[Emperor] Tips, hints en level strategien ;)

Pagina: 1
Acties:

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Ok, aangezien er vast wel vraag naar is maak ik maar een nieuwe topic voor al je vragen over het spelen van Emperor: Battle For Dune. Dus als je vast zit kun je het hier kwijt ;)

Ik zit zelf (uiteraard) ook vast. Ik speel met Ordos en dat gaat vrij aardig. Alleen nu moest ik een level spelen waar ik mijn homeplanet (Drakunos 4) en de Executrix moet beschermen tegen een aanval van de Tlaxiu (uhm zo'n extra ras dat je aan je zijde kan krijgen).
Dus ik speel vrolijk dat level, jaag hordes met leechers en mannetjes over de kling en bevrijdt mijn kasteel (zeg maar).. alleen dan weet ik niet wat ik moet doen.
Er komen om de zoveel tijd 'iets' van 'achter' de map tevoor schijn en dat ontploft dan heel heftig. En zo zit ik dus al 20 min te wachten tot er iets gebeurt ;)

Iemand enig idee?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:59
Niet erngens een Windtrap ofzo laten staan?

Flickr | Lego collectie

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op vrijdag 15 juni 2001 19:18 schreef TAG_Speedy het volgende:
Niet erngens een Windtrap ofzo laten staan?
Ik heb die hele KUTmap al 5 keer doorgelopen en er is gewoon helemaal niks meer.
Om de zoveel tijd komt er van buiten de map een 'living crawler' met C4 (ofzo :) ) aan, die schiet je kapot en het resultaat is 1 grote explosie.. en dat gaat maar door.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:12
heb ffe geen zin om niew topic te openen:

was ik lekker een missie aan het spelen van 100% diffucult (yeah right)
na veel geknal uitgespeeld, volgende missie > knalt ie eruit!! aaargh. niet gesaved (tenminste, niet vlak voor einde)

om ffe op topic te blijven, dit was het level waar je die sientist f zo die over wormen gaat redden (atreides).

wat gegarandeert werkt: 2 basissen bouwen en veel artillerie laten spugen. van bijde kanten aanvallen met ornithopter support en weg basis.

Verwijderd

Ik wordt een beetje gek van Emperor.
Ik ben nu in een missie dat ik de Iblabla (die met die leeches) moet beschermen, dus ik zend er een groepje units op af en we knokken samen tegen de vijand, maar dan raakt mijn flametankje perongeluk een van hun units en gaan ze gelijk allemaal hostile op me! Voor de rest van die game !
Niet zo leuk dus :(

Nu moet ik dus alleen direct fire units gebruiken en die flametanks zijn net zo effectief tegen infantry :)

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Ok, als hier niemand het weet, is er ergens een forum over emperor ?

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 13:46 schreef IceStorm het volgende:
Ok, als hier niemand het weet, is er ergens een forum over emperor ?
Westwood heeft zelf een Emperor forum... alleen volgens mij is het niveau daar erg laag, veel geflame en gespam :)

Verwijderd

http://messagebrd.westwood.ea.com/cgi-bin/boards/emp/english/Ultimate.cgi?action=intro

Icestorm, welke chapter zit je want volgens mij heb ik dat level ook gedaan? (op de ordos thuiswereld)

Verwijderd

Ik heb toenet voor het eerst een leuke emperor missie gedaan :) Ik moest de Duke beschermen tegen aanvallen van de Tleiaxu (ofziets). Dus met zijn allen op een berg en maar golven mannetjes afslaan.
Ik kreeg toen een beetje het TA gevoel :)

Erg leuk jammer dat die missie zo kort was, en het nu weer die saaie sloop de vijand missies zijn :'(

BTW wordt de Duke niet gespeeld door Michael Dorn (Worf) ? Ik ben te lui om in de credits te kijken, maar die stem lijkt er zo op :)

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 18:54 schreef dssie het volgende:
Icestorm, welke chapter zit je want volgens mij heb ik dat level ook gedaan? (op de ordos thuiswereld)
Das chapter 2. Ik had net een Harkonnen landje ingepikt en toen kreeg ik zo'n filmpje waarin de Executrix 'vertelde' dat er wat mis was gegaan met de Tleilaxu units. Je begint de missie met wat dust scouts en wat gasmen/AA troopers (zo heten ze toch?). Eerst moet je 3 outpost innemen (nou ja, das makkelijker als je het doet) en dan onderaan de map moet je een horde met Tleilaxu units verslaan en wat Flesh Vats ed... En daarna zit ik al een half uur 'vast' :)

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
OMG, did I actually bumped?

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik zit nu te Atreidessen... en het viel me op... De topmannetjes zijn wel ranzig sterk zeg! Ik heb net de Harkonnen van de planeet afgeschopt, en ik heb uiteindelijk gewoon keihard de dure Fremen en Sardauker mannetjes laten bouwen... niks mechs... Wel veel op x drukken als er tanks dichtbij kwamen.
En daarmee heb ik echt alles af kunnen raggen, no problems. Zijn goedkoper, lopen sneller dan een tank, doen (na prijsvergelijking) meer damage, schieten sneller, er zijn meer targets voor de bad guys, etc...

Kijken of dat tegen de ordos ook werkt :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 19:19 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Das chapter 2. Ik had net een Harkonnen landje ingepikt en toen kreeg ik zo'n filmpje waarin de Executrix 'vertelde' dat er wat mis was gegaan met de Tleilaxu units. Je begint de missie met wat dust scouts en wat gasmen/AA troopers (zo heten ze toch?). Eerst moet je 3 outpost innemen (nou ja, das makkelijker als je het doet) en dan onderaan de map moet je een horde met Tleilaxu units verslaan en wat Flesh Vats ed... En daarna zit ik al een half uur 'vast' :)
Helemaal onderaan (nog beneden die Flesh Vats ( :? ) staan 2 windtraps.. Als alle gebouwen kapot zijn heb je gewonnen.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 17:13 schreef dssie het volgende:
Helemaal onderaan (nog beneden die Flesh Vats ( :? ) staan 2 windtraps.. Als alle gebouwen kapot zijn heb je gewonnen.
Allang kapot gemaakt...
KLOTE SPEL.. bug dus :'(

Verwijderd

kan je mij ff die save game sturen

(heb van het weekend comp geformateerd en heb nu alles weer goed)

ik sta online als het goed is..

nick: ds
icq #: 50361005

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Hmmm... misschien een rare vraag maarre is Emperor wel de moeite (en het geld waard :) ) om het te halen :? Ik denk er namelijk over om dat spel te gaan kopen
Bedankt alvast :)

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Imho is het niet de moeite waard van de 99 piek. Het spel is te slecht afgewerkt, te zwaar voor een normale pc en vooral te makkelijk. Verder blijft er weinig over van de spanningn die dune 2 wel had. Het is niet zo slecht als dune 2000 maar zeker niet 'goed'.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 09:24 schreef IceStorm het volgende:
Imho is het niet de moeite waard van de 99 piek. Het spel is te slecht afgewerkt, te zwaar voor een normale pc en vooral te makkelijk. Verder blijft er weinig over van de spanningn die dune 2 wel had. Het is niet zo slecht als dune 2000 maar zeker niet 'goed'.
jij hebt chapter 3 nog niet gedaan :p
Die is echt veel moeilijker dan de 2 voorgaande chapters.

Single player is wel ok. Dune fans moeten dit spel gewoon hebben. Balance is er niet echt. Een legertje van de duurtste units breekt wel door elke verdediging. De gameplay is traag, lang niet zo snel als in ra2.

Mulitplayer heb ik tot nu 3 keer geprobeerd waarvan 1 game werkte met verschrikkelijke lag. Je kan met een gigantische hoeveelheid geld beginnen dus je hoeft niet eens te harvesten. Oftewel, degene die de meeste units heeft ge-queued wint waarschijnlijk. Op multiplayer gebied mag er dus nog wel het één en ander veranderd worden.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 09:35 schreef dssie het volgende:
Single player is wel ok. Dune fans moeten dit spel gewoon hebben. Balance is er niet echt. Een legertje van de duurtste units breekt wel door elke verdediging. De gameplay is traag, lang niet zo snel als in ra2.
Een leger van 20 gas units en 40 AA troopers sloopt echt een basis no matter the size :) En als dat leger faalt heb je in 10 min weer een nieuwe klaar.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 09:46 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Een leger van 20 gas units en 40 AA troopers sloopt echt een basis no matter the size :) En als dat leger faalt heb je in 10 min weer een nieuwe klaar.
Bij mij rijden ze altijd over die mannetjes heen :(
Gebruik ik liever de Fremen en de Sardaukar. Die zijn wat sterker ;)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

dune2000 was ihmo echt zwaar

back to topic.
Het level op de ijsplaneet van Ordos, onder het ijs zit een unit van jezelf, ik ben nog niet zover met dit level omdat ik pas later ontdekte dat je een factory had :( (zonder is dit level redelijk moeilijk)maar misschien moet je daar iets mee doen??!! met dieunit onder het ijs dus
(ben maar verder gegaan met harkonnen en artreides, kmoet zeggen dat het wel makkelijk gaat)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 10:10 schreef Spice het volgende:
(zonder is dit level redelijk moeilijk)
Nee joh, MET tanks is ie juist moeilijker. Bouw gewoon een mix van AA en Gas en je bent echt onverslaanbaar. Die leechers kunnen helemaal niks tegen je mannetjes doen (en je tanks besmetten ze de hele tijd, moet je weer engineers achter de hand houden) en die gas mannetjes rekenen af met die zombies.

En Dssie heeft het bekeken (mijn savegame ;) ) en snapt het ook niet, ik heb nu dus zijn chapter 3 save game maar genomen.

• Spice

Spice

aanvulling, niet alleen geen factory ook geen construction yard, nix dus, dacht int begin, moet je dus al je engineers overhouden om nog iets te kunnen doen

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 10:27 schreef Spice het volgende:
aanvulling, niet alleen geen factory ook geen construction yard, nix dus, dacht int begin, moet je dus al je engineers overhouden om nog iets te kunnen doen
Ok, das idd minder ;) Construction yard is wel handig voor barracks ;)

• Spice

Spice

Ice storm heb je wel alle units vernietigd??
then use Dust scouts to mop up any surviving units, they are awesome against contaminators, and fairly good against leeches, you can have engineers follow them around to remove any spores.. or you can simply kill them when they convert

thing to watch out for is the exploding reinforcements the Bene.T get, they appear near the Executrix building, a couple dustscouts or a las tank should be enough to take care of those

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 10:32 schreef Spice het volgende:
Ice storm heb je wel alle units vernietigd??
Ja hoor, echt ALLES ;) Maar ik ga nu gewoon verder in chapter 3 ;)

• Spice

Spice

• Spice

Spice

gisteren ff dat level gespeeld, ging gewoon naar het volgende level :)

Verwijderd

Ik speelde een level : waar je de duke en fremen gasten moet helpen tegen die facedancers.
Op het einde "Victory"
dan een bug en hup uit het programma terug in windows.

(alhoewel ik een lage verreiste heb van een computer (PII 350 64 RAM GFORCE 256) draait het spel perfect.Bij het laden is wachten en bij het overgaan naar een ander level ook.)

wat is er mis aan die bug?

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Hier knalt ie het spel er ook op de raarste momenten uit, gewoon een kwestie van veel saven, en hopen dat ze binnenkort een patch uitbrengen. Mijn SP taktiek van de Atreides is trouwes gewoon enorm snel aanvallen, dan hebben ze echt nog nix, en loop je er gewoon overheen.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 11:51 schreef Twilight Burn het volgende:
Hier knalt ie het spel er ook op de raarste momenten uit, gewoon een kwestie van veel saven, en hopen dat ze binnenkort een patch uitbrengen. Mijn SP taktiek van de Atreides is trouwes gewoon enorm snel aanvallen, dan hebben ze echt nog nix, en loop je er gewoon overheen.
Nee, geen patch. Jij vraagt teveel van je grafische kaart. Als je de details en resolutie wat terugdraait dan klapt hij er niet meer uit.

Ik had precies hetzelfde toen ik op 1024*768*32 met alles op high speelde.

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Bij mij was m'n swapfile vol, en dan knalde hij eruit. Dus je swap omhoog schroeven wil nog wel eens helpen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Postman
  • Laatst online: 08-02 20:25
Op dinsdag 19 juni 2001 12:56 schreef Acolyte57 het volgende:
Bij mij was m'n swapfile vol, en dan knalde hij eruit. Dus je swap omhoog schroeven wil nog wel eens helpen.
Ik heb een swap van 1GB, maar bij mij klapt ie er ook nog uit. Rare is dat ik soms 1 uur kan spelen, en soms maar 5 minuten.
Ik zal mij display opties maar omlaag halen, eens kijken of dat helpt.
Pagina: 1