Zoals zovele tweakers volgde ik jullie verslag van het Apple event. Zoals te verwachten zijn er altijd wel yay- en nay-sayers, maar dit is echt wel erg. Het is zo erg dat bepaalde personen zelfs de moeite doen om in de reacties een wat kritischere mening gaan downraten. In het bijzonder gaat het om dit artikel.
Ik was lichtjes op mijn tenen getrapt omdat mijn reactie werd weggemod, terwijl die gewoonweg even antwoord geeft op een vraag van een medetweaker. Ik zei niet eens wat slechts over Apple! Maar goed, daar wil ik geen drama van maken; het zijn maar twee votes... Maar toen begon ik eens in de comments te kijken. Het is enorm triest dat bepaalde fanboys (dat zijn ze nu eenmaal, hoe je't ook draait of keert) een kritische kijk van iemand onmiddellijk -1'en. Zelfs als een mening niet met de jouwe strookt, dan geef je ten zwaarste een 0 of 1, maar een -1 moet énkel gebruikt worden voor de volgende reden:
14x Ongewenst? 36x Off-topic? Voor een bericht dat net bijdraagt aan het artikel? Ridicuul.
Dit is zeker niet de enige comment die je zo kan vinden. Klink er maar eens eentje aan dat de nieuwe macbook toch niét verheerlijkt, het zal snel weggemod worden.
Mijn vraag is nu of artikels zoals deze extra gemonitord worden door jullie om een objectieve kijk te houden op de comments, of wordt er pas wat gedaan als iemand hier een reactie plaatst? Ik begrijp dat het te veeleisend werk zou zijn om continu elk artikel te monitoren, maar het lijkt me dat er toch iets aan de aanpak moet veranderen. Wat weet ik niet, maar als fanboys zomaar elk beetje kritiek gezamenlijk kunnen wegmodden, dan schiet het moderatiesysteem zijn doel voorbij.
Ik was lichtjes op mijn tenen getrapt omdat mijn reactie werd weggemod, terwijl die gewoonweg even antwoord geeft op een vraag van een medetweaker. Ik zei niet eens wat slechts over Apple! Maar goed, daar wil ik geen drama van maken; het zijn maar twee votes... Maar toen begon ik eens in de comments te kijken. Het is enorm triest dat bepaalde fanboys (dat zijn ze nu eenmaal, hoe je't ook draait of keert) een kritische kijk van iemand onmiddellijk -1'en. Zelfs als een mening niet met de jouwe strookt, dan geef je ten zwaarste een 0 of 1, maar een -1 moet énkel gebruikt worden voor de volgende reden:
Neem bijvoorbeeld deze reactie.-1: Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker.
Deze persoon verdient minstens een +2. Niet alleen blijft hij rustig en beleefd, hij haalt er ook details bij én verwijst daarbij naar relevante producten. Ik geef hier geen meningsoordeel, maar hij doet alleszins moeite om een normale discussie te voeren. Zijn eindscore is een 1, maar kijk naar z'n scorekaart (op het moment van schrijven):quote: cordonbluePrijs is toch echt wel hoog anders. Asus Zenbook UX305; Core M, 256 GB SSD, 13,3" 3200x1800 ips scherm, 9 uur accuduur bij browsen, verkrijgbaar voor 949 euro. Dat maakt de goedkoopste versie van deze nieuwe Macbook 350 euro duurder, terwijl de specs nagenoeg hetzelfde zijn. Scherm van de Asus heeft zelfs nog een hogere ppi.
http://tweakers.net/product/421918/asus-zenbook-ux305fa/
Voor ongeveer dezelfde prijs als deze Macbook heb je een Dell XPS 13 (2015) met veel snellere processor en beter scherm.
http://tweakers.net/product/418816/dell-xps-13-(2015)/
code:
1
2
3
4
5
| +3 Spotlight 26 +2 Informatief 43 +1 On-topic 30 0 Off-topic / Irrelevant 36 -1 Ongewenst 14 |
14x Ongewenst? 36x Off-topic? Voor een bericht dat net bijdraagt aan het artikel? Ridicuul.
Dit is zeker niet de enige comment die je zo kan vinden. Klink er maar eens eentje aan dat de nieuwe macbook toch niét verheerlijkt, het zal snel weggemod worden.
Mijn vraag is nu of artikels zoals deze extra gemonitord worden door jullie om een objectieve kijk te houden op de comments, of wordt er pas wat gedaan als iemand hier een reactie plaatst? Ik begrijp dat het te veeleisend werk zou zijn om continu elk artikel te monitoren, maar het lijkt me dat er toch iets aan de aanpak moet veranderen. Wat weet ik niet, maar als fanboys zomaar elk beetje kritiek gezamenlijk kunnen wegmodden, dan schiet het moderatiesysteem zijn doel voorbij.