Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-05 11:12
Hallo allemaal,

Ik vroeg me dus of of de resolutie van het scherm invloed heeft op de temperatuur van de telefoon.

Ik had geen idee, en ik kon geen topic vinden waar dit echt goed beantwoord is.

het zit namelijk zo:

Ik had altijd een Motorola moto G, deze heeft een 720p scherm en ik voelde nooit echt dat hij wam werd.
Toen heb ik een LG G3 gekocht, uiteraard met een 1440p scherm, en die werd echt heel erg heet, niet te doen!
Ik heb toen de G3 vergeleken met de GS5, met een 1080p scherm. En de GS5 werd bij na niet zo warm als de G3.

Dus hieruit kan ik eigenlijk wel een beetje concluderen dat de resolutie invloed heeft op de temperatuur.
of ben ik hier nou dom aan het lullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
En de rest van de hardware dat verschilt telt natuurlijk ook nog mee, CPU/GPU, mem, soort scherm, accu, koelvermogen enz..

Maar het scherm bevat meer pixels die meer warmte afgeven dus de resolutie heeft wel invloed ik denk alleen dat het niet veel zal zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door revertive op 10-03-2015 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Heb je niet wat malware die op de achtergrond draait?
De hogere resolutie kan een gpu van een soc wat meer belasten, maar bij goed telefoon design moet je telefoon niet permanent heet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 19:00
Enige link tussen resolutie en temperatuur is dat bij hogere aantal pixels de GPU en CPU harder moeten werken om al die pixels aan te sturen waardoor de boel warmer wordt.

In de toekomst zal dat minder worden, de eerste telefoons met FHD werden ook veel warmer, en mijn Nexus 4 met een 720p scherm wordt ook veel warmer dan mijn Moto G 2nd met 720p scherm.

Naarmate de technologie vordert zal dat dus verminderen met nieuwere telefoons.

En verder is de CPU in de G3 in mijn ogen te zwak voor die resolutie, wat Note 4 en Nexus 6 hebben is meer geschikt ervoor.

[ Voor 23% gewijzigd door Mizgala28 op 10-03-2015 00:40 ]