Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• maik535
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Hallo medetweakers!

Ik ben van plan om thuis er voor te zorgen dat ik de lampen kan bedienen met mijn telefoon. Voor ik dit project wil beginnen wil ik graat tot in de puntjes uitzoeken hoe ik het aan ga pakken.

Ik denk zelf dat ik al een aardig eindje op weg ben. In het kort heb ik bedacht dat ik een relais wil plaatsen ergens tussen de schakelaar en de lamp zelf. Deze wil ik vervolgens aansturen met een 433MHz transmitter. Hierbij kom ik dan helaas tot het probleem dat een relais van 40*27*18mm waarschijnlijk niet gaat passen in de centraaldoos of de doos achter de schakelaar. Laat staan wanneer ik er ook nog een receiver bij wil stoppen.

Mij vraag is dus als volgt, hoe hebben andere mensen dit opgelost?
Of is een relais met een receiver niet de juiste oplossing om de lichten te schakelen?

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-11 20:14

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Meestal worden daar kant-en-klare schakelaars, dimmers etc voor gebruikt. Bijv. klik-aan-klik-uit heeft een heel gamma van dat soort producten. Er zijn maar weinig mensen die zelf hun actuators/relais etc. aan een 433MHz ontvanger aansluiten.
Ik heb zelf een set klik-aan-klik-uit stopcontacten die ik dmv een 433MHz transmitter (en pilight software) met mijn RPI bedien.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• maik535
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Jullie worden bedankt! Ik kan weer een stukje vooruit denk:)

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:21
Volgens mij had simpelweg zoeken op het forum je volop informatie verschaft zoals pilight, pimatic, Domoticz, Domotiga enz.

pilight heeft het hoogste tweakers gehalte, maar daarin ook de goedkoopste oplossing. Als één van je eisen je telefoon is, dan biedt pilight verschillende Android en iOS apps.

En ja, ik heb er direct belang bij, want ik ben de ontwikkelaar :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer