Externe HDD formatteert niet

Pagina: 1
Acties:

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-01 11:51
Hallo allemaal,

De externe HDD van een kennis van mij was op een dag verdwenen in windows met de melding "schijf moet geformatteerd worden om door te gaan". Hierop is de schijf een tijdje in de kast verdwenen tot mij de taak werd gegeven om hem weer tot leven te roepen. Feit is dat ondanks meerdere pogingen ik het ding niet geformatteerd krijg.

Wat ik heb geprobeerd:

- Formatteren via windows verkenner. De schijf wordt direct herkend als ik hem aankoppel, echter mislukt het formatteren door een onbekende fout volgens windows. Het duurt een tijdje voordat dit verschijnt.

- Formatteren via schijfbeheer, zelfde verhaal als hierboven

- Formatteren via diskpart/cmd. Geeft de error dat er geen schijf is geselecteerd, ondanks dat ik hem daarvoor nog expliciet selecteer met list disk en select disk

- Schijfhulpprogramma in OS X. Ook deze herkent de schijf, echter gaat het mis op het unmounten/deactiveren. OS X meldt dat dit niet lukt.

- diskutil in de OS X terminal. Herkent de disk wederom, echter kan hem niet formatteren omdat er geen filesystem o.i.d. .is.

Wie o wie weet wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:16
Schijf kapot lijkt me een redelijk voor de hand liggende conclusie.

Verwijderd

Controleer de SMART is altijd de 1e stap. Kabelfouten zijn mogelijk (UDMA CRC Error Count). Lees ajb even het Check je SMART-topic door, althans de startpost, dan weet je hoe dat werkt en wat je moet doen.