Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Omdat mijn huidige HTC Evo 3D uit ellende langzaam zichzelf aan het vermoorden is, ben ik maar op zoek gegaan naar een vervangende telefoon. Echter kwam ik helaas tot de conclusie dat de huidige 'goede' telefoons toch wel vrij prijzig zijn. Vandaar dat ik onderzoek heb gedaan naar de 'chinese' telefoons en ik ben zo op deze telefoons uitgekomen. Mijn ouders hebben ook beide een Jiayu en daar heb ik verder nog geen (grote) klachten vandaan horen komen, dus vandaar dat dat merk mij wel aansprak.

Ik zoek een?
Snelle, grote telefoon met goede batterijduur. Ik spendeer iedere dag zo'n 1,5 uur in de trein en dan wordt er wel actief gebruik gemaakt van m'n telefoon. Graag wil ik toch wel een scherm van 5-5" en een lange batterijduur(~3000MAh?). Mijn huidige telefoon moet ik halverwege de dag opladen wil ik hem nog fatsoenlijk kunnen gebruiken door de dag heen. Ook vind ik het fijn om touchknoppen te hebben aan de onderkant van het scherm in plaats van een fysieke knop.

Wat is je budget?
Ik houdt de kosten toch het liefst wel onder de 200 euro, tenzij een telefoon echt een pareltje is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben niet veeleisend qua performance op mijn telefoon. Het enige wat ik actief gebruik is WhatsApp, Snapchat, Facebook, NU, Reddit etc. Verder speel ik geen games erop / kijk ik er geen films op, op korte youtube video's na. Ik wil graag dat de telefoon wel deze apps kan draaien zonder storende stotteringen/lag enzovoort. Verder weet ik ook niet of 4G iets is wat ik zou willen, 3G heeft voor mij tot nu toe altijd fijn gewerkt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Na het kijken van een aantal reviews en het doorlezen van het onbekende chinese telefoons-topic was ik zelf uitgekomen op de Elephone G7 en de Jiayu S3. Beide telefoons spraken mij wel aan qua specs en prijs, maar ik kan zelf geen duidelijke punten vastleggen om te bepalen welke ik nou zou moeten kiezen.

Welke vragen heb je hier nog over?
1. Krijgen beide van deze telefoons een update naar Android 5.0? Ik lees hier op internet verschillende dingen over, maar ik zie er geen duidelijke antwoorden over.
2. Zijn er nog andere telefoons in dezelfde prijsklasse, met vergelijkbare specs en van betrouwbare merken waar ik over na zou moeten denken?
3. Zijn er redenen waarom ik deze telefoons absoluut niet zou moeten kiezen?

Alvast bedankt voor het lezen. :D

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Alle Chinezen beloven een update naar Lollipop, maar bij niemand weet je het zeker.
Van deze twee is wat mij betreft de Jiayu zwaar in het voordeel. Merk is betrouwbaarder, specs zijn beter, al met al een betere telefoon.
Elephone is een C-merk.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Heb zelf de Elephone G7(staat nu in de V&A)
Erg mooi toestel, maar idd wat Momus zegt is Jiayu qua merk betrouwbaarder en zal ook grotere kans hebben op een update naar 5.0.
Batterijduur is prima. Maar niet geweldig.

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Momus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:23:
Alle Chinezen beloven een update naar Lollipop, maar bij niemand weet je het zeker.
Van deze twee is wat mij betreft de Jiayu zwaar in het voordeel. Merk is betrouwbaarder, specs zijn beter, al met al een betere telefoon.
Elephone is een C-merk.
krissie100 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:24:
Heb zelf de Elephone G7(staat nu in de V&A)
Erg mooi toestel, maar idd wat Momus zegt is Jiayu qua merk betrouwbaarder en zal ook grotere kans hebben op een update naar 5.0.
Batterijduur is prima. Maar niet geweldig.
Bedankt voor de reacties, ik dacht zelf ook al dat Jiayu een betrouwbaarder merk is. Zijn er nog andere telefoons waar ik eventueel naar zou moeten kijken?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Djmaddox schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:44:
[...]

[...]

Bedankt voor de reacties, ik dacht zelf ook al dat Jiayu een betrouwbaarder merk is. Zijn er nog andere telefoons waar ik eventueel naar zou moeten kijken?
In dit prijssegment is de Jiayu gewoon een echte topper.
Denk dat ie perfect voldoet aan je eisen.

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Momus schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:47:
[...]

In dit prijssegment is de Jiayu gewoon een echte topper.
Denk dat ie perfect voldoet aan je eisen.
Bedankt voor de reactie, ik heb die Jiayu S3 besteld. Ik zal nog laten weten wat ik er van vindt. :)
Pagina: 1