Dikte audio kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twarne
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-04 08:09
Ik ben bezig met verbouwingen in mij huis en zoek audiokabels. Ik zag 2 soorten audiokabels in de catalogus dat ik aan het bekijken was, nl. 0.75mm en 1.5mm.

Wanneer gebruik je het ene en wanneer het andere?

Het zou over een afstand van +-10m zijn, boxen heb ik nog niet

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 19:15
Beide kabels werken natuurlijk op die afstand prima. Als je een beetje stereo/5.1 hebt, neem dan de 1.5 mm. Hoe dikker de kabel, hoe minder weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:44
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:30:
Beide kabels werken natuurlijk op die afstand prima. Als je een beetje stereo/5.1 hebt, neem dan de 1.5 mm. Hoe dikker de kabel, hoe minder weerstand.
owjee, dan heb ik wel hele waardeloze kabels in mijn set :+ 8)7 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/zl3pg7.jpg

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Het enige wat telt is het oppervlakte van de doorsnede. Jouw platte kabels zijn op geen enkele manier beter dan de standaard gamma kabel als luidsprekerkabel.

Behalve dan dat je met platte kabels en een fancy uitleg, meer geld van de consument kunt aftroggelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:44
je moet beter lezen AHBdV, want ik schrijf nergens dat ze beter zijn. Volgens degene waarop ik reageerde ging het vooral om de dikte. Dat hoeft dus niet uit te maken, dat is mijn boodschap.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Bean77 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:07:
owjee, dan heb ik wel hele waardeloze kabels in mijn set :+ 8)7 8)7
Als je die verkeerd om aansluit wel ja. Gaan de moleculen vast en zeker tegenwerken en het geluid dús achteruit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:52
Brad Pitt schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:45:
[...]

Als je die verkeerd om aansluit wel ja. Gaan de moleculen vast en zeker tegenwerken en het geluid dús achteruit.
Cool! Als Bean77 even volgende voorbeelden dan wil testen met digitale muziek... http://www.alletop10lijst...-achterstevoren-afspeelt/

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Ik ben wel degelijk van mening dat er verschil zit tussen een prullenkabel van de gamma of een goede kabel van bijvoorbeeld AudioQuest. Tenzij je ook speakers van de Gamma hebt, dan zal er geen verschil in zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
twarne schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:11:
Ik ben bezig met verbouwingen in mij huis en zoek audiokabels. Ik zag 2 soorten audiokabels in de catalogus dat ik aan het bekijken was, nl. 0.75mm en 1.5mm.

Wanneer gebruik je het ene en wanneer het andere?

Het zou over een afstand van +-10m zijn, boxen heb ik nog niet

Alvast bedankt.
Wat voor een speakers heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Oh jee. De Kabel-Gestapo is overal te vinden! Waarom wordt deze niet gesloten, kan makkelijk in het kabeltopic. Alhoewel dat niet van invloed zal zijn op het aantal flauwe reacties.

[ Voor 23% gewijzigd door Sirius op 10-03-2015 17:30 ]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Ik heb zelf 2,5 mm dikte en werkt perfect. Ga je voor beetje speaker neem gewoon 1,5mm of 2,5 zit je sowieso goed. Die Nordost kabels zijn handig als je ze achter de plinten wilt wegwerken zoals ik het daar zo op die foto zie.

Ben zelf niet zo van de dure dure kabels maar dat is iedereen zijn meug dan.
Maar er wordt hier niet goed gelezen en sarcasme wordt weer is niet begrepen.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twarne
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-04 08:09
Fritsvl schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:01:
[...]

Wat voor een speakers heb je?
Speakers heb ik nog niet, wil gewoon alles voorzien nu de vloer uitgebroken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:26
Fritsvl schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:00:
Ik ben wel degelijk van mening dat er verschil zit tussen een prullenkabel van de gamma of een goede kabel van bijvoorbeeld AudioQuest. Tenzij je ook speakers van de Gamma hebt, dan zal er geen verschil in zitten!
Uhuh, speakerkabel van de gamma slaat na een tijdje groen uit en/of bevat geen tot amper koper.

Goede speakerkabel hoeft niet veel te kosten, maar het is zonde om slecht spul te gebruiken. Zou persoonlijk ook minimaal 1.5mm² pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Terwijl koper juist groen oxideert...

TS, niet druk maken en gewoon goedkope kabel kopen. Lees anders ook het elven topic als je alle details wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:26
Ja klopt... Maar het hoort niet. Een goede kabel hoeft ook niet veel te kosten verder, maar ik blijf wel weg bij de bouwmarkten voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Je zou hooguit kunnen zeggen dat je cca kabels moet vermijden, dat is aluminium met laagje koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
twarne schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:17:
[...]

Speakers heb ik nog niet, wil gewoon alles voorzien nu de vloer uitgebroken is.
Ik raad je toch aan om een beetje een nette kabel te leggen. Ik heb dure kabels liggen met banaanstekkers er aan. Het klinkt met mijn speakers simpelweg beter. Maar met een goedkopere speaker zal dit verschil misschien minder zijn of niet hoorbaar. Neem dus in acht wat je later voor een speakers neer wil zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Laat me raden, je vriendin hoort het ook?

Gewoon een normale kabel nemen, zolang ie maar van koper is en geen CCS of CCA. Ik ben ongeveer de ultieme nachtmerrie voor menig gelover, want links heeft een ander merk dan rechts, hell, rechts heeft 2 merken aan elkaar geknoopt omdat allebei de stukjes te kort waren :P Draden in elkaar draaien, krimpkousje eroverheen, prachtig hoor :+

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1