Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 13:44
Ik heb een tijd geleden van mijn werkgever informatie gekregen over de wijziging in de pensioenwet.

Volgens mijn werkgever moet ik akkoord gaan met deze wijziging terwijl deze door de overheid wordt opgelegd. Argument van mijn werkgever is dat het een wijziging in het arbeidscontract is en dat daar voor getekend moet worden.

Nu is mijn vraag moet ik tekenen voor een wijziging in de wet ???

Hebben andere mensen dit ook aan de hand gehad ???

PS: redenen om niet te tekenen laat ik hier even buiten beschouwing......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
De maximale pensioenopbouw is dit jaar verlaagd. Daardoor kan de pensioenpremie zijn gedaald.

Ten eerste is de vraag of de premie in je arbeidsovereenkomst staat. Zo niet, hoeft er nauurlijk gene nieuw contract te worden getekend.

Maar ook als het wel zo is, hoef je imho niet zomaar akkoord te gaan. Als de werkgeverspremie de fiscale ruimte te boven gaat, is er nog geen plicht om de premie te verlagen. De werkgever kan ook een stukje netto-netto doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Je werkgever heeft waarschijnlijk gelijk. De nieuwe wet is vermoedelijk strijdig met je oude regeling, maar de wet stelt niet hoe dat probleem opgelost moet worden.

Een heleboel mensen hebben het probleem niet omdat ze simpelweg getekend hebben voor een CAO. Dat kan collectief geregeld worden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein