Toon posts:

Traag internet: router of abbonement het probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Mijn internet is vaak traag. Ik heb hier in huis best wel veel apparaten aan het wi-fi netwerk hangen (pc's, smartphones, tablets). Nou vroeg ik mij af of het euvel volgens jullie voornamelijk bij de router of bij mijn internetabbonnement ligt.

Deze zijn als volgt:

Internetabbonnement: XS4ALL compact (download tot 20 mb/s, upload tot 2 mb/s; klik)
Router: Sitecom WL-312 Wireless 300N (klik)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:57

dimako_

Vogel

Ik heb zelf thuis 4mbit lijntje en voor gewoon internet kan ik me er mee redden.
20 zou ruim voldoende moeten zijn.

Misschien even resultaat van speedtest.net posten?
Kan je zien wat je daadwerkelijk snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dimako_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:00:
Ik heb zelf thuis 4mbit lijntje en voor gewoon internet kan ik me er mee redden.
20 zou ruim voldoende moeten zijn.

Misschien even resultaat van speedtest.net posten?
Kan je zien wat je daadwerkelijk snelheid is.
Thanks je voor input. Ik zal zo even de resultaten posten. Vermoed je dus dat de router het probleem is?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4203653579.png

Hier het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02

dodo79

witte dikke tonnie

ziet er uit als een adsl lijn, dan zijn deze waarden niet vreemd

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dodo79 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:04:
ziet er uit als een adsl lijn, dan zijn deze waarden niet vreemd
Denk je dat het internetabbonnement het probleem is of zou een andere router helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02

dodo79

witte dikke tonnie

zoek eerst eens uit of je adsl hebt, zo ja is er vdsl mogelijk?
Kijk anders eens naar kabelinternet, die waarden zijn eigenlijk wel altijd maximaal wat betreft snelheid

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Router: Sitecom WL-312 Wireless 300N
Die helpt in ieder geval niet heel erg.
Maar zou voor je verbinding nog acceptabel kunnen zijn.

Je geeft alleen weinig relevante info.

Begin eens met dat ding opnieuw op te starten.
En kijk dan eens hoe het dan aanvoelt.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dodo79 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:07:
zoek eerst eens uit of je adsl hebt, zo ja is er vdsl mogelijk?
Kijk anders eens naar kabelinternet, die waarden zijn eigenlijk wel altijd maximaal wat betreft snelheid
Hoe kan ik dat checken? Het internet is vooral ook erg instabiel als in dat de connectie vaak verbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het opnieuw opstarten heb ik al vaak gedaan, dat is het probleem niet. Wat voor een info heb je nog nodig?
aZuL2001 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:09:
[...]

Die helpt in ieder geval niet heel erg.
Maar zou voor je verbinding nog acceptabel kunnen zijn.

Je geeft alleen weinig relevante info.

Begin eens met dat ding opnieuw op te starten.
En kijk dan eens hoe het dan aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:24
Gewoon even de waardes in je DSL modem checken, dan zie je gelijk of je eigenlijk hoger hoort te krijgen. En de speedtest uitvoeren vanaf een PC die bekabeld verbonden is, wil soms ook wel eens helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:09:
[...]

Hoe kan ik dat checken? Het internet is vooral ook erg instabiel als in dat de connectie vaak verbroken wordt.
Instabiliteit is vaak een router probleem, daarnaast is je internetlijn ook niet echt snel te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
En wifi kan ook nog last van storingen hebben.
Ik heb hier in huis best wel veel apparaten aan het wi-fi netwerk hangen
80?

En wat zijn die aan het doen?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:16
Ik heb heel toevallig dezelfde router vorige week de deur uit gedaan en er een netgear voor teruggehaald... maar ik moet zeggen dat het voor een goedkope Sitecom router prima stabiel was. Uiteraard weinig opties, het wifi-signaal is niet echt sterk etc, maar nooit last gehad met snelheden of een instabiele connectie oid... en ik heb er toch met een 90mbit lijn mee gewerkt, ook met diverse wifi-apparaten etc. Ik heb dat ding zo'n 5/6 jaar geleden gekocht en hooguit twee keer in al die tijd de boel moeten herstarten omdat het niet anders kon.

Mijn vermoedens vanuit ervaring met de router liggen daarom bij je internetlijntje... het is al niet veel snelheid, maar ook kan ADSL erg onderhevig zijn aan de drukte op de lijn. Hou de tijden eens in de gaten wanneer je er last van hebt, kan best wel eens de piekuurtjes zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
~ 2 tablets, 4 smartphones, 3 pc's. Veel daarvaan staan (passief) aan en zijn verbonden met het netwerk.
aZuL2001 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:14:
En wifi kan ook nog last van storingen hebben.

[...]

80?

En wat zijn die aan het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vreesde ik ook al. Enige optie zou dan dus zijn om mijn netwerk up te graden? Wat is een acceptabele snelheid? Mijn internet hoeft niet supersnel te zijn maar ik vind het vooral irritant dat het zo instabiel is.
MicGlou schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:18:
Ik heb heel toevallig dezelfde router vorige week de deur uit gedaan en er een netgear voor teruggehaald... maar ik moet zeggen dat het voor een goedkope Sitecom router prima stabiel was. Uiteraard weinig opties, het wifi-signaal is niet echt sterk etc, maar nooit last gehad met snelheden of een instabiele connectie oid... en ik heb er toch met een 90mbit lijn mee gewerkt, ook met diverse wifi-apparaten etc. Ik heb dat ding zo'n 5/6 jaar geleden gekocht en hooguit twee keer in al die tijd de boel moeten herstarten omdat het niet anders kon.

Mijn vermoedens vanuit ervaring met de router liggen daarom bij je internetlijntje... het is al niet veel snelheid, maar ook kan ADSL erg onderhevig zijn aan de drukte op de lijn. Hou de tijden eens in de gaten wanneer je er last van hebt, kan best wel eens de piekuurtjes zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik binnenkort even doen. Maar jij denkt dus dat de snelheid op zich wel goed genoeg zou zijn voor het aantal apparaten dat er mee verbonden is of is dat sowieso een issue?
Prolution schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:10:
Gewoon even de waardes in je DSL modem checken, dan zie je gelijk of je eigenlijk hoger hoort te krijgen. En de speedtest uitvoeren vanaf een PC die bekabeld verbonden is, wil soms ook wel eens helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad je ten eerste aan om een betere router dan een Sitecom te nemen (Asus, Linksys, Netgear zijn allemaal goede merken).

Hoeveel wordt er gebruik gemaakt van het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk constant. 4 personen zitten er eigenlijk een groot deel van de dag op. Heb je specifieke tips voor routers? Is het internetabbonnement denk je verder okay?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:28:
Ik raad je ten eerste aan om een betere router dan een Sitecom te nemen (Asus, Linksys, Netgear zijn allemaal goede merken).

Hoeveel wordt er gebruik gemaakt van het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:22:
Ga ik binnenkort even doen. Maar jij denkt dus dat de snelheid op zich wel goed genoeg zou zijn voor het aantal apparaten dat er mee verbonden is of is dat sowieso een issue?
[...]
Dat ligt geheel aan het aantal apparaten en wat die apparaten allemaal doen... met 20mbit heb je niet veel ruimte qua bandbreedte naar buiten toe, als dan 1 van de apparaten in het netwerk even wat data staat te verstoken (torrent oid) dan heeft de rest daar absoluut last van. Maar uiteraard kan data over het eigen netwerk ook al de boosdoener zijn... als jij wat backups naar een NAS aan het draaien bent dan heeft de router ook niet veel lucht meer over voor naar buiten toe, je zit immers altijd met een maximale bandbreedte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de info. Welke router zou jij me aanraden en welk internetabbonnement is voldoende voor 4 mensen die een groot deel van de dag met best wel veel apparaten internetten?
MicGlou schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:29:
[...]

Dat ligt geheel aan het aantal apparaten en wat die apparaten allemaal doen... met 20mbit heb je niet veel ruimte qua bandbreedte naar buiten toe, als dan 1 van de apparaten in het netwerk even wat data staat te verstoken (torrent oid) dan heeft de rest daar absoluut last van. Maar uiteraard kan data over het eigen netwerk ook al de boosdoener zijn... als jij wat backups naar een NAS aan het draaien bent dan heeft de router ook niet veel lucht meer over voor naar buiten toe, je zit immers altijd met een maximale bandbreedte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:22:
[...]
De circa 12Mbit die je behaald via de speedtest die je hierboven geplaatst hebt is niet bijster hoog, en de Sitecom router is ook een verouderd exemplaar die bijvoorbeeld niet beschikt over de 5 GHz Wifi.

Maar het is in 1e instantie het handigste om stapsgewijs te checken waar die lage snelheid vandaan komt voordat je apparaten gaat vervangen. Dan begin je meestal op de plek waar je internet binnen komt (modem), zodat je exact weet met welke snelheid het internet binnenkomt zonder beperkende factoren zoals eigen routers en wifi.

Via deze check: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ kan je ook zien of er bijv VDSL mogelijk is en met welke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:29:
Eigenlijk constant. 4 personen zitten er eigenlijk een groot deel van de dag op. Heb je specifieke tips voor routers? Is het internetabbonnement denk je verder okay?

[...]
Asus: pricewatch: Asus RT-AC66U

Over het internetabonnement kan ik nog niets vertellen, wat wordt er op het netwerk gedaan? Films downloaden/streamen? Of alleen websites bezoeken en whatsappjes versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp. Ga ik allemaal binnenkort doen. Dit zijn de resultaten van de link die je stuurde: http://nl.tinypic.com/vie...=24yo6dl&s=8#.VP9HsfnF98E . Ik ben niet echt thuis in wat het allemaal betekent moet ik zeggen.
Prolution schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:32:
[...]

De circa 12Mbit die je behaald via de speedtest die je hierboven geplaatst hebt is niet bijster hoog, en de Sitecom router is ook een verouderd exemplaar die bijvoorbeeld niet beschikt over de 5 GHz Wifi.

Maar het is in 1e instantie het handigste om stapsgewijs te checken waar die lage snelheid vandaan komt voordat je apparaten gaat vervangen. Dan begin je meestal op de plek waar je internet binnen komt (modem), zodat je exact weet met welke snelheid het internet binnenkomt zonder beperkende factoren zoals eigen routers en wifi.

Via deze check: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ kan je ook zien of er bijv VDSL mogelijk is en met welke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de aanbeveling, ik ga er naar kijken. Grootste deel van de dag internetten en whatsappen, maar ook vrij regelmatig downloaden en streamen.
schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:32:
[...]

Asus: pricewatch: Asus RT-AC66U

Over het internetabonnement kan ik nog niets vertellen, wat wordt er op het netwerk gedaan? Films downloaden/streamen? Of alleen websites bezoeken en whatsappjes versturen?

[ Voor 5% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:38:
Thanks voor de aanbeveling, ik ga er naar kijken. Grootste deel van de dag internetten en whatsappen, maar ook vrij regelmatig downloaden en streamen.
[...]
Hmm, ik zie aan bovenstaande reactie dat je maximaal 30Mbit/s kan gaan krijgen. Als je regelmatig download of gaat streamen raad ik toch wel een snelheid van +/- 50Mbit/s aan. Is de kabel voor je wellicht een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:37:
Bedankt voor je hulp. Ga ik allemaal binnenkort doen. Dit zijn de resultaten van de link die je stuurde: http://nl.tinypic.com/vie...=24yo6dl&s=8#.VP9HsfnF98E . Ik ben niet echt thuis in wat het allemaal betekent moet ik zeggen.
[...]
Veel hoger dan de 12Mbit ga je dus waarschijnlijk via je DSL verbinding niet halen, het is nu nog even de vraag of je een VDSL verbinding hebt of een (oudere) ADSL2+ verbinding. Via KPN zou je mogelijk nog 30Mbit kunnen behalen dmv pairbonding (XS4ALL levert dit momenteel nog niet).

Ik zou gaan kijken naar een alternatief zoals kabel of mogelijk glasvezel indien aanwezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een leek, sorry, maar wat bedoel je precies met de kabel? Betekent dat dat ik dan niet draadloos kan?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:39:
[...]

Hmm, ik zie aan bovenstaande reactie dat je maximaal 30Mbit/s kan gaan krijgen. Als je regelmatig download of gaat streamen raad ik toch wel een snelheid van +/- 50Mbit/s aan. Is de kabel voor je wellicht een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:12
Ziggo of UPC leveren over de kabel.
De coaxkabel welteverstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, het wordt tijd om wat te gaan veranderen zo te horen. Raad jij dus aan om weg te gaan bij XS4ALL? Glasvezel is hier niet aangelegd volgens mij.
Prolution schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:40:
[...]

Veel hoger dan de 12Mbit ga je dus waarschijnlijk via je DSL verbinding niet halen, het is nu nog even de vraag of je een VDSL verbinding hebt of een (oudere) ADSL2+ verbinding. Via KPN zou je mogelijk nog 30Mbit kunnen behalen dmv pairbonding (XS4ALL levert dit momenteel nog niet).

Ik zou gaan kijken naar een alternatief zoals kabel of mogelijk glasvezel indien aanwezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:31:
Thanks voor de info. Welke router zou jij me aanraden en welk internetabbonnement is voldoende voor 4 mensen die een groot deel van de dag met best wel veel apparaten internetten?

[...]
Ik zou toch echt eerst zeker zijn van wat het probleem is voordat je overgaat op aanschaf van routers die je misschien helemaal niet nodig hebt... 20mbit ADSL is simpelweg niet veel omdat het in de praktijk praktisch de helft is (zie screenshot)... dat zit met 4 personen al snel vol.

Die Sitecom gelijk afschrijven hoeft niet nodig te zijn, Sitecom behoort idd niet tot de beste maar troep is het ook weer niet. Ik heb iig nooit problemen met hetzelfde model gehad en de enige reden waarom ik een ander gekocht heb is ivm 5GHZ... woon in een flat en pik hier op de 2,4GHZ bijna 50! andere signalen op met wifi analyzer. Zijn bijvoorbeeld alle firmware updates wel geïnstalleerd? Heb je al eens met wifi analyzer gekeken of je misschien niet samen met meerdere buren op hetzelfde kanaal zit?

Wat wel een geschikt abonnement is kan ik moeilijk zeggen want dat ligt geheel aan de locatie wat er beschikbaar is en waarvoor je bereid bent te betalen. Kabelinternet zal er vast te krijgen zijn, is stukken sneller en stabieler dan ADSL maar kost ook wat meer.

Zo ziet het er bij mij uit :+ en daartegen heeft die Sitecom zich nog een tijdje kranig geweerd zonder veel wifi problemen... ik zeg daarom nogmaals, wees eerst zeker van je zaak voordat je geld uitgeeft. Doe geen aannames en zeker niet gebaseerd op opmerkingen in de trant van 'omdat Sitecom troep is'... to assume is the mother of all screw ups. Straks koop je een dure router en blijkt het zoiets eenvoudigs als een druk kanaal te zijn oid... of toch een brakke internetlijn.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/flrZDTgR7riSPTeEvglR3pxP/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:45:
Thanks, het wordt tijd om wat te gaan veranderen zo te horen. Raad jij dus aan om weg te gaan bij XS4ALL? Glasvezel is hier niet aangelegd volgens mij.
[...]
Ik zou even contact opnemen met XS4ALL om te vragen of er wat aan de lage snelheid gedaan kan worden (waarschijnlijk niet, maar mogelijk willen ze je lijn wel ff checken) en ook vragen of er upgrades op de planning staan op jou adres die zorgen voor hogere VDSL snelheden (VVDSL Vectoring), KPN is namelijk druk bezig om de snelheden van hun DSL netwerk te verhogen door het plaatsen van nieuwe straatkasten.

Indien XS4ALL niets meer voor je kan betekenen qua hogere snelheid kan je inderdaad gaan kijken naar een andere provider, bij kabel kom je dan al snel uit bij Ziggo/UPC (of een andere lokale kabelaanbieder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks a lot voor je uitgebreide bericht! Ik heb eerder al wel eens gekeken naar die kanalen van de router, volgens mij zit die dus niet in een druk gebied maar misschien is dat inmiddels veranderd, ga ik nog wel even kijken. Maar als ik het goed begrijp komt het er dus op neer dat ik hoe dan ook een beter abbonnement nodig heb en dat ik dat niet via XS4ALL kan krijgen maar alleen via de kabel bij Ziggo of UPC?
MicGlou schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:46:
[...]

Ik zou toch echt eerst zeker zijn van wat het probleem is voordat je overgaat op aanschaf van routers die je misschien helemaal niet nodig hebt... 20mbit ADSL is simpelweg niet veel omdat het in de praktijk praktisch de helft is (zie screenshot)... dat zit met 4 personen al snel vol.

Die Sitecom gelijk afschrijven hoeft niet nodig te zijn, Sitecom behoort idd niet tot de beste maar troep is het ook weer niet. Ik heb iig nooit problemen met hetzelfde model gehad en de enige reden waarom ik een ander gekocht heb is ivm 5GHZ... woon in een flat en pik hier op de 2,4GHZ bijna 50! andere signalen op met wifi analyzer. Zijn bijvoorbeeld alle firmware updates wel geïnstalleerd? Heb je al eens met wifi analyzer gekeken of je misschien niet samen met meerdere buren op hetzelfde kanaal zit?

Wat wel een geschikt abonnement is kan ik moeilijk zeggen want dat ligt geheel aan de locatie wat er beschikbaar is en waarvoor je bereid bent te betalen. Kabelinternet zal er vast te krijgen zijn, is stukken sneller en stabieler dan ADSL maar kost ook wat meer.

Zo ziet het er bij mij uit :+ en daartegen heeft die Sitecom zich nog een tijdje kranig geweerd zonder veel wifi problemen... ik zeg daarom nogmaals, wees eerst zeker van je zaak voordat je geld uitgeeft. Doe geen aannames en zeker niet gebaseerd op opmerkingen in de trant van 'omdat Sitecom troep is'... to assume is the mother of all screw ups. Straks koop je een dure router en blijkt het zoiets eenvoudigs als een druk kanaal te zijn oid... of toch een brakke internetlijn.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Ik ga ze binnenkort wel even bellen. Is de kabel direct veel duurder dan wat ik nu betaal (30e/maand)?
Prolution schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:51:
[...]

Ik zou even contact opnemen met XS4ALL om te vragen of er wat aan de lage snelheid gedaan kan worden (waarschijnlijk niet, maar mogelijk willen ze je lijn wel ff checken) en ook vragen of er upgrades op de planning staan op jou adres die zorgen voor hogere VDSL snelheden (VVDSL Vectoring), KPN is namelijk druk bezig om de snelheden van hun DSL netwerk te verhogen door het plaatsen van nieuwe straatkasten.

Indien XS4ALL niets meer voor je kan betekenen qua hogere snelheid kan je inderdaad gaan kijken naar een andere provider, bij kabel kom je dan al snel uit bij Ziggo/UPC (of een andere lokale kabelaanbieder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Wat ik nog vergeten was... misschien kan je een paar dagen een router van iemand lenen? Of eigenlijk zelfs eentje in de winkel halen om uit te proberen, als het de oplossing niet is kan je het nog terugbrengen. Je weet eigenlijk nog niets behalve dan dat Sitecom niet het allerbeste merk is en dat 20mbit ADSL toch wel wat aan de krappe kant kan zijn voor 4 gebruikers die iets meer doen dan alleen maar een beetje browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het uberhaupt van de resultaten die ik stuurde van die link te zien of het wel mogelijk is om via de coax kabel internet te ontvangen? Is die kabel wel sowieso hier aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:58:
Thanks! Ik ga ze binnenkort wel even bellen. Is de kabel direct veel duurder dan wat ik nu betaal (30e/maand)?
[...]
Dat ligt er aan of je nu al een kabelTV abo hebt? Het goedkoopste abo bij Ziggo heeft een snelheid van 30Mbit (TV + Internet Z1) en kost €42,50 p/maand totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Volgens mij heb ik momenteel tv van ziggo dus misschien kan ik mijn internet en tv abbonnement samenvoegen in een dergelijke deal.Maar is het wel zeker eigenlijk dat die coaxkabel er voor mij ligt?
Prolution schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:08:
[...]

Dat ligt er aan of je nu al een kabelTV abo hebt? Het goedkoopste abo bij Ziggo heeft een snelheid van 30Mbit (TV + Internet Z1) en kost €42,50 p/maand totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wel een Fritsbox router hier staan die ik van XS4ALL heb gekregen maar die doet het nog minder goed. Maargoed, die is waarschijnlijk dan ook nog minder goed. Kan eventueel inderdaad binnenkort even proberen er ergens een te lenen.
MicGlou schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:07:
Wat ik nog vergeten was... misschien kan je een paar dagen een router van iemand lenen? Of eigenlijk zelfs eentje in de winkel halen om uit te proberen, als het de oplossing niet is kan je het nog terugbrengen. Je weet eigenlijk nog niets behalve dan dat Sitecom niet het allerbeste merk is en dat 20mbit ADSL toch wel wat aan de krappe kant kan zijn voor 4 gebruikers die iets meer doen dan alleen maar een beetje browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:07:
Is het uberhaupt van de resultaten die ik stuurde van die link te zien of het wel mogelijk is om via de coax kabel internet te ontvangen? Is die kabel wel sowieso hier aanwezig?
Zoek een internetvergelijker op, vul je postcode in en je weet welke providers er beschikbaar zijn op je adres. Maar over het algemeen als jij een gewone coax aansluiting hebt dan is kabelinternet mogelijk... zeldzaam dat het niet kan.

Wat bedoel je met 'zeker dat die coax er voor mij ligt'? Als jij degene bent die betaald voor die aansluiting dan ja... is het een gedeelde aansluiting dan kan het wel eens anders liggen.

BTW... Fritzbox routers zijn doorgaans goede routers, sowieso beter dan Sitecom. Als je daar ook problemen mee hebt dan lijkt het probleem mij al vrij duidelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 10-03-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:09:
Thanks! Volgens mij heb ik momenteel tv van ziggo dus misschien kan ik mijn internet en tv abbonnement samenvoegen in een dergelijke deal.Maar is het wel zeker eigenlijk dat die coaxkabel er voor mij ligt?
[...]
Indien je al TV kijkt via Ziggo dan ligt die COAX kabel er wel dat is dan geen probleem ;)
Je kan het ook even via de Ziggo website checken of ze even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerlijk gezegd niet echt een idee wat precies een coax kabel is en of ik die aansluiting heb is meer wat ik bedoel. Ik weet eerlijk gezegd heel weinig van dit soort dingen. Is dat hetzelfde als een tv kabel?
MicGlou schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:11:
[...]

Zoek een internetvergelijker op, vul je postcode in en je weet welke providers er beschikbaar zijn op je adres. Maar over het algemeen als jij een gewone coax aansluiting hebt dan is kabelinternet mogelijk... zeldzaam dat het niet kan.

Wat bedoel je met 'zeker dat die coax er voor mij ligt'? Als jij degene bent die betaald voor die aansluiting dan ja... is het een gedeelde aansluiting dan kan het wel eens anders liggen.

BTW... Fritzbox routers zijn doorgaans goede routers, sowieso beter dan Sitecom. Als je daar ook problemen mee hebt dan lijkt het probleem mij al vrij duidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:13:
Ik heb eerlijk gezegd niet echt een idee wat precies een coax kabel is en of ik die aansluiting heb is meer wat ik bedoel. Is dat hetzelfde als een tv kabel?
[...]
Ja, dat is de coax... die ronde met aan de ene kant een stekker met een pinnetje in het midden en aan de andere stekker een gaatje waar het pinnetje in kan mannetje<->vrouwtje. Het lijkt wel een beetje op een tulp stekker van audioapparatuur.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 10-03-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah okay, dat is mooi dan. Dan lijkt het mij het beste dus om over te stappen naar Ziggo. Zou een abbonnement van 30 mb/s (het goedkoopste dat ze daar aanbieden) al een significante verbetering moeten opleveren of is het echt noodzakelijk om nog een duurder abbonnement te nemen? Zou de router op zich ook dergelijke snelheden aankunnen?
Prolution schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:13:
[...]

Indien je al TV kijkt via Ziggo dan ligt die COAX kabel er wel dat is dan geen probleem ;)
Je kan het ook even via de Ziggo website checken of ze even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah okay. Die heb ik dan inderdaad. Dan is de vraag alleen nog even wat voor abbonnement ik nodig heb. Zou het denk je al veel helpen als ik naar het 30mb/s abbonnement van Ziggo ga?
MicGlou schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:15:
[...]

Ja, dat is de coax... die ronde met aan de ene kant een pinnetje en aan de andere kant een gaatje waar het pinnetje in kan mannetje<->vrouwtje. Het lijkt wel een beetje op een tulp stekker van audioapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ja dat gaat al een significante verbetering opleveren omdat je bij Ziggo vrijwel altijd de maximale snelheid behaald in tegenstelling tot ADSL. Je ADSL abonnement zegt 20mbit maar de snelheidstest wijst al uit dat je amper boven de 11mbit uitkomt wat praktisch de helft is. Bij Ziggo zal je van de 30mbit altijd minstens
25~28mbit beschikbaar hebben tot vaak nog het maximale... wat dus al 2,5 tot 3 keer verbetering is t.o. wat je nu hebt. (ik zit er bij Ziggo soms zelf een beetje overheen!)

Maar nogmaals, je bent nog niet bekend met de werkelijke oorzaak... de router kan alsnog instabiliteit veroorzaken om de een of andere reden. Maar het modem van Ziggo kan je ook als router gebruiken... dus wat dat betreft.

Overigens zou ik die Sitecom toch weer even omruilen voor de Fritzbox... als de boel dan nog steeds niet goed draait dan kan/mag je een stuk zekerder zijn dat het probleem simpel je abonnement is. Niet dat geld perse veel verschil hoeft te maken maar zie het in dit perspectief: de duurste Sitecom is amper duurder dan de goedkoopste Fritzbox ;)

[ Voor 50% gewijzigd door MicGlou op 10-03-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een stevige verbetering dan. Wordt maar eens tijd om te gaan switchen naar Ziggo in dat geval :)! Router zal ik dus voorlopig nog maar even houden todat ik zie wat het effect is van de switch? Thanks voor al je hulp. Waardeer het enorm!
MicGlou schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:18:
Ja dat gaat al een significante verbetering opleveren omdat je bij Ziggo vrijwel altijd de maximale snelheid behaald in tegenstelling tot ADSL. Je ADSL abonnement zegt 20mbit maar de snelheidstest wijst al uit dat je amper boven de 11mbit uitkomt wat praktisch de helft is. Bij Ziggo zal je van de 30mbit altijd minstens
25~28mbit beschikbaar hebben tot vaak nog gewoon het maximale... wat dus al 2,5 tot 3 keer verbetering is t.o. wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:16:
Ah okay, dat is mooi dan. Dan lijkt het mij het beste dus om over te stappen naar Ziggo. Zou een abbonnement van 30 mb/s (het goedkoopste dat ze daar aanbieden) al een significante verbetering moeten opleveren of is het echt noodzakelijk om nog een duurder abbonnement te nemen? Zou de router op zich ook dergelijke snelheden aankunnen?
[...]
Ik denk dat 30Mbit wel al een hele verbetering gaat zijn, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om naar 120Mbit te gaan á €52,50 p/maand. Nu betaal je voor je Ziggo kabelTV (€18,25) + XS4ALL (€30) combi ook al €48,25 p/maand.

Je krijgt bij Ziggo een wifi modem (ook met 5GHz support), mogelijk zijn dan een groot deel van je problemen opgelost. Indien het bereik van dat Ziggo Wifi modem niet optimaal is kan je er altijd een extra wifi accesspoint bij zetten.

Edit: foutje bij XS4ALL bedrag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks a lot! Dit is echt precies wat ik wilde weten! Waardeer je hulp enorm! Wordt maar eens tijd om naar Ziggo te switchen. Ik ben dus sowieso of goedkoper uit voor een hogere snelheid dan nu, of maar 4 euro duurder uit maar dan voor een veel hogere snelheid. Valt dus nog veel winst te behalen. Many thanks :)!
Prolution schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:23:
[...]

Ik denk dat 30Mbit wel al een hele verbetering gaat zijn, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om naar 120Mbit te gaan á €52,50 p/maand. Nu betaal je voor je Ziggo kabelTV (€18,25) + XS4ALL (€20) combi ook al €48,25 p/maand.

Je krijgt bij Ziggo een wifi modem (ook met 5GHz support), mogelijk zijn dan een groot deel van je problemen opgelost. Indien het bereik van dat Ziggo Wifi modem niet optimaal is kan je er altijd een extra wifi accesspoint bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Prolution schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:23:
[...]

Ik denk dat 30Mbit wel al een hele verbetering gaat zijn, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om naar 120Mbit te gaan á €52,50 p/maand. Nu betaal je voor je Ziggo kabelTV (€18,25) + XS4ALL (€20) combi ook al €48,25 p/maand.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:25:
Thanks a lot! Dit is echt precies wat ik wilde weten! Waardeer je hulp enorm! Wordt maar eens tijd om naar Ziggo te switchen. Ik ben dus sowieso of goedkoper uit voor een hogere snelheid dan nu, of maar 4 euro duurder uit maar dan voor een veel hogere snelheid. Valt dus nog veel winst te behalen. Many thanks :)!
[...]
Nou... er zit een kleine rekenfout in hoor! 18,25 + 20,- is volgens de calculator toch nog altijd 38,25 :+

[ Voor 37% gewijzigd door MicGlou op 10-03-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
MicGlou schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:28:
[...]

[...]

Nou... er zit een kleine rekenfout in hoor! 18,25 + 20,- is volgens de calculator toch nog altijd 38,25 :+
Scherp, XS4ALL bedrag moet natuurlijk 30 euro zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scherp, maar resultaat blijft dus het zelfde want de fout zat in de 20 ipv 30 :+
MicGlou schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:28:
[...]

[...]

Nou... er zit een kleine rekenfout in hoor! 18,25 + 20,- is bij mij nog altijd 38,25 :+

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nogmaals voor jullie beider hulp! Appreciate it enorm. Ga zo snel mogelijk proberen dit te regelen. Nogmaals bedankt :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Prolution schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:30:
[...]

Scherp, XS4ALL bedrag moet natuurlijk 30 euro zijn ;)
Daar was ik niet bekend mee... zag alleen een optelfoutje 8) Toch wel stevig, 30 euries voor een hele povere 20mbit. Lijkt mij inmiddels een complete nobrainer voor de TS... veel meer snelheid en gelijk een nieuwe router.

Edit: Was er ooit niet een soort van petitie of plannen van het kabinet dat providers kosten moesten gaan rekenen naar snelheid van het abonnement? Staat mij zoiets bij omdat er mensen waren die hadden geklaagd dat ze dezelfde kosten moesten betalen terwijl er een flink aantoonbaar verschil in snelheid was met 'de buren'. Dat zou een stukje eerlijker zijn... die ouwe van mij krijg ik ook maar niet weg bij ADSL, maar die komt nog niet eens boven de 6mbit uit... ook XS4all (voorheen een HCC abonnement). Niet alleen dat, ze weigeren ook nog eens zijn emailbox te vergroten omdat het een voormalig HCC abonnement was... nou okay, het was 50MB op het hoofdaccount en dat hebben ze uit coulance 100MB gemaakt... helaas blijven de secundaire accounts max 25MB... dat is zo 2000 :F

[ Voor 49% gewijzigd door MicGlou op 10-03-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit is wel echt een beetje een boevenstreek van XS4ALL. Het punt is dat ik er gewoon te weinig van af weet om dit soort conclusies te kunnen trekken, dus het al die tijd maar zo heb gelaten om dat ik in de veronderstelling was dat XS4ALL een goede provider is (wat voor mij dus in ieder geval niet zo is)
MicGlou schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:34:
[...]

Daar was ik niet bekend mee... zag alleen een optelfoutje 8) Toch wel stevig, 30 euries voor een hele povere 20mbit. Lijkt mij inmiddels een complete nobrainer voor de TS... veel meer snelheid en gelijk een nieuwe router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:36:
Ja dit is wel echt een beetje een boevenstreek van XS4ALL. Het punt is dat ik er gewoon te weinig van af weet om dit soort conclusies te kunnen trekken, dus het al die tijd maar zo heb gelaten om dat ik in de veronderstelling was dat XS4ALL een goede provider is (wat voor mij dus in ieder geval niet zo is)
[...]
XS4all is over het algemeen een vrij goede provider hoor, ze hebben een van de betere helpdesks en zijn ook niet bang om terug te duwen als bepaalde instanties op de deuren staan te kloppen om gegevens van klanten... daar zit ook waarde in. De hogere kosten bij XS4all gaan dan ook wel gepaard met een bovengemiddelde service... boeven wil ik ze daarom nog niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee precies, door die goede verhalen koos ik ook voor ze. Alleen in mijn specifieke geval schotelen ze me dus gewoon een erg matige deal voor.
MicGlou schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:46:
[...]

XS4all is over het algemeen een vrij goede provider hoor, ze hebben een van de betere helpdesks en zijn ook niet bang om terug te duwen als bepaalde instanties op de deuren staan te kloppen om gegevens van klanten... daar zit ook waarde in. De hogere kosten bij XS4all gaan dan ook wel gepaard met een bovengemiddelde service... boeven wil ik ze daarom nog niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook nog eens gratis tv op m'n tablets. Het wordt beter en beter :+
MicGlou schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:46:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:17:
Ah okay. Die heb ik dan inderdaad. Dan is de vraag alleen nog even wat voor abbonnement ik nodig heb. Zou het denk je al veel helpen als ik naar het 30mb/s abbonnement van Ziggo ga?
[...]
Ziggo heeft de snelheden inmiddels verhoogt, het laagste pakket heeft nu 50Mbit/s

Foutje, laagste pakket hebben ze niet verhoogd. Dus dan heb je 30Mbit/s inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voordat je in galop richting kabelaar gaat even een reality check: je schrijft in je topicstart over WiFi, nergens lees ik dat je ook bedraad getest hebt.

Doe dat eens, en dan heb ik het niet eens over speedtests oid, maar gewoon kijken als je een laptop aan een netwerkkabel hangt of je verbinding even brak aanvoelt of juist veel beter.

Ziggo kan veel meer leveren tot in je meterkast, maar als je probleem nu al met de WiFi is (vooral wegvallende verbinding ligt vrijwel zeker daaraan en niet aan XS4All) gaat een snellere verbinding naar je huis weinig zoden aan de dijk zetten. Een ketting is precies zo sterk als de zwakste schakel. Als je een andere schakel versterkt dan de zwakste wordt de ketting er in het geheel niet sterker op :o

Verder kan het ook geen kwaad om te kijken of je alles uit de huidige DSL-lijn haalt. Als je er zo weinig vanaf weet als je zegt zou het zomaar kunnen dat je modem niet op de beste plek aangesloten is. Dat kan rustig 10Mbps schelen in de download en 1 a 2 in de upload. Kijk voor de grap eens in de meterkast. Hangt daar spul van Ziggo (TV-kabel) of van KPN (telefoniekabel). Zo ja, dan is dat vrijwel zeker plek waar de modem moet staan. Staat dat ding daar ook?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
http://www.kpn.com/prive/...heid/actuele-snelheid.htm

Kan je ook meteen even checken wat er ūberhoud haalbaar is op je adres, op de telefoon lijntje.

[ Voor 7% gewijzigd door Cosmo_nl op 10-03-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
dion_b schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:08:
Ziggo kan veel meer leveren tot in je meterkast, maar als je probleem nu al met de WiFi is (vooral wegvallende verbinding ligt vrijwel zeker daaraan en niet aan XS4All) gaat een snellere verbinding naar je huis weinig zoden aan de dijk zetten. Een ketting is precies zo sterk als de zwakste schakel. Als je een andere schakel versterkt dan de zwakste wordt de ketting er in het geheel niet sterker op :o
Daar had ik al meerdere malen op geattendeerd, maar de TS is vrij gebrand op sneller internet :) Sowieso lijkt mij het omruilen van de Sitecom voor de Fritzbox al een flinke stap vooruit, maar zonder het nodige testen weet je sowieso helemaal niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Er is door de TS al gecheckt welke DSL snelheid er mogelijk is, dit bleek max. 15Mbit over regulier VDSL: Verwijderd in "Traag internet: router of abbonement het probleem?"

Of een overstap naar Ziggo al zijn wifi problemen oplost is natuurlijk maar de vraag, maar je hebt dan wel een recent wifi modem (met 5GHz ondersteuning) en een initieel hogere snelheid (min. 30/3) en daarmee zou de TS dan ook nog minder p/maand kwijt zijn vergeleken met z'n huidige Xs4all internet + Ziggo kabeltv abo's.

Een extra wifi accespoint is naderhand altijd aan te sluiten indien het bereik/snelheid van het Ziggo wifi modem tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:23
Een tip:
Bij veranderen van provider vallen de emailadressen van xs4all weg. ( Of je moet maandelijks nog wat betalen voor hun servicepack , dacht ik).
Je kan instanties, bedrijven en vrienden beter nu al een mailadres doen toekomen wat niet aan een provider gebonden is, bijvoorbeeld gmail, hotmail, live of andere webbased mogelijkheden. Natuurlijk kunnen die daarna weer doorgezet worden naar je Ziggo mailaccount, zodat het wel op een plek binnen komt, als je dat handig vind.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12

FreakNL

Well do ya punk?

Overstap naar Ziggo is (imho) sowieso aan te raden, snap niet dat mensen nog op DSL zitten als kabel er ook is. Even ervanuitgaande dat er een stabiele kabelverbinding in de wijk is, maar "probleemwijken" behoren toch wel een beetje tot het verleden....

Maar dat wil dus niet zeggen dat de TS ook een stabielere verbinding krijgt. Wie weet is die DSL lijn ook wel superstabiel en is zijn WiFi gewoon brak. We weten ook niets van de situatie (hoe groot is het huis, zijn de muren van beton of hout, etc)..

Stelregels die ik zo'n beetje aan probeer te houden;

1) Vaste apparatuur (meuk bij je TV/hifi, vaste pc, etc) sluit je bekabeld aan
2) Een access point/wifi router in de meterkast heeft weinig zin, en al helemaal niet als dat het enige AP is
3) WiFi is ondersteunend, niet leidend
4) Ga niet lopen miepen met wifi repeaters en andersoortige meuk
5) Trek vanuit de meterkast (ervanuitgaande dat daar je internet binnenkomt) UTP kabels naar elke verdieping naar strategische plekken (bijvoorbeeld 1tje naar je hifi set in de woonkamer (begane grond), 1tje naar de studeerkamer en evt. eentje naar zolder). Zet daar een accesspoint neer met eventueel lanpoorten voor additionele meuk. Of je pleurt er nog een switch achter. In je meterkast zelf plaats je je router (of je gebruikt die van je provider) achter je modem, hoeft niet eens draadloos te zijn, daar zorgen je accesspoints voor.

Het is een paar zaterdagmiddagen werk maar daarna heb je er heel lang plezier van, zeker als je CAT6 trekt hoef je je voorlopig nergens meer druk om te maken.

Ik heb ook lopen kutten met wireless bridges, powerlines en andersoortige meuk. Daarna (in mijn oude huis) mezelf een keer goed kwaad gemaakt en een UTP kabel getrokken van de meterkast naar zowel de woonkamer en de studeerkamer. In mijn nieuwe huis (waar ik nu woon) heb ik het vanaf the-get-go goed gedaan, 1 accesspoint in de woonkamer (bekabeld aangesloten op de router in meterkast) en 1 accesspoint op zolder (bekabeld aangesloten op de meterkast). 1e verdieping overgeslagen omdat het signaal vanaf zolder prima doorkomt. Ik heb overal een prima/stabiele wifi verbinding, zelfs in de tuin en in de schuur.

Maar ik kom het nog vaak genoeg tegen, een wifi/router in de meterkast, en dan maar klagen. Of zo'n Horizon ding van UPC wat helemaal verstopt zit in een TV-kastje en dan klagen dat ze op zolder geen WiFi signaal hebben. |:(

Maak jezelf niet afhankelijk van je provider, zorg gewoon dat er een signaal binnenkomt, het liefst niet verder dan een "buiten-ip" (dus gewoon een modem) en zet daarna je eigen apparatuur neer. Een routertje van de provider kan nog wel (afhankelijk van het model), maar ga het vanaf daar gewoon zelf regelen. Bespaart je een hoop ellende.

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 11-03-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle suggesties. Ik zal inderdaad eerst ook nog even onderzoeken of er uberhaupt niet problemen zijn met mijn signaal, maar volgens mij is er niet per se iets raars aan de hand. Ik denk eerlijk gezegd dat overstappen naar Ziggo in ieder geval sowieso een goede deal is, dus dat ga ik binnenkort doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
FreakNL schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:13:
Overstap naar Ziggo is (imho) sowieso aan te raden, snap niet dat mensen nog op DSL zitten als kabel er ook is.
Ik ben juist van Ziggo overgestapt naar Vdsl, ik had wel sneller internet maar het was daarin tegen erg onstabiel hier.
En met de Cisco epc modem was er elke week wel wifi problemen, waar ze ook om bekend staan. Dus als je er aan begint hang dan sowieso je eigen router eraan.
De down/up stream power levels schommelde zo erg hier dat de modem erg vaak klapte.
Ik heb nu sinds 2 weken Kpn-alles-in-1 50/5 en ben deze geheel storingsvrij door gekomen.
Vrouw blij(deze klaagde altijd over het internet), ik blij, mijn server gebruikers ook blij en mijn teamspeak/procon servers hebben tot op heden nog geen disconnect's gehad.
Coax hoeft bij voorbaat niet altijd beter te zijn :) Het is wel sneller maar daar geef ik niks meer om.
Ik ben tevreden met mijn stabiele 50/5 verbinding.

[ Voor 31% gewijzigd door Cosmo_nl op 11-03-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Cosmo_nl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:18:
[...]

Ik ben juist van Ziggo overgestapt naar Vdsl, ik had wel sneller internet maar het was daarin tegen erg onstabiel hier.
En met de Cisco epc modem was er elke week wel wifi problemen, waar ze ook om bekend staan. Dus als je er aan begint hang dan sowieso je eigen router eraan.
De down/up stream power levels schommelde zo erg hier dat de modem erg vaak klapte.
Ik heb nu sinds 2 weken Kpn-alles-in-1 50/5 en ben deze geheel storingsvrij door gekomen.
Vrouw blij(deze klaagde altijd over het internet), ik blij, mijn server gebruikers ook blij en mijn teamspeak/procon servers hebben tot op heden nog geen disconnect's gehad.
Coax hoeft bij voorbaat niet altijd beter te zijn :) Het is wel sneller maar daar geef ik niks meer om.
Ik ben tevreden met mijn stabiele 50/5 verbinding.
De keuze voor een provider (en dus ook de keuze voor DSL of kabel) hangt natuurlijk af van de specifieke situatie. Zelf check ik altijd eerst welke max. snelheden er mogelijk zijn over DSL, indien dit lager ligt dan circa 15~20Mbit dan is DSL in mijn ogen niet echt meer een optie (behalve als echt elke euro telt ;) )

Waar het ook van afhangt is of je een TV abo wilt hebben, bij kabel zit je daar altijd aan vast (met bijkomende kosten). Bij DSL kan je gewoon een internet-only pakket nemen, bij (budget) providers zoals Telfort & Tele2 is het mogelijk voor circa €25 p/maand een behoorlijke verbinding krijgen (snelheden van circa 30~50Mbit).

DSL direct afschrijven omdat er in het verleden maar een beperkte snelheid beschikbaar was is ook niet handig. Zo was er in mijn situatie lange tijd max. 4Mbit beschikbaar via DSL, echter doordat KPN zijn netwerk aan het upgraden is kan ik inmiddels 110Mbit via VVDSL krijgen op m'n adres.

Onstabiele situaties zijn bij alle providers (kabel & DSL) te bedenken, indien een provider het probleem niet verhelpt dan zit er meestal niets anders op dan overstappen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Prolution op 11-03-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Cosmo_nl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:18:
[...]
En met de Cisco epc modem was er elke week wel wifi problemen, waar ze ook om bekend staan.
Want de succesverhalen van tevreden gebruikers heb je ook onderzocht?
Storingen / klachten komen by default nu eenmaal sneller boven drijven.

Wifi is heel erg situatie afhankelijk.
En zelfs top devices kun je door slechte plaatsing beroerd laten presteren.

Bottomline voor TS: probeer zoveel uit te sluiten zodat je helder hebt wat het echte probleem is.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
aZuL2001 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:18:
[...]

Want de succesverhalen van tevreden gebruikers heb je ook onderzocht?
Storingen / klachten komen by default nu eenmaal sneller boven drijven.

Wifi is heel erg situatie afhankelijk.
En zelfs top devices kun je door slechte plaatsing beroerd laten presteren.

Bottomline voor TS: probeer zoveel uit te sluiten zodat je helder hebt wat het echte probleem is.
Heel simpel, standaard DHCP gebruikers staat op max 64, en zit vast aan een leasetime . Dus als jij al standaard meerdere apparaten hebt, en je mobiele apparaten veranderen nogal van ip. Heb je zomaar de kans dat de Cisco epc even een tijdje geen ip's meer weg geeft. Gevolg dat je geen internet hebt op je wifi.
Je kan dit natuurlijk wat verhogen maar er zit een limiet aan gebruikers op, en als je bijvoorbeeld 10 x op je telefoon kijkt en je krijgt regelmatig een ander ip toegeschoven dan gaat het wel aardig hard en kom je op een punt dat die dingen gewoon geen ip's meer weg geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Hmmm, zo hoort dhcp niet te werken.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:07:
[...]

Heel simpel, standaard DHCP gebruikers staat op max 64, en zit vast aan een leasetime . Dus als jij al standaard meerdere apparaten hebt, en je mobiele apparaten veranderen nogal van ip. Heb je zomaar de kans dat de Cisco epc even een tijdje geen ip's meer weg geeft. Gevolg dat je geen internet hebt op je wifi.
Je kan dit natuurlijk wat verhogen maar er zit een limiet aan gebruikers op, en als je bijvoorbeeld 10 x op je telefoon kijkt en je krijgt regelmatig een ander ip toegeschoven dan gaat het wel aardig hard en kom je op een punt dat die dingen gewoon geen ip's meer weg geven.
Zo werkt DHCP niet?

DHCP geeft een IP adres in een pool aan een apparaat (dmv MAC adres) op de helft van de lease time stuurt het apparaat een verzoek om de lease time te vernieuwen. Indien de lease time niet verlengd wordt door het apparaat (geen verbinding, dagje weg) dan wordt het IP weer vrij gegeven en kan elk apparaat dat IP weer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Dan was mijn Epc3925 in de war, wij kregen regelmatig een ander adres op een dag. En mijn vrouw kon nooit met dr iphone en ipad mini tegelijk op het internet. Later kon dit ook niet met de macbook.
Met enige regelmaat moesten wij de stekker eruit trekken om weer verbinding met het wifi te kunnen maken. Ook na het krijgen van een ander modem.
Het signaal verloor ook met enige regelmaat kracht.
Dat de Epc 3925 een slechte modem is, is over het algemaan wel bekend. Dat ding is een massa product waarvan de wifi niet goed functioneert. Vandaar dat is ik zeg, hang dan wel je eigenrouter eraan en zet hem in bridge modus.

Kijk ook maar op tweakers voor de ervaringen van de Epc3925, even Epc3925 in typen in het zoekbalkje en je zult genoeg lees voer vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Cosmo_nl op 14-03-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Dat is helemaal logisch maar bewijst niets.
Mensen met problemen / klachten zul je nu eenmaal altijd eerder vinden dan tevreden mensen.
Juist omdat ze herrie maken.

Vaak is het ook een geval PICNIC (Problem In Chair Not In Computer).
Dat gebruiker niet goed weet wat hij / zij wil en wat de instellingen dan voor effect hebben.

Meterkast is nu eenmaal geen goede plek voor een wifi zender.
Daar komen nu eenmaal allerlei kabels bij elkaar en dat zal de wifi dekking niet bevorderen.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1