Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AVG en Avira

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop gekocht en wou deze gelijk met een antivirus-programma beschermen. Zo had ik een proef-versie van AVG geinstalleerd echter gaf deze gelijk diverse meldingen van virussen terwijl de laptop nog geen 5 minuten oud was. Dit vond ik wat raar en ging opzoek naar een ander programma en kwam zo bij Avira terecht. Toen ik Avira geinstalleerd had wou ik de proefversie van AVG verwijderen maar kreeg toen bericht van AVG dat ik ook de gratis versie kon installeren en heb dat gedaan.
Nu is dus het feit dat ik zowel AVG als Avira geinstalleerd heb, is dit eigenlijk nog beter dan dat ik maar 1 van de 2 programma's installeer?
En is het normaal dat er bij een gloednieuwe laptop (Lenovo G50-70) gelijk door AVG virussen worden gevonden?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Twee on-access virusscanners tegelijk laten draaien is niet goed. Een altijd laten draaien en met een ander een keer het bestandssysteem scannen kan wel.

Virussen bij nieuwe laptop kan, maar waarschijnlijker is dat het discutable adware / spyware betreft die meegeleverd worden tegen een vergoeding voor de fabrikant. Lenovo had recent zo'n akkefietje dat breed in de pers is uitgemeten (zoek maar op de frontpage).

Verwijderd

AVG en Avira vinden Superfish standaard beide niet dus er is iets anders aan de hand. Post eens het logbestand van AVG of Avira wat betreft de verwijderde virussen/malware.

Superfish, dat is een vervelend stukje adware wat onder meer extra advertenties plaatst zou ik sowieso verwijderen: http://support.lenovo.com...urity/superfish_uninstall

Verwijderd

Topicstarter
Het waren inderdaad superfish bestanden, bedankt voor de tip. Heb het programma gewoon middels het configuratiescherm verwijderd.