Hallo iedereen.
Voordat ik jullie vraag om aankoop advies wil ik mij verontschuldigen voor mijn dyslexie.
Verder vind ik de site tweakers en het bijbehorende forum erg leerzaam.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem wil ik comfortabel autodesk inventor kunnen draaien.
Ook wil ik erop gamen.
Als het mogelijk is zou ik graag de mogelijkheid hebben om Cad werk en gamen gescheiden te houden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer all-in onder de 2000 euro te blijven. Hoe minder hoe beter, zolang inventor maar soepel draait.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige pc is al 6 jaar oud en echt helemaal af. Zal alleen nog wat data van harde schijf proberen te plukken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
I7 omdat renderen van 3d modellen & actie video camera beelden te bewerken.
Nvidia vanwege inventor
SSD snellere laattijden
16GB ram omdat ik thuis nooit grote bestanden inlaat
Kast zo stil mogelijk maar koeling mag er niet onder lijden. Looks zijn niet belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, ik heb bij mijn oude werkgever een test gedaan met een quadro kaart en een n-vidia kaart.
Test resultaten heb ik niet meer, maar weet zeker dat ik geen quadro wil. Ook geen ander merk dan n-vidia gezien de forms van autodesk zelf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij is dit een grote uitgaven dus wil het graag goed doen.
Als ik werk met Inventor wil ik dat de pc erg stil is.
Ook merk ik op mijn oude pc dat er zoveel programma's tegelijk draaien dat de pc er wat trager van wordt.
Ik zoek naar een manier om dat te voorkomen. Ik ben aan het inlezen over duel boot, weet niet of dat slim is.
Ga je overklokken?
Ook hier ben ik mij aan inlezen. Maar ik denk van wel.
Zover mijn kennis nu reikt is het niet mogelijk om 2 opstart opties te hebben, een snelle voor inventor (overklokt), en een normale voor games, fitniss trackers, gps systeem en nog een aantal programma's.
Voordat ik jullie vraag om aankoop advies wil ik mij verontschuldigen voor mijn dyslexie.
Verder vind ik de site tweakers en het bijbehorende forum erg leerzaam.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem wil ik comfortabel autodesk inventor kunnen draaien.
Ook wil ik erop gamen.
Als het mogelijk is zou ik graag de mogelijkheid hebben om Cad werk en gamen gescheiden te houden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer all-in onder de 2000 euro te blijven. Hoe minder hoe beter, zolang inventor maar soepel draait.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige pc is al 6 jaar oud en echt helemaal af. Zal alleen nog wat data van harde schijf proberen te plukken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
I7 omdat renderen van 3d modellen & actie video camera beelden te bewerken.
Nvidia vanwege inventor
SSD snellere laattijden
16GB ram omdat ik thuis nooit grote bestanden inlaat
Kast zo stil mogelijk maar koeling mag er niet onder lijden. Looks zijn niet belangrijk.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger | € 156,95 | € 156,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,- | € 359,- |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 91,84 | € 91,84 |
| 1 | Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10 | € 125,61 | € 125,61 |
| 1 | Asus BW-16D1HT Zwart | € 78,48 | € 78,48 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 500W | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.527,67 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, ik heb bij mijn oude werkgever een test gedaan met een quadro kaart en een n-vidia kaart.
Test resultaten heb ik niet meer, maar weet zeker dat ik geen quadro wil. Ook geen ander merk dan n-vidia gezien de forms van autodesk zelf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij is dit een grote uitgaven dus wil het graag goed doen.
Als ik werk met Inventor wil ik dat de pc erg stil is.
Ook merk ik op mijn oude pc dat er zoveel programma's tegelijk draaien dat de pc er wat trager van wordt.
Ik zoek naar een manier om dat te voorkomen. Ik ben aan het inlezen over duel boot, weet niet of dat slim is.
Ga je overklokken?
Ook hier ben ik mij aan inlezen. Maar ik denk van wel.
Zover mijn kennis nu reikt is het niet mogelijk om 2 opstart opties te hebben, een snelle voor inventor (overklokt), en een normale voor games, fitniss trackers, gps systeem en nog een aantal programma's.