Nieuwe router gezocht

Pagina: 1
Acties:

• h999
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-04-2023
Hallo,
Ik ben op zoek achter een nieuwe router.Momenteel in de living met de laptop maar 20 Mbit terwijl mijn vaste computer,natuurlijk met kabel 150 Mbit heeft.
Router zou ook ergens in de living komen,dus geen muren of dergelijke die in de weg zitten.

Ik heb al een paar review gelezen en ik kwam al bij deze uit.

- http://www.routercenter.b...112253/asus-rt-ac68u.html
- http://www.routercenter.b...2253/d-link-dir-868l.html
- http://www.routercenter.b...ort-extreme-me918z-a.html

Wat ik wil is een zo snel mogelijke verbinding,de laptop, smartphone S5 en S5 Mini's kunnen ook op 5Ghz draaien,behalve een Acer Iconia B1 dat ik hier nog liggen heb.
Liefst zo niet al te moeilijk kwa installering.

P.S. Die Apple is toch niet enkel voor Apple toestellen?

Welke denk jullie of iets anders?

Prijs maakt niet echt veel uit als het echt beter is,geen probleem.

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

Verwijderd

Ik heb zelf goede ervaringen met Asus routers. Ik raad je dan ook die Asus router aan.

De Apple router is gewoon voor elk apparaat beschikbaar, niet enkel voor Apple apparaten ;)

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 13:34

flipkipse

Google it

Dan zou je eventueel zelfs naar de RT-87 U kunnen kijken

Kijk even in het DFS topic, en zorg er voor dat je router minimaal DFS gecertificeerd is.

Certified Google Teacher.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik had toevallig hetzelfde probleem en heb afgelopen weekend een Asus RT-N66W gekocht ( Nu in de aanbieding bij de Mediamarkt voor 85,- )

http://www.asus.com/Networking/RTN66W/

Had ik veel eerder moeten doen. Leuke router met veel extra features.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Als je WiFi snelheid belangrijk vindt moet je erop letten dat het apparaat 802.11ac ondersteunt, en dat doen alledrie. Asus heeft veel features en is stabiel, de Apple is gebruiksvriendelijk. Verder hoor ik goede dingen over de Linksys WRT1900AC en schijnt de Netgear Nighthawk X6 R8000 erg goed te presteren w.b. wireless. Ik zou zeggen kies wat leuks uit en vermijd merken zoals Sitecom, TP-Link, Icidu etc.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ximon schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:37:
Als je WiFi snelheid belangrijk vindt moet je erop letten dat het apparaat 802.11ac ondersteunt, en dat doen alledrie. Asus heeft veel features en is stabiel, de Apple is gebruiksvriendelijk. Verder hoor ik goede dingen over de Linksys WRT1900AC en schijnt de Netgear Nighthawk X6 R8000 erg goed te presteren w.b. wireless. Ik zou zeggen kies wat leuks uit en vermijd merken zoals Sitecom, TP-Link, Icidu etc.
Als je TP-Link uit sluit kan je net zo goed Asus, NetGear en Linksys uitsluiten welke in verhouding tot snelheid en stabiliteit in mijn ervaring minder zijn dan een TP-Link. Maar tja, iedereen heeft weer andere ervaringen...

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Wim-Bart schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:39:
[...]

Als je TP-Link uit sluit kan je net zo goed Asus, NetGear en Linksys uitsluiten welke in verhouding tot snelheid en stabiliteit in mijn ervaring minder zijn dan een TP-Link. Maar tja, iedereen heeft weer andere ervaringen...
Misschien heb ik het verkeerde beeld bij dit merk, maar ik heb mijn vingers te vaak gebrand aan goedkope netwerkapparatuur en neem liever het risico niet. Als ik er snel even een review bij zoek zie ik dat de prestaties van in ieder geval dit model niet de beste zijn. Als je mij vraagt of ik dit zou aanraden dan zeg ik alleen als de extra performance van die Linksys of Netgear je het geld niet waard is

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ximon schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:11:
[...]

Misschien heb ik het verkeerde beeld bij dit merk, maar ik heb mijn vingers te vaak gebrand aan goedkope netwerkapparatuur en neem liever het risico niet. Als ik er snel even een review bij zoek zie ik dat de prestaties van in ieder geval dit model niet de beste zijn. Als je mij vraagt of ik dit zou aanraden dan zeg ik alleen als de extra performance van die Linksys of Netgear je het geld niet waard is
Leuke test, en de warden komen aardig overeen met mijn metingen, alleen is mijn WNDR-4900 v1 al wat ouder en toen ik er mee teste was hij vele malen sneller dan Linksys en Asus. Maar tja, techniek gaat vooruit :-)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-02 19:48
Al heb ik er zelf nooit last van gehad, veel mensen zeggen dat ze hun router vaak moeten herstarten, tenzij ze een alternatieve firmware er op zetten. Dus misschien goed om te kijken of dat een mogelijkheid is bij een model dat je koopt.

De Apple is in principe iets duurder, maar in mijn ervaring zeer stabiel en werkt goed. Ik heb op dit moment de Time Capsule (Airport Extreme met schijf er in voor backup) en dat werkt prima, regelmatig 30MB/s+ bestanden kopieren. Geen idee of de wireless de beperkende factor is, maar het werkt stabiel en snel, zonder omkijken. Ik heb in mijn huis 1 plek met weinig ontvangst, achter een gewapend betonnen muur met een kast met electronica ernaast. En daar is de snelheid langzamer, maar niet onwerkbaar.

• h999
Nog iemand ideeën? Of ervaring met een van deze ? Ik zou graag zo rap mogelijk willen bestellen.

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:51
Ik heb net de R8000 binnen, inc laatste firmware die smarconnect issue oplost. Tot op heden nog nooit zo een stabiele wifi verbinding gehad, ik kom van een asus 78u :)

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-02 10:55
Heb zelf de asus AC66u nadat mn oude netgear WNDR 3800 wat onstabiel geworden was.
Verbinding blijft zeer stabiel waar dit eerder nog wel eens een probleem was.

Tevens vind ik de interface best prettig werken. duidelijk en ziet er strak uit

• h999
killer2 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:29:
Ik heb net de R8000 binnen, inc laatste firmware die smarconnect issue oplost. Tot op heden nog nooit zo een stabiele wifi verbinding gehad, ik kom van een asus 78u :)
Ziet er goed uit en is wel duur.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

killer2 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:29:
R8000? Waarom in vredesnaam???

Dat ding is in vrijwel alle reviews trager dan de R7000, tenzij je grote aantallen trage WiFi apparaten hebt in de 5GHz band en een of twee heel snelle. Dat is een erg beperkte use case m.i. In alle andere gevallen vreet het alleen maar twee keer zoveel stroom voor nul andere meerwaarde - en het blijft Broadcom-based, dus nogal gevoelig qua compatibility :o

Asus 78u ken ik niet, wat voor chip zit daarin?

Oslik blyat! Oslik!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:51
Gewoon omdat het kan :) nee gekkigheid, ik gebruik verschillende wifi apparaten, en nu met de R8000 heb ik voor het eerst een stabiele omgeving zonder disconnects van de apparaten (ip camera's) de snelheid is verder prima, ook de parent control is een prima feature...
Pagina: 1