Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studies, af en toe gamen?

Pagina: 1
Acties:

• Bernessi
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11 13:14
Ik ben op zoek naar een goede laptop.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik was de hele tijd van plan om een MBP retina 15" te kopen, maar ik ben geneigd om voor Windows te kiezen. Aangezien Apple de prijzen heeft laten stijgen. Ik wil de laptop gebruiken voor school (Toegepaste Informatica aan HoWest), ze bieden wat laptops aan, maar die spreken mij niet echt aan. Dus ik wil wel een sterke laptop die ook wat games kan draaien (niet te zware games, eerder cs:go en zo), nu hoor ik de meeste al denken, gamen en school gaan niet samen! Dat weet ik ook wel en het is niet dat ik elke dag ga gamen hoor. Af en Toe, zoals ik al zei.

Wat is je budget?
Max. 1500,00 euro (als het nu 50 euro meer is, maakt dat niet zo veel uit.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Maakt niet echt uit, zolang het maar betrouwbaar is ;)

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:09
Denk dat beetje de tegenhanger is van de MBP 15 de Dell XPS 15 is. Je moet nog wel ergens vip korting kunnen vinden anders zit hij boven budget.

• Bernessi
ppatrick schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:33:
Denk dat beetje de tegenhanger is van de MBP 15 de Dell XPS 15 is. Je moet nog wel ergens vip korting kunnen vinden anders zit hij boven budget.
Ik heb deze ook al zien passeren tijdens mijn zoektocht, het is een zeer degelijke laptop. Maar wat mij een beetje afschrikt, is het touch screen. Is er een mogelijkheid om dat uit te zetten? Ik ben niet zo fan van laptops met een touch screen

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 20:08

TopTon

Power 2 PC's

Zelf zie ik ook veel Lenovo's op Fontys hogeschool in Eindhoven voorbij komen. Zelf heb ik een Acer Aspire V5-573g, top ding, maar wat wil je met
  • Resolutie Accuduur Schermgrote Numeriek eiland DVD-drive Verlicht toetsenbord(?)
Als we dat weten, helpen we jou graag
(15 inch is bij mij heel gebruikelijk, DVD-speler niet echt meer, en Full HD is bijna een verplichting, accuduur maakt niet veel uit, en als engineering student raad ik het numerieke eiland aan)

[ Voor 1% gewijzigd door TopTon op 10-03-2015 18:53 . Reden: Touchscreen mening gelezen ]

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

• Bernessi
TopTon schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:52:
Zelf zie ik ook veel Lenovo's op Fontys hogeschool in Eindhoven voorbij komen. Zelf heb ik een Acer Aspire V5-573g, top ding, maar wat wil je met
  • Resolutie Accuduur Schermgrote Numeriek eiland DVD-drive Verlicht toetsenbord(?)
Als we dat weten, helpen we jou graag
(15 inch is bij mij heel gebruikelijk, DVD-speler niet echt meer, en Full HD is bijna een verplichting, accuduur maakt niet veel uit, en als engineering student raad ik het numerieke eiland aan)
Resolutie: minstens Full HD
Accuduur: ca. 6-7 uur na een full charge
Schermgrootte: minstens 13" en zeker geen 17" (is niet praktisch)
Numeriek eiland: niet noodzakelijk (ik werk al jaren zonder)
DVD-drive: Niet nodig, ik heb een externe DVD-drive met USB verbinding
Verlicht toetsenbord: is altijd een leuk extraatje, maar ook hier niet noodzakelijk

hopelijk kan je mij verder helpen :)

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 20:08

TopTon

Power 2 PC's

Top, en ik heb nog even rond gekeken, maar ik weet dat mijn Acer Aspire V5-573G doet het heel goed. De batterijduur is wel 5 uur met helderheid laagst en energiebesparend in Windows. Ik heb zelf 3 USB poorten, en ik denk dat dat wel het minimale hoeveelheid is. Ik hoor de laatste tijd wel wat dat bij mijn vrienden een hoop Dell laders kapot gaan. Misschien dat je in het achterhoofd kan houden dat bij Lenovo door de speciale laadpoort een nieuwe oplader duur kan zijn.

Verder heb ik hier en daar wat verhalen gehoort van een vriend met een Lenovo Z50, en hij heeft er alleen maar problemen mee. Wel softwarematig, maar alsnog problemen. Ik snap niet dat Lenovo een knop boven het toetsenbord heeft gezet om daarmee de laatste backup terug te zetten. Met alleen al het monteren van die knop krijg ik slechte gedachten over dat model. Als je voor informatica veel moet renderen, zou ik een i7 aanraden, maar mijn i5 4200U kan prima mee. Als je de U hebt, van welke Intel processor ook, kijk even naar de kloksnelheden, want die verschillen behoorlijk.

Verder als je budget het toelaat, zou ik gaan kijken naar een SSD. Als je genoeg over hebt, ga dan voor een 500 GB SSD, en haal je harde schijf uit je laptop. Dit zorgt ervoor dat je accu langer mee gaat, je nog minder geluid hebt, geen bewegende onderdelen, en als je de SSD in een mSata slot prikt, dat je laptop ook nog lichter is.

Als je laptop je enigste Windows machine word, zou ik voor de 15 inch gaan, heb je nog een extern scherm van 22 inch, dan kan je wat mij betreft wel voor een 13 of 14 inch model gaan.

Zelf vind ik het fijn als je veel programma's open hebt staan, dat ik dan een beeldscherm van de schoolPC's kan pakken, en die via (voor mijn met een adapter) VGA connector aan mijn laptop kan hangen. Denk dus dat als je zoiets veel zal doen, dat je of een VGA adapter goedkoop kan kopen, of dat er 1 op je laptop zit.

(sorry voor de weinige specifieke modelinfo, het zijn voor mij belangerijke punen waar je misschien op moet letten als je die van jou koopt)

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

• Bernessi
TopTon schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:28:
Top, en ik heb nog even rond gekeken, maar ik weet dat mijn Acer Aspire V5-573G doet het heel goed. De batterijduur is wel 5 uur met helderheid laagst en energiebesparend in Windows. Ik heb zelf 3 USB poorten, en ik denk dat dat wel het minimale hoeveelheid is. Ik hoor de laatste tijd wel wat dat bij mijn vrienden een hoop Dell laders kapot gaan. Misschien dat je in het achterhoofd kan houden dat bij Lenovo door de speciale laadpoort een nieuwe oplader duur kan zijn.

Verder heb ik hier en daar wat verhalen gehoort van een vriend met een Lenovo Z50, en hij heeft er alleen maar problemen mee. Wel softwarematig, maar alsnog problemen. Ik snap niet dat Lenovo een knop boven het toetsenbord heeft gezet om daarmee de laatste backup terug te zetten. Met alleen al het monteren van die knop krijg ik slechte gedachten over dat model. Als je voor informatica veel moet renderen, zou ik een i7 aanraden, maar mijn i5 4200U kan prima mee. Als je de U hebt, van welke Intel processor ook, kijk even naar de kloksnelheden, want die verschillen behoorlijk.

Verder als je budget het toelaat, zou ik gaan kijken naar een SSD. Als je genoeg over hebt, ga dan voor een 500 GB SSD, en haal je harde schijf uit je laptop. Dit zorgt ervoor dat je accu langer mee gaat, je nog minder geluid hebt, geen bewegende onderdelen, en als je de SSD in een mSata slot prikt, dat je laptop ook nog lichter is.

Als je laptop je enigste Windows machine word, zou ik voor de 15 inch gaan, heb je nog een extern scherm van 22 inch, dan kan je wat mij betreft wel voor een 13 of 14 inch model gaan.

Zelf vind ik het fijn als je veel programma's open hebt staan, dat ik dan een beeldscherm van de schoolPC's kan pakken, en die via (voor mijn met een adapter) VGA connector aan mijn laptop kan hangen. Denk dus dat als je zoiets veel zal doen, dat je of een VGA adapter goedkoop kan kopen, of dat er 1 op je laptop zit.

(sorry voor de weinige specifieke modelinfo, het zijn voor mij belangerijke punen waar je misschien op moet letten als je die van jou koopt)
Bedankt voor de reactie! :)
Ik denk dat de XPS 15 een zeer goede kans maakt, alleen het touch screen (vind ik compleet nutteloos en overbodig) en de prijs vallen wat tegen. Anders zou ik eerder naar een gaming laptop neigen, die hebben ook wel het volledige pakket, alleen geen al te sterke batterij.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:09
Gaming laptop is ook altijd stuk zwaarder dan een XPS15 misschien moet je eens op zoek naar vip korting voor dell is toch 10%

Verwijderd

ppatrick schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:59:
Gaming laptop is ook altijd stuk zwaarder dan een XPS15 misschien moet je eens op zoek naar vip korting voor dell is toch 10%
Waar krijg je die korting? Vindt hem maar nergens... of kan je me een code bezorgen? Zou fijn zijn :)

Verwijderd

Meer aan algemeen advies: Weet je 100% zeker dat je voor een gaming laptop wil gaan? In 9/10 situaties is het veel beter om voor school een leuk, licht laptopje te gebruiken en voor privé gaming een goede desktop neer te zetten. Is ook goedkoper en als je laptop eens gejat wordt heb je tenminste nog je desktop.

Daarnaast ben je heel snel genezen als je elke dag een joekel van een bak door de bus of trein mee moet slepen. Voor mijn stage/werk heb ik nu zo'n soortgelijke joekel (een Dell Latitude E6400 voor de fans, geen gaming laptop maar vergelijkbaar in gewicht!) en het is niet echt heel fijn om dag in, dag uit, zo'n ding door de spits mee te dragen. Daarnaast had ik in mijn HBO tijd ook een instap gaming laptop aangezien die het goedkoopst waren i.c.m. een full HD paneel. Die waren ook niet licht..

Aan de andere kant: Spierballen krijg je er wel van!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 14:09 ]

• Bernessi
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:06:
Meer aan algemeen advies: Weet je 100% zeker dat je voor een gaming laptop wil gaan? In 9/10 situaties is het veel beter om voor school een leuk, licht laptopje te gebruiken en voor privé gaming een goede desktop neer te zetten. Is ook goedkoper en als je laptop eens gejat wordt heb je tenminste nog je desktop.

Daarnaast ben je heel snel genezen als je elke dag een joekel van een bak door de bus of trein mee moet slepen. Voor mijn stage/werk heb ik nu zo'n soortgelijke joekel (een Dell Latitude E6400 voor de fans, geen gaming laptop maar vergelijkbaar in gewicht!) en het is niet echt heel fijn om dag in, dag uit, zo'n ding door de spits mee te dragen. Daarnaast had ik in mijn HBO tijd ook een instap gaming laptop aangezien die het goedkoopst waren i.c.m. een full HD paneel. Die waren ook niet licht..

Aan de andere kant: Spierballen krijg je er wel van!
Ik game niet genoeg om te investeren in een desktop, dus vind ik een stevige laptop wel fijner.
ppatrick schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:59:
Ja ik heb hier de site van gevonden (http://www.dell.com/learn...ns/dell-vip-home-page-be?), maar ze nemen geen nieuwe leden meer aan? :/

• Bernessi
Wat met de Zenbook Pro UX501 van Asus die in mei uitkomt? Iets goedkoper dan Dell en betere GPU
Pagina: 1