Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Heb al een tijd twee pricewatch: MSI R6870 HAWK kaarten in m'n pc zitten. Vanwege wat krappe ruimte in mijn vorige pc, zijn de fans op de kaarten een beetje brak geworden. Waarschijnlijk hebben ze zo af en toe is wat geraakt.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om er een custom fan op te zetten of ze miscchien op een andere manier te koelen. Als het mogelijk is, misschien zelfs passief :*)

Zelf heb ik geen enkele ervaring met het vervangen van fans op videokaarten. Weet uit het verleden wel dat zalman dit soort fans heeft maar heb geen idee waar te beginnen.

Hier en hier wel wat info gevonden maar daar kom ik niet echt verder mee. Kan iemand me op weg helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Vae Victus op 13-03-2015 12:05 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Kan je er niet gewoon 2 standaard case fans op tiewrappen 60/80mm en aan laten sturen door je moedetbord of desnoods op 7v?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Klinkt een beetje als een houtje-touwtje oplossing :)
Iemand anders die hier ervaring mee heeft? Weet welke onderdelen ik nodig heb en waar die te krijgen zijn?

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Denk dat de beste en vrij goedkope oplossing is om er een pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision-A (AMD Series) op te zetten, koelt als een beest, ookal is hij vrij compact.

Alleen, ze zijn vrij prijzig voor de kaartjes waar ze op moeten. gezien een HD6870 zo rond de 50-60 euro doet

Puur kijkend naar waar voor je geld, zou ik zeggen: verpats die dingen, leg er misschien 2 tientjes bij en koop een HD7950 welke rondjes rent om CF HD6870. .

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Lijkt me inderdaad het handigst om te kijken naar een andere kaart dan. Had een hoopje op een goedkope oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:41
Tja als je goedkoop wilt, trek de fans eraf en de plastic cap en zet er een 120mm fan op met tie wraps :P Aftermarket fans zijn nou eenmaal niet goedkoop, en aangezien deze kaartjes nog maar ~60 euro waard zijn is het de investering ook niet waard dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Move naar Cooling. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1