Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Topicstarter
Hallo mede-DAA'ers :w
Ik zag deze advertentie en kon 'm bijna niet voorbij laten gaan: V&A aangeboden: Leuke Thuisserver.
Ik had eerst het plan deze server als 24/7 Minecraft-server te gebruiken. Er zit een quadcore Xeon (X3350) met 12MB L2 in, dus ik dacht dat 'ie wel goed zou zijn. Nu zie ik echter de Passmark-score. 2x zo laag als m'n eigen i5-4670K. Is Passmark relevant als er behoefte is aan MC-server performance? Zo ja, is deze server het dan nog waard? (Er moeten 15 mensen op kunnen zonder lag.)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
24/7 Minecraft-server draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij staat in V&A voor €100, en het gaat er om of dit systeem het waard is om te kopen. Advies over samenstellingen hoef ik niet. ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Minecraft-server.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVT

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neuh

Ga je overklokken?
Kan niet met dat ding.

[ Voor 22% gewijzigd door Pwuts op 11-03-2015 12:12 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Even kijkend naar de Recommendations steekt de PC er makkelijk boven uit, zelf op de optimaal versie, afhangend van de internetsnelheid natuurlijk. Voor 18-24 spelers is een Pentium 4 aangeraden, een Xeon van dat kaliber is wek wat sterker. Bij Optimal wordt een Intel Core aangeraden, en dan minimaal 2Ghz. De Xeon is gebaseerd op een Core 2 Quad en van 2,66Ghz. Daarnaast wordt voor RAM 6GB aangeraden, de PC beschikt over 8. Lijkt me geen probleem, niet?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Topicstarter
Danku _/-\o_

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:37
Maar 62 watt.... Das best een hoop voor 24/7... Misschien kan je hem zo instellen als hij niets te doen heeft hij cores kan uitschakelen. Zal je bank rekening blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:58
loki504 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:20:
Maar 62 watt.... Das best een hoop voor 24/7... Misschien kan je hem zo instellen als hij niets te doen heeft hij cores kan uitschakelen. Zal je bank rekening blij mee zijn.
120 euro per jaar stroomkosten (voor je ouders waarschijnlijk) + 100 euro kosten servertje is een dedicated servertje niet iets goedkoper dan ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN