• quintoo
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-01-2022
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik alle onderdelen voor mijn nieuwe PC binnen gekregen.

De PC heeft de volgende specificaties:
1 x JDXNZE MSI 2GB D5 X GTX750 Ti OC Twin Frozr R
1 x HW7I11 Intel Core i7-4770 3400 1150 BOX
1 x TN6V2L00 be quiet! Pure Power L8 600W ATX24
1 x IMIM4I SSD 250GB 520/540 850 EVOBasic SA3 SAM
1 x GWIR09 Asro B85M Pro4 B85
1 x IEIFC7J1 D316GB 1600-9 BX Sport K2 CRU
1 x TQXM8701 CooMas Elite 430 + Window Red Fan ATX

Alles keurig aangesloten en gedaan, en klik op het start knopje en het doet helemaal niks.
De voedig geeft helemaal geen kick of iets, geen fan die gaat draaien dus verwacht dat daar ergens het probleem ligt.
Misschien dat de PC te weinig voeding kreeg oid dus heb de videokaart er uit gehaald. (leek me sterk met 600W, maar ach ik dacht ik loop alles gewoon af)
Alle kabels heb ik goed aangedrukt, steeds meer dingen van de pc losgekoppeld in de hoop dat deze toch een kick zou geven. Ook geprobeerd met een schroevendraaier op de pinnetjes op het mobo om te zien of die ook maar iets deed maar hij doet helemaal niks.

Voordat ik morgen een andere voeding ga proberen is de vraag aan jullie of jullie nog tips voor me hebben wat ik kan proberen?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!

• ykp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2024

ykp

Je zou kunnen proberen om de voeding handmatig te starten door de groene en een zwarte draad op de 24-pins kabel met elkaar te verbinden, met bijvoorbeeld een paperclip.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar PMG.

Tevens kleine titelfix.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:32

Esumontere

Floep, banaan.

Probeer hem eens helemaal leeg te bouwen, dus enkel met de processor, 1 reepje RAM en je scherm op de onboard GPU om te kijken of je in de bios komt. Bouw dan 1 voor 1 alle dingen erin, tussendoor telkens proberen te starten.

• Baloes
  • Laatst online: 10:34
Dat er niks gebeurd lijkt toch aan te geven dat er iets niet goed aangesloten zit.

Zitten de kabeltes van de power switch van je behuizing op de juiste pinnetjes van je mobo?

http://m.youtube.com/watch?v=-r9qjlhQTX0

Ennuh klinkt heel lullig maar staat de voeding aan? Das ook zo'n klassieker namelijk.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 21:37
Spacers tussen case en mobo?

• ADMIRAL DAVE
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Klinkt misschien stom.

Maar wat je ook eens kan proberen is een andere stroomkabel, kan zijn dat de contactpunten elkaar net niet aanraken waardoor een geen gezonde stroom verbinding is tussen jou voeding en het lichtnet. Ik zelf heb dat ook eens gehad

[ Voor 6% gewijzigd door ADMIRAL DAVE op 10-03-2015 16:50 ]

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
extra stroom op t moederbord aangesloten? zown 4 pins kabel

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:41
ykp schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:45:
Je zou kunnen proberen om de voeding handmatig te starten door de groene en een zwarte draad op de 24-pins kabel met elkaar te verbinden, met bijvoorbeeld een paperclip.
Dit eerst proberen..

• quintoo
@Esumontere, Er gebeurd uberhaupt niks, geen fan die gaat draaien geen piep dan die opstart cpu fan gaat niet draaien. Gebeurd helemaal niks. Heb hem al geprobeerd te starten met 1 RAM en de rest er uitgehaald, werkte alsnog niet.

@Baloes, dit was inderdaad het eerste waar ik ook aan dacht. Ik had in t mobo handleiding boekje ook al gekeken of alles goed zit en heb de aanknop op zo goed als alles getest maar helaas zonder succes. Je ziet in 1vd3 foto's hieronder ook hoe ik de pinnetjes er in heb gedaan.

@Ardjee, Ik heb gewoon spacers toegevoegd tussen de mobo en kast ja. Heb al vaker een pc in elkaar gezet maar meestal zonder enkele problemen. Ik vermoed zelf dat t mobo gewoon defect is.

@JLP_, Andere stroomkabel + andere voeding ook al geprobeerd, maar tevergeefs. Toch bedankt voor het meedenken.

@Arn0uDz, vanochtend andere voeding geprobeerd die wel werkt bij een andere pc, dus het voeding probleem word nu uitgesloten.

Ik heb nog even een paar foto's geupload van de setup van nu. Misschien dat jullie nog iets weten?
Indien ik eind vd middag nog geen verbeteringen heb gevonden neem ik contact op met alternate mbt een vermoedelijk defect moederbord.

Alvast bedankt allemaal!

http://i57.tinypic.com/24f06y9.jpg
http://i59.tinypic.com/2dqj2io.jpg
http://i60.tinypic.com/28bsly8.jpg

• Baloes
  • Laatst online: 10:34
1 laatste dingetje nog.Het kan heel misschien ook zijn dat de power button van je kast kapot is. Dus plankie buiten de kast opstarten zonder de power button te gebruiken. Als dat ook niet werkt dan lijkt het idd toch je mobo.

• ADMIRAL DAVE
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Ik weet niet of je wat hebt liggen.
Probeer eens een ander geheugen en een andere processor, als deze niet ondersteund worden of als er iets mis mee is, hebben sommige computers ook de neiging om niet op te starten.

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
quintoo schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:15:
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik alle onderdelen voor mijn nieuwe PC binnen gekregen.

De PC heeft de volgende specificaties:
1 x JDXNZE MSI 2GB D5 X GTX750 Ti OC Twin Frozr R
1 x HW7I11 Intel Core i7-4770 3400 1150 BOX
1 x TN6V2L00 be quiet! Pure Power L8 600W ATX24
1 x IMIM4I SSD 250GB 520/540 850 EVOBasic SA3 SAM
1 x GWIR09 Asro B85M Pro4 B85
1 x IEIFC7J1 D316GB 1600-9 BX Sport K2 CRU
1 x TQXM8701 CooMas Elite 430 + Window Red Fan ATX

Alles keurig aangesloten en gedaan, en klik op het start knopje en het doet helemaal niks.
De voedig geeft helemaal geen kick of iets, geen fan die gaat draaien dus verwacht dat daar ergens het probleem ligt.
Misschien dat de PC te weinig voeding kreeg oid dus heb de videokaart er uit gehaald. (leek me sterk met 600W, maar ach ik dacht ik loop alles gewoon af)
Alle kabels heb ik goed aangedrukt, steeds meer dingen van de pc losgekoppeld in de hoop dat deze toch een kick zou geven. Ook geprobeerd met een schroevendraaier op de pinnetjes op het mobo om te zien of die ook maar iets deed maar hij doet helemaal niks.

Voordat ik morgen een andere voeding ga proberen is de vraag aan jullie of jullie nog tips voor me hebben wat ik kan proberen?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!
misschien een lullige vraag maar heb je de batterij erin van de bios?
Alles minimaal setup maken een reepje geheugen 1 harddisk aansluiten kom je in de bios van het systeem?zijn daar alle instellingen goed?
Het ruikt naar een moederbord of voedings probleem.

• quintoo
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal.

Ik heb vandaag een nieuw moederbord gekregen en nu werkt alles weer.
Blijkbaar wat het mobo stuk gegaan tijdens de verzending oid.
Pagina: 1