Verbetering modqueue concept

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
offtopic:
Naja, ik kwam met dit idee in m'n andere topic, maar dat topic was bedoeld om een specifiekere situatie te bespreken en een concept zoals dit was er eigenlijk al totaal offtopic, dus het lijkt me gepaster om het in een apart topic te zetten, dus hierbij.

De huidige afwijkende moderatie lijst is een geweldige feature, maar hij lijkt me niet bepaald fijn in gebruik. Wat als we een meer StackExchange/StackOverflow achtige review queue zouden hebben? Dus iets zoals

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j5cUqfp.png

Hierbij stel ik me voor dat dat dus vooral voor promods en powermods beschikbaar zou zijn.

Met hierbij de volgende suggesties en gedachtes
  • Shortcuts voor moderen werken met letters links op het toetsenbord, want er is geen toets voor -1. Dit zou in theorie lastig kunnen zijn voor mensen met een dvorak toetsenboard indeling, maar het ergonomische voordeel voor de rest maakt dat het zeker waard volgens mij.
    • Wil je een comment locken dan word dat dus bijvoorbeeld [L] [D] [Enter]
  • In het blok rechts zo veel mogelijk potentieel nuttige informatie. Vooral dus informatie over moderaties tot nu toe, maar ook nuttige details uit het gebruikers profiel van de comment author.
  • Indien je op en/of neer scrolled kun je met een druk op [S] in één keer terug worden gescrolled naar de te moderen reactie
  • "Auto next" gaat direct naar de volgende comment in de queue zodra je a t/m h klikt.
  • Semi-los staand idee: Indien promods nog geen reacties kunnen locken/fixeren het mogelijk te maken dat twee of drie promods samen dat wel kunnen. Nadat één promod een reactie probeerd te locken komt hij voor andere promods direct vooraan de queue te staan, als nog één of twee promods hem dan locken word hij gelocked.
  • Semi-los staand idee: Mismoderatie? Meld in TMF een knop/link maken die het automatisch in de queue gooit
Ik merk zelf dat ik met een dergelijke queue het veel fijner vind om even te gaan zitten om te reviewen dan wanneer ik half willekeurig rondblader. Hoe dan ook, het is een redelijk simpel concept wat ook niet veel tijd kost om te maken. Het meest 'complexe' is nog volgens mij dat je ergens bij moet houden dat een gebruiker een bepaalde reactie bewust heeft 'geskipped' en dat die reactie dus niet meer in de queue terug moet komen. De rest is puur wat client side code en de lijst die nu al bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Klinkt als (een) interessant idee(ën)! Ik hoop dat degenen die hier wel over kunnen beslissen hier voor zijn :).