Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 11:52
Hallo iedereen,

Op het moment werk ik op een laptop die niet van mij is en er is iets mis met de user interface.

Aller eerst de specs:

HP Envy
Intel i7-4702MQ @ 2.20GHz
Geforce GT 750m
16gb Ram
Windows 8 64-bits

Zoals je in bijgevoegde afbeelding kunt zien missen alle iconen in mijn user interface. Hierdoor is werken op deze laptop bijna onmogelijk. Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen.

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/4dlhllgjn/problem2.jpg

Wat ik al geprobeerd heb is:

-3DS Max opnieuw geinstalleerd
-ENU files verwijderd in appdata
-UI gereset in 3DS Max
-Videokaart drivers geupdate
-Windows geupdate
-3DS Max Service pack 3 gedownload en geinstalleerd

Hoor het graag als iemand dit probleem kent of een oplossing weet.

Groet,

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:01

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Googlen naar 3Ds Max user interface icons missing" levert dit topic op: http://forums.autodesk.co...ements-white/td-p/5387225
Hier wordt de volgende oplossing gegeven:
I've run into some weird UI problems, and it is usually traced back to some corrupt files in your user folder. Here's something worth trying...

Go to C:/Users/USERNAME/AppData/Local/Autodesk/3dsMaxDesign/(version)/

Here you should find a folder called ENU. Rename it, like ENU-OLD. Then start Max and see if that fixes anything. If it does, then you know something in there is broken. Many of the files in the OLD folder can be copied back, but keep track of what you move so you know which one is the culprit.
Let op dat de AppData map verborgen kan zijn.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Spike_wolf schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:26:
Googlen naar 3Ds Max user interface icons missing" levert dit topic op: http://forums.autodesk.co...ements-white/td-p/5387225
Hier wordt de volgende oplossing gegeven:

[...]

Let op dat de AppData map verborgen kan zijn.
Als de TS %appdata% intikt in 'zoeken' dan opent de appdata map vanzelf... ;) Dan zit je in de 'roaming' map maar de 'local' map is dan twee verwijderd. Hoef de TS ook niet met de mapweergave instellingen te rommelen. Of uiteraard gewoon dat pad kopieren en de gebruikersnaam aanpassen aan de eigen naam.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 11-03-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
Ik heb de map ENU verwijderd en 3DS Max inderdaad een nieuwe laten genereren.
Echter had dit helaas geen effect op mijn missende iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:01

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

De Autodesk site geeft ook aan dat 3Ds Max alleen een scherm DPI van 96 ondersteunt. Hogere DPI waarden doen ook UI onderdelen zoals iconen verdwijnen.
Kijk eens bij je scherminstellingen of dit het probleem kan zijn.

[edit]
Nog een mogelijkheid:
That happens to me alot also
Go to Customize -> Customize User Interface -> toolbars tab -> then click "Load..." and load a UI file if you have made one previosly. If you use the default toolbar layout just select "ame-dark.cui"

[ Voor 38% gewijzigd door Spike_wolf op 11-03-2015 12:44 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
Het rare is dat deze laptop voorheen (ik denk een maand of 2 geleden) 3DS Max nog perfect draaide. Ook staat hiernaast een exact zelfde laptop waarbij 3DS Max wel goed de iconen weergeeft.
Spike_wolf schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:40:
De Autodesk site geeft ook aan dat 3Ds Max alleen een scherm DPI van 96 ondersteunt. Hogere DPI waarden doen ook UI onderdelen zoals iconen verdwijnen.
Kijk eens bij je scherminstellingen of dit het probleem kan zijn.
Er wordt niet exact aangegeven hoeveel DPI ik heb maar mijn beeldscherm staat ingesteld op kleiner - 100% wat overeen komt met 96 DPI wat ik zo snel kon vinden. Heb het ook nog even bekeken op de laptop die hier naast staat en deze heeft dezelfde settings.

EDIT

Ik heb een oplossing gevonden! Misschien handig voor iemand die in de toekomst het zelfde probleem heeft.
Ik weet niet waarom maar '' Load Custom UI Scheme...'' onder customize heeft het probleem opgelost.

In ieder geval bedankt voor het mee denken. :*)

EDIT EDIT
Sorry Spike_wolf had je edit niet gezien maar zoals je ziet heeft die manier in ieder geval gewerkt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Seoulsfinest op 12-03-2015 16:37 ]

Pagina: 1