Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Barlogirl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb een mobiel met een probleem. Nu heb ik de oplossing voor dit probleem (dat hoop ik dan maar, aangezien ik positieve reacties gelezen heb) in de form van Modem_900.zip (die weer een .img file bevat)

Hoe installeer ik deze patch op mijn mobiel? Ik kan nergens een goede 'guide' vinden, en mijn telefoon weet niet wat hij er mee aan moet.

Heb ik hier een speciaal programma voor nodig, of moet mijn THL geroot zijn? (dat heb ik eens geprobeerd, maar omdat het root programma in het chinees was weet ik niet zo goed wat er gebeurde, punt is dat hij ondanks een groen vinkje aan het eind geen root gerelateerde programma's wil installeren, dus ik neem aan dat het toch mislukt is) Dus als dat nodig mocht zijn heb ik daar liever ook een beetje hulp bij.

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen!

Joanne

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
welke provider heb je?
want modem-900 voegt alleen 3g snelheden toe voor de 900 Mhz band: http://forum.xda-develope...-recovery-t2835857/page88

wat voor probleem wil je precies oplossen en om welk toestel gaat het (met een beetje googlen en creatief gokken denk ik een THL-5000, maar wel handig om te vermelden)

verder vermoed ik dat je een specifieke flashtool nodig hebt om de images via usb naar de juiste partitie te flashen,

de file die je wilt flashen bevat "drivers"voor je netwerken, verder niks, geen os fixes of iets dergelijks, als je geen idee hebt wat je aan het doen bent, dan is het verstandig het eerst te begrijpen, voor je het weet is je toestel helemaal stuk

Strava

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je maakt er nogal een onduidelijk verhaal van :)

Wat voor toestel heb je, welke Android versie, wat is het probleem, waarom is die file de oplossing (en waar komt hij vandan?), enz
Graag wat meer informatie anders kan niemand je helpen :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Barlogirl
Het is een THL 5000, inderdaad. Met android 4.4.2. Hij heeft internet kuren; hij geeft aan dat hij verbinding heeft met de wifi, maar het pijltje naar beneden knippert niet meer en doet dan verder ook niks meer (qua internet). Tot nu toe alleen met telfort routers, maar laat ik nu net een telfort internet abo hebben.

Het probleem leek mij verder niet heel relevant voor de vraag, omdat meerdere mensen op een forum aangeven dat deze patch ook het wifi probleem verhelpt en dit dus de oplossing lijkt te zijn: http://forum.xda-develope...post56919311#post56919311 De file komt overigens ook van dit forum af, te vinden onder de link van Prulleman

Het is mij in ieder geval waard om het te proberen omdat er verder geen enkele andere oplossing lijkt te zijn. Ik heb alle mogelijke standen op mijn router geprobeerd, en het helpt allemaal geen moer. Zelfs de connectie via mijn laptop doorspelen naar de mobiel werkt niet, terwijl hij bij alle andere wifi connecties gewoon werkt.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Barlogirl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:07:
Het is een THL 5000, inderdaad. Met android 4.4.2. Hij heeft internet kuren; hij geeft aan dat hij verbinding heeft met de wifi, maar het pijltje naar beneden knippert niet meer en doet dan verder ook niks meer (qua internet). Tot nu toe alleen met telfort routers, maar laat ik nu net een telfort internet abo hebben.

Het probleem leek mij verder niet heel relevant voor de vraag, omdat meerdere mensen op een forum aangeven dat deze patch ook het wifi probleem verhelpt en dit dus de oplossing lijkt te zijn: http://forum.xda-develope...post56919311#post56919311 De file komt overigens ook van dit forum af, te vinden onder de link van Prulleman

Het is mij in ieder geval waard om het te proberen omdat er verder geen enkele andere oplossing lijkt te zijn. Ik heb alle mogelijke standen op mijn router geprobeerd, en het helpt allemaal geen moer. Zelfs de connectie via mijn laptop doorspelen naar de mobiel werkt niet, terwijl hij bij alle andere wifi connecties gewoon werkt.
Waar heb je gevonden dat het flashen van een 3G modem driver de problemen met je WiFi zou verhelpen? Het probleem zit hem in de Telfort modem, dat lijkt me duidelijk, aangezien je daar alleen problemen mee hebt...
Ah in die post dus. Ik kan me niet voorstellen dat het de oplossing is, maar je moet hem iig flashen via TWRP recovery. Die zul je er niet op hebben staan, dus die moet er eerst op. Hoe dat moet is vast te vinden in die xda thread.

[ Voor 7% gewijzigd door Momus op 11-03-2015 06:29 ]

• Barlogirl
Had bij een neef (met telfort) precies hetzelfde probleem en het is een bekend probleem van de telefoon. Reactie van de THL zelf heeft het over een firmware fix http://www.thlmobilestore...mah-battery-5-0-inch.html maar geeft vervolgens niet aan waar ik die zou kunnen vinden. Daar naar gevraagd, maar (nog) geen reactie mogen ontvangen.Op de site kan ik behalve de gewone 4.4.2 rom iig niets vinden.
Pagina: 1