kan ik zeker zeggen dat niet alles leuker is. Ik ben een zware windows gebruiker en zit soms echt met verbazing te kijken (windows snap mist, de verkenner is ver terug in de tijd). daar staat een bloedmooie stuk ijzer tegenover en heel veel apps die te vinden zijn om de onvolkomenheden recht te trekken.

Het is dus niet allemaal mooi en gebruiksvriendelijk, al is heel veel dat wel. Voor mij geen spijt, maar zo nu en dan dus echt gedwongen om de oude laptop te pakken.

Hiermee een wat breder antwoord dan je vroeg, de XPS is een heel mooi alternatief, denk ik ook met een vergelijkbare mousepad, dus je zou die eens naast elkaar moeten leggen.

Last but not least, er wordt veel gestunt met prijzen, zoals door een bedrijfje wat vaste klant is geworden van de belbus van Kassa. Niet alle aanbieders zijn dus even goed te vertrouwen en volgens de wet krijg je alleen van de aanbieder garantie (daar heb je namelijk een overeenkomst mee gesloten). Omdat Apple na een jaar ophoud met ondersteunen, is wettelijke garantie claimen daarna al lastig. Voor mij was dit reden om een mooie deal af te wachten via de Mycom keten (Dixons, Icentre), die bieden 3 jaar garantie (exclusief accu).

Coolblue kan het ook best aardig doen, de tas die ik bij ze kocht is erg netjes verkocht en geleverd.
Bedankt voor de reactie! Ik heb de knoop doorgehakt en heb de macbook pro 13r mid 2014 gekocht bij de mediamarkt. Ben er tot nu toe zeer tevreden over.