Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:54
Mijn specifieke vraag is eigenlijk: wat is het verschil tussen de Asus Transformer Book T300LA en de Asus Zenbook UX31LA? - Ja, behalve dat de Transformer book uit elkaar kan natuurlijk.

Beiden hebben een:
- 13,3 inch Full HD scherm met multitouch
- Intel Core i7-4500U
- 8 GB ram
- 128 GB SSD

Maar de "vaste" is 250 (!) euro duurder dan de transformer. Zie ik iets over het hoofd waardoor ik toch beter de Zenbook zou kunnen kopen?

Wat ga je met je laptop doen?
Internet met 27 tabbladen tegelijk, terwijl 6 word-bestanden en alle backgroundshit gewoon aanstaat. SPSS en Excel met VBA. En ook over 4 jaar nog steeds.

Wat is je budget?
Rond de 1000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, max 14 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nop.

[ Voor 5% gewijzigd door pasop8erje op 10-03-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Die zen book is lichter 1.4kg vs 1.9kg. Daarnaast kun je het beeldscherm van die transformer afhalen en zit dus alle hardware in de behuizing van het scherm.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:19
Overigens vind ik de schermhelderheid van de transformer flink tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:43
Heb je al naar de Dell XPS 13 gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:54
Bedankt voor de reacties. Aan de kleine hoeveelheid woorden te zien hierboven zat ik met m'n vraag inderdaad in de goede richting. Het gewicht & schermhelderheid zijn inderdaad goede punten.

Over andere opties: Ik heb nu gezien dat er een verschil is tussen de 4e en 5e generatie i7.
De XPS is een stuk duurder dan de Asus UX303 met gelijke specs, die voor 1100 een koopje lijkt in verhouding (duur koopje, dat wel!). (Ik heb de LBBG gezien)