[Forum] Extra Chat Ballon kleur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59
Ik erger me er momenteel steeds vaker aan dat ik Topic open waar ik zelf als laatste gereageerd heb.

Dit had ik natuurlijk kunnen voorkomen door naar de ALT text te kijken. Alleen het kost tijd voordat deze zichtbaar is.

Vandaar mijn voorstel:
Andere kleur voor de Chat balonnen wanneer je zelf als laatste op een topic gereageerd hebt

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fsRmUv2m.png

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat zou ik eerlijk gezegd lelijk vinden (te veel kleuren). Is het niet makkelijker om de mouseover met de laatste poster ook te zetten bij de ballon? Dan zie je direct wie dat is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
F_J_K schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:46:
Dat zou ik eerlijk gezegd lelijk vinden (te veel kleuren). Is het niet makkelijker om de mouseover met de laatste poster ook te zetten bij de ballon? Dan zie je direct wie dat is.
Kleurtjes zou je misschien op een andere manier kunnen vervangen. Het gaat om het idee om ongelezen topics duidelijker te maken

Het mooiste is dat de kleur gebasseert is op wat je al gelezen hebt, en niet op de tijd dat je aangemeld bent.

Het leek mij makkelijk te realiseren. Omdat je al weet wie het laatst gereageerd heeft, en je weet de user zijn username.

[ Voor 17% gewijzigd door flipkipse op 10-03-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als een tussenoplossing kun je een Custom stylesheet gebruiken:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.listing .topic a[title~="Daedalus"] 
{ 
    color: #8c8c8c !important; 
    font-style: italic; 
}
Dit maakt de topictitels van de topics waarin jij als laatst hebt gereageerd grijs en cursief. Wellicht is hiermee ook de 'chatballonkleur' aan te passen, maar ik ben niet zo'n held in CSS :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ben je dan ook niet afhankelijk van de laatste sessiereset? Dan kan er dus al wel een nieuwe reactie zijn geweest.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die ballonnetjes veranderen al van kleur per categorie. Als je ze dan ook nog eens van kleur laat veranderen als je zelf de laatste reactie had wordt het helemaal een kerstboom. :P

Is het niks om in plaats daarvan de tekstballon helemaal rechts met het aantal reacties iets lichter grijs te maken? Dat is iets minder indringend. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
NMe schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:25:
Die ballonnetjes veranderen al van kleur per categorie. Als je ze dan ook nog eens van kleur laat veranderen als je zelf de laatste reactie had wordt het helemaal een kerstboom. :P

Is het niks om in plaats daarvan de tekstballon helemaal rechts met het aantal reacties iets lichter grijs te maken? Dat is iets minder indringend. :P
Je kan dan ook een lijn bijvoorbeeld om de tekst ballonnen te zetten ("stroke effect").

Of beide gekleurd wanneer jij niet de laatste reactie geplaatst hebt. En de rechter van de 2 ballonnetjes grijs en de linker gekleurd als je wel de laatste reactie hebt geplaatst.
Daedalus schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:21:
Als een tussenoplossing kun je een Custom stylesheet gebruiken:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.listing .topic a[title~="Daedalus"] 
{ 
    color: #8c8c8c !important; 
    font-style: italic; 
}
Dit maakt de topictitels van de topics waarin jij als laatst hebt gereageerd grijs en cursief. Wellicht is hiermee ook de 'chatballonkleur' aan te passen, maar ik ben niet zo'n held in CSS :)
Dit is inderdaad wat ik zocht als ik Daedalus in flipkipse verander :)

[ Voor 30% gewijzigd door flipkipse op 10-03-2015 14:32 ]

Pagina: 1