Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Firewire kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik ga binnenkort twee Firewire kaarten installeren alleen wou ik graag meer weten over hoe deze werkt. Ik ben van plan een systeem op te zetten met 12 cameras op 1 pc en zou graag willen weten waar de bottleneck zou kunnen zijn.

Ik zal twee van deze kaarten gebruiken : http://www.ioi.com.tw/pro...ostID=2009&ProdID=1060148

Een kaart heeft 4 bussen, 4 connectoren en 8 lanes en is gen2 dus ik zou aannemen dat elke bus 2 lanes pakt en elke lane 500 Mbyte/s kan verwerken? of werkt het meer dat elke bus gebruikt maakt van alle 8 lanes? Een bus kan maximaal maar 65.5 Mbyte/s genereren ( 8192 byte per 125 micro seconde ). Dus de bottleneck zal 99% in de firewire zitten ( ook al zou ik alle 8 de bussen volstampen met data, dan zou het nog maximaal maar 65.5 * 8 = ~524 Mbyte/s. Dus waarom hij 8 lanes in totaal heeft weet ik ook niet want 2 zouden meer dan genoeg zijn om de totale data die door 4 bussen word gegenereerd.

Ik denk dat de data zo zal gaan : Camera --> Firewirebus --> PCIe 2.0 --> Chipset --> DMI 2.0 --> CPU --> Memory. Dus de bottleneck zal dan bij de Firewirebus / PCI 2.0 of de DMI 2.0 moeten zitten want ik neem aan dat CPU en Memory wel 524 Mbyte/s aankan. Hetzelfde zou moeten gelden voor de PCIe 2.0 en DMI 2.0 ( PCIe 2.0 kan 500 Mbyte/s per lane aan en met 16 lanes in totaal zou dat 8 Gbyte zijn en de DMI 2.0 kan 2.5 Gbyte/s aan ).

Mijn excuses voor het verhaal! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet dus niet hoe de Firewire bus de data verstuurd over de PCIe ( 8 lanes, 4 busses = elke bus gebruikt 2 lanes of elke bus gebruikt alle lanes evenveel ). Ik neem aan dat mijn idee over de data transfer wel goed is ( ik heb hem via dit plaatje : Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G34gLmq.jpg

Alvast bedankt!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:43
De link naar de kaart heeft 4 lanes. Ofwel 500MB/s per lane. Bij 4 lanes is dit dus 2000MB/s. Als je hem in een 8 lane slot doet blijft de kaart werken op de max van 4 lanes (meer connecties zitten ook niet op de kaart). Het slot zet zichzelf terug in een 4 lane slot.

Ik snap de rest van je verhaal niet echt.

Grote kans dat het zo gemaakt is dat per lane 1 firewire poort is. Dan hoeft de chip niet zoveel te doen ook.

(Even een kleine toevoeging)

[ Voor 34% gewijzigd door Cave_Boy op 11-03-2015 08:16 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Lijkt me, dat je je beter druk kan maken over hoe je fysiek de 12 camera's gaat aansluiten. Dat is waarschijnlijk de grootste bottleneck.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is niet zo'n probleem met Firewire, je kunt die dingen vaak daisychainen, of er een hub tussen zetten.
Firewire 800 doet 800Mb/s, dus dat is 100MB/s (uitgaande van geen overhead). Dat zou betekenen dat je 2 poorten op de snelheid van 1 lane zou kunnen gebruiken. Dus met 4 poorten zou je in theorie al genoeg bandbreedte hebben met 2 lanes.

Ik denk dat bandbreedte hier niet zo'n issue zal worden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Ik zie nou dat het een 4 lane is ja ipv 8 lane ( eerst staat dat het een 4 lane is en dan twee regels later dat het een 8 lane is dus is een beetje raar )

De rest van het verhaal was om te kijken of er een andere bottleneck zou kunnen zijn dan de firewire bus, maar ik denk niet dat de firewire bussen ooit genoeg informatie kan genereren om iets anders in het systeem ( dus van camera tot memory ) te bottlenecken.

Ik heb wel een paar hubs liggen om meerdere camera's aan te sluiten dus dat zou niet z'n probleem moeten zijn.

Nogmaals bedankt voor de hulp!