Beste tweakers leden,
Mijn huidige pc is aan nodige vervanging toe, maar door het vele aanbod tegenwoordig op de markt is het lastig om een definitieve keuze te maken.
Wat ga je met je laptop doen?
Het gebruik van de laptop zal vooral gefocust zijn op school (word, PowerPoint, browsen, statistieken zoeken en verwerken), films kijken en als hobby photoshop ik af en toe
Behalve photoshop draai ik nooit zware programma's. Ik ben echter wel iemand die altijd 40 tabladen heeft openstaan en muziek daarnaast nog draait, waardoor er 8GB ram geheugen nodig is.
Ik zie deze laptop daarnaast als een aankoop waarmee ik minsten 4 jaar mee moet doen
Wat is je budget?
Circa 1500,- euro, goedkoper is natuurlijk altijd goed
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, als student werk ik niet graag thuis, maar op school en in de bibliotheek. Daarnaast ga ik de komende tijd veel reizen voor mijn studie waardoor een makkelijk draagbare laptop wel een pré is.
Vooral de grote en kwaliteit van het scherm is belangrijk (tussen de 12 en 14 inch)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
IOS X of Windows maakt voor mij weinig uit gezien ik voor mijn opleiding niet aan 1 systeem zit gebonden
Overige eisen
- Lange accuduur (minsten 6-7 uur)
- Ik ga de komende tijd veel reizen, dus draagbaar (tussen 12 en 14 inch)
- Laptop waarmee ik 4 jaar mee kan doen, wil mijn opleiding ermee afmaken + master thesis mee kunnen schrijven
- Kan miljoen tabbladen tegelijk open hebben staan zonder moeite (ofwel 8gb Ram)
- Goed scherm, sowieso Full HD
- Lees veel op computers, dus ook een scherm dat prettig is om naar te kijken
-Geen touchscreen (niet nodig)
Mijn eigen deskresearch heeft me op de volgende laptops gebracht:
Dell XPS 13
pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-8451
Asus Zenbook UX305
pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FB041H
Macbook pro retina 13" 2015 (die 9 maart werd geïntroduceerd)
Aspire S7
pricewatch: Acer Aspire S7 392-74508G25twss
alvast bedankt
Mijn huidige pc is aan nodige vervanging toe, maar door het vele aanbod tegenwoordig op de markt is het lastig om een definitieve keuze te maken.
Wat ga je met je laptop doen?
Het gebruik van de laptop zal vooral gefocust zijn op school (word, PowerPoint, browsen, statistieken zoeken en verwerken), films kijken en als hobby photoshop ik af en toe
Behalve photoshop draai ik nooit zware programma's. Ik ben echter wel iemand die altijd 40 tabladen heeft openstaan en muziek daarnaast nog draait, waardoor er 8GB ram geheugen nodig is.
Ik zie deze laptop daarnaast als een aankoop waarmee ik minsten 4 jaar mee moet doen
Wat is je budget?
Circa 1500,- euro, goedkoper is natuurlijk altijd goed
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, als student werk ik niet graag thuis, maar op school en in de bibliotheek. Daarnaast ga ik de komende tijd veel reizen voor mijn studie waardoor een makkelijk draagbare laptop wel een pré is.
Vooral de grote en kwaliteit van het scherm is belangrijk (tussen de 12 en 14 inch)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
IOS X of Windows maakt voor mij weinig uit gezien ik voor mijn opleiding niet aan 1 systeem zit gebonden
Overige eisen
- Lange accuduur (minsten 6-7 uur)
- Ik ga de komende tijd veel reizen, dus draagbaar (tussen 12 en 14 inch)
- Laptop waarmee ik 4 jaar mee kan doen, wil mijn opleiding ermee afmaken + master thesis mee kunnen schrijven
- Kan miljoen tabbladen tegelijk open hebben staan zonder moeite (ofwel 8gb Ram)
- Goed scherm, sowieso Full HD
- Lees veel op computers, dus ook een scherm dat prettig is om naar te kijken
-Geen touchscreen (niet nodig)
Mijn eigen deskresearch heeft me op de volgende laptops gebracht:
Dell XPS 13
pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-8451
Asus Zenbook UX305
pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FB041H
Macbook pro retina 13" 2015 (die 9 maart werd geïntroduceerd)
Aspire S7
pricewatch: Acer Aspire S7 392-74508G25twss
alvast bedankt