Vertraging verzending mobiel bij garantie-afhandeling

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 20:07
Beste Tweakers,

Een tijdje geleden heb ik tijdens de BTW-actie van mediamarkt een S5 Mini gekocht voor €274,-.. Lekker goedkoop, dacht ik. De eerste week deed hij het prima maar na die week begon ik Strepen ( Geen krassen/beschadiging ) te zien op het scherm. Uiteraard het ik zelf geprobeerd dit op te poetsen met Tablet cleaner van Icidu, maar niks werkte, de strepen bleken onder het scherm te zitten en waren alleen zichtbaar als je eroverheen veegde of buiten/ onder een lamp hield. ( ook als hij uitstond )

Ik besloot Mediamarkt maar eens te mailen ( op de 15de dag ). Deze meldde mij dat ik langs moest komen en dat deze misschien opgestuurd moest worden. Ik later in die week naar de mediamarkt gegaan ( toen ik eindelijk tijd had in die week ), deze meldde mij dat ze hem niet om konden ruilen aangezien ik 1 dag buiten de omruil garantie gemaild had ( vrij kinderachtig van zon groot concern, maar goed, regels zijn regels ). Er werd mij gemeld dat het maximaal 3 weken kon duren ( De reparatie werd opgestuurd naar een externe Reparatie dienst, waarvan ik de naam uiteraard ook heb. )

Na 2 weken kreeg ik een mailtje dat de mobiel klaar was en opgehaald kon worden, dus ging ik 2 dagen later hem weer ophalen. Toen ik daar was en de mobiel van achter opgehaald was, vroeg ik wat er precies aan gedaan was, wel zo fijn om te weten dacht ik. Er werd mij verteld dat de ''LCD'' kabel ''Vastgezet was'' ( Die zat niet eens los !!! ). Ik wilde uiteraard gelijk mijn sterke vermoedens bevestigen en ik maakt de envelop open, veegde 1 keer over het scherm, en de streep zat er nog steeds met deze keer nog 2 strepen, die een stukje groter waren geworden na de inlevering van de mobiel. Dit gaf mij de indruk dat er niet eens naar de mobiel gekeken is en gewoon weer teruggestuurd is met het bericht dat de LCD kabel vasgezet is. De mobiel werd weer teruggestuurd, dit keer ook nog eens met de mobiel van mijn Zus erbij, aangezien deze exact dezelfde problemen had. De 2 mobielen werden met ''Spoed'' opgestuurd en het zou geen 2 weken duren voor hij weer klaar was.

Ondertussen erg geïrriteerd en boos geworden, wacht ik weer op mijn mobiel. Uiteraard heb ik alweer gemaild met Mediamarkt, aangezien het alweer bijna 2 weken is sinds de 2de opstuur datum en ik nog steeds niks van hun gehoord heb. Ik heb het hele verhaal maar eens uitgelegd op de mail en verstuurd. een dag later krijg ik een mail terug, van wel 2 hele zinnen, met het antwoord: ''Zoals we kunnen zien is het toestel klaar en zal zo snel mogelijk verstuurd worden''. ( dit was Maandag 09-03-2015 ). Ten eerste gaf dit mailtje geen antwoord op mijn vragen die ik gesteld had ik mijn mail en vind ik het een erg karig antwoord. Ik weer terug gemaild met nogmaals mijn vragen, en kreeg dit keer pas 2 dagen later antwoord met het excuus dat zij er niks aan kunnen doen als het wat langer duurt bij de externe technische dienst, en verder weer geen antwoorden op mijn vragen.

Nu denk ik zelf dat het geen 2 á 3 dagen duurt dat een mobiel terug gezonden word.

*knip*

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Mvg,

ItsShowTimeZ/Michel

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 11-03-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 19:55
Tja, ik zie er weinig vreemds aan. Mijn ervaring met het opsturen van defecte mobiel is dat "nu eenmaal" even duurt voordat 'ie weer retour komt. Wat er dan qua reparatie aan gedaan is, daar kan de MediaMarkt natuurlijk ook weinig aan doen.

Waarom mail je eigenlijk en bel je niet gewoon even ? Ik vind de mail altijd zo vrijblijvend. Aan de telefoon gaat dat toch net even wat anders.

Ervaringen met reparatie van mobiel e.d. past meer hier:
Ervaringen met Dynafix

Natuurlijk is MediaMarkt wel degene die je garantie correct moet afhandelen verder.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoyden op 11-03-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
Hoyden schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:45:
Tja, ik zie er weinig vreemds aan. Mijn ervaring met het opsturen van defecte mobiel is dat "nu eenmaal" even duurt voordat 'ie weer retour komt. Wat er dan qua reparatie aan gedaan is, daar kan de MediaMarkt natuurlijk ook weinig aan doen.

Waarom mail je eigenlijk en bel je niet gewoon even ? Ik vind de mail altijd zo vrijblijvend. Aan de telefoon gaat dat toch net even wat anders.
Mail is voor mij een stuk makkelijker, aangezien ik weinig tijd heb om een hele discussie aan de telefoon te voeren.

Maar jij vind het dus niet vreemd dat een mobiel zonder oplossing word teruggestuurd? Dan zal ik daar wel de enige in zijn.

En mediamarkt kan er zeker wel wat aan doen, zij kunnen de klacht duidelijk om schrijven en evt. fotos meesturen ( wat pas bij de 2de keer gebeurde ). En ze kunnen je op zn minst op de hoogte houden van de reparatie via mail/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Zelf ben ik ook niet altijd tevreden met de garantie-procedure bij de Mediamarkt. Maar juist omdat het zo een groot concern is, zijn die regels erg belangrijk.

Op de hoogte houden van je reparatie kan je als het goed is ook online, krijg je een soort volgnummer. Dit had ik althans wel (2 jaar geleden al).

Mediamarkt besteedt de garantie-gevallen gewoon uit, net als bijna elk ander bedrijf. De reparateur is verantwoordelijk om hierin de juiste werkzaamheden en een deugdelijk (lees: wat redelijkerwijs verwacht mag worden) product af te leveren na herstel.
Mediamarkt staat hier totaal buiten in de zin dat zij zelf niet repareren.

Mediamarkt stuurt 1 of 2x per week apparatuur op naar de reparateur, zo werd mij medegedeeld. Als dit op woensdag is, en jij levert je mobiel in op donderdag dan moet je wachten tot de volgende "dropping".

Kan dit alles sneller? Jazeker, maar groot concern, kostenbesparing, efficiëntie & moedwilligheid brengen de procedures tot stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Garantie-afhandeling en geduld gaan nu eenmaal hand in hand. Verder gaat dit nogal richting een rant en dat is niet de bedoeling. Dus wat is nu je vraag?

Topictitel is aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 11-03-2015 19:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:48
Groot concern?? Slecht argument. Mijn telefoon van 240 euro begon na 14 maanden soms te rebooten. Opgestuurd naar Amazon in Duitsland (nieuw gekocht op amazon.de) en na week kreeg ik een nieuwe telefoon retour.

Intussen tijd kon ik ze gewoon mailen en kreeg ik normaal antwoord.

Ik koop bij voorkeur alleen nog in Duitsland.

Sorry maar Media Markt in NL vind ik zo'n droevige winkel.. Duitsland weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De meningen over MediaMarkt zijn off-topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortySeven
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-01 03:37
mijn ervaring met mediamarkt:

mijn senseo cappuccino werkte niet goed, gaf geen schuim maar koude melk. persoonlijk afgegeven aan servicebalie. komt eerste keer terug met mededeling dat ie gewoon goed werkt; indien toch niet goed, dan nog een keer aanbieden mét accesoires erbij. dat gedaan, maar kwam weer terug met dat ie gewoon goed zou zijn. heb toen bij die man van de servicebalie volgehouden dat ie het toch écht niet deed en dat ik desnoods een palk melk ging halen om het aan te tonen. hij ging ff weg overleggen met z'n manager/chef en ik kreeg toen een nieuwe mee naar huis.

het heeft inderdaad wel ff geduurd al met al, maar het is uiteindelijk goed opgelost in mijn geval. jammer dat het apparaat twee keer heen en weer moest, maar zoals hierboven vermeld wordt de reparatie uitbesteed en daar gaat het nogal eens mis. maar mijn ervaring is dat mediamarkt na twee herhalingen met een andere oplossing komt want ze willen geen ontevreden klant die nooit meer terugkomt. wat in mijn geval dus weldegelijk ook zo werkt. en misschien moet je ook net een beetje geluk hebben met degene die je helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
Mijn vraag was of dat mensen dezelfde soort ervaringen hebben, of dat ik gewoon net pech heb gehad en een soort maandag-morgen probleempje ben. Maar het ziet er naar uit dat het toch wel wat vaker gebeurd.

Nu wil ik het totaal niet een kant op sturen maar ik vroeg me af of mijn probleem normale gang van zaken is bij dit soort bedrijven, aangezien ik dit van kleinere bedrijfjes totaal niet gewent ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wij doen niet aan opsomtopics in het Shoppping Forum, we hebben de shopreviews voor ervaringen met web- en andere shops.

Aangezien er toch gewoon een compleet ongerelateerde ervaring wordt gepost in FortySeven in "Vertraging verzending mobiel bij garantie-afhandeling", ondanks de modbreak erboven, ga ik hier een slotje aan hangen. Als je een specifieke vraag hebt, dan kun je een nieuw topic openen :)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 11-03-2015 19:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.