Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreistein
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07-2024
8)7 Ik wordt gek van die strandballen! Om de titel hierboven te typen had ik een minuut nodig door steeds optredende strandballen. Ik heb Yosemite al opnieuw geïnstalleerd en het PRAM gereset. Ook kun je de computer niet normaal uitzetten: hij gaat wel over op een zwart scherm met een draaiend wieltje maar dat houd hij dagen vol. Ik moet hem uitzetten door de aan/uitknop ingedrukt te houden!
Hier zou toch eigenlijk een plausibele verklaring voor moeten zijn, maar ik vind er geen.
Dat van het uitzetten heeft ie al lang, maar die strandballen zijn plotseling begonnen.
Hier zou eens een fatsoenlijke anti-strandballen handleiding voor moeten opgezet worden.
Tijdens het typen van deze tekst verschijnt geregeld een strandbal. Ik word er echt gestoord van.
In mijn activiteiten monitor zie ik alleen dat iets wat savapi heet erg veel CPU opslokt.
Wie kan mij helpen dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Zomaar een gek idee : Probeer eens even met wat minder geheugen te draaien? Test eerst 8gb, dan een andere 8gb reep, dan een andere combinatie van geheugen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

savapi is antivirus. Sluit dat eens eerst uit? ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop365
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-09 15:05
Ik heb het ook een keer gehad, toen bleek 1 van de RAM modules defect te zijn / niet goed te functioneren. Wellicht dus even de tip van majic opvolgen om dat uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreistein
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07-2024
OK jongens. ga ik proberen. bedankt voor de snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Probeer ook eens een schone installatie van Yosemite.
Er kan natuurlijk software dwars zitten sterker nog, dat zit dwars anders gaat hij wel gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar je resultaat!

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34
Hmm dergelijke dingen zouden ook kunnen liggen aan de SMC. Daar zou je een reset over heen kunnen gooien. Een fout daarin kan strandballen opleveren en kan inderdaad het afsluiten negatief beïnvloeden. De methode daarvoor is op te zoeken op het forum van Apple, maar een google/bing apparaat kan dit sneller voor je vinden.
Pagina: 1