Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:28
Ik overweeg een Surface Pro 3 als vervanging van mijn Surface 2 nu ik alweer hardware problemen heb met de Surface pro 3 na de zoveelste omwisseling. Ik overweeg daarom de koop te ontbinden: er zou dan een kleine 500 euro vrijkomen waardoor het bedrag wat ik moet bijleggen wat kleiner wordt. Ik twijfel echter of dit een goed moment is om de pro3 aan te schaffen aangezien geruchten gaan dat de pro 4 deze zomer verschijnt. Daarnaast betwijfel ik of 128 gb en/of 4gb (zeker met gedeelde memory van de videochip) voldoende is en of de HD4400 nog goed meekomt. De 256/8GB versie is geen optie gezien mijn financiële situatie (student).
Wat zouden jullie doen?

Verwijderd

Oke er komt 500 euro vrij. Waarom koop je niet een normale ultrabook? Zoiets als dit een laptop met Broadwell processor, SSD en 1080p scherm: pricewatch: Acer Aspire V3-371-5592 Wachten op de Surface 4 is natuurlijk ook een optie.

Welke werkzaamheden voer je uit? Voor de meeste taken is 4GB voldoende. Dingen als Word, Office, simpele fotobewerkingen en dergelijke. Als je specifieke programma's nodig hebt voor je studie kun je daar benchmarks van zoeken. Je gebruikt een Surface 2 welke problemen loop je nu tegenaan?

De GPU gebruikt net zo veel geheugen als dat die nodig heeft en dat is bij normaal gebruik volgens mij niet veel. Het is sowieso dynamisch en een duidelijk antwoord kan ik niet vinden hoeveel Intel HD Graphics gemiddeld verbruikt. Voor gaming zal de nieuwe HD Graphics ietsje beter zijn, de processor als geheel is iets zuiniger en misschien zit er nu decoding in voor x265 maar dat weet ik niet. De HD4400 volstaat prima voor normale taken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 14:10 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik zou gewoon een goede laptop kopen zonder aanraakscherm (scheelt gewicht op een laptop en vind de resolutie beter). Daarnaast is een laptop stukken goedkoper in verhouding.
Verder heb je (neem ik aan) een smartfoon voor het aanraakgebeuren.