Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vaio BSOD bij installeren realtek

Pagina: 1
Acties:

• burnds
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-10 23:24
Mijn VAIO laptop geeft een BSOD wanneer ik de Realtek audio-driver wil installeren. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik die verwijderd. In eerste instantie deed mijn mini-jackuitgang het namelijk niet meer en kwam ik op het lumineuze idee om de drivers te verwijderen en opnieuw te installeren. Helaas voor mij heb ik nu helemaal geen geluid meer en wanneer ik de gedownloade dirvers wil installeren geeft ie halverwege het installatieproces een BSOD.

Ik weet eigenlijk veel te weinig van computers om mij hier mee bezig te houden, maar misschien weet iemand hoe ik dit relatief eenvoudig kan oplossen.

• burnds
Het OS is overigens Windows 7.

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik ben geen "crack", maar gezien het feit dat je nog geen reacties hebt gehad:
Wat meld je BSOD. Die foutmeldingen zeggen echt wel iets.
Lees dit ook eens door: http://www.eightforums.co...alling-realtek-audio.html
Ik lees ook ergens dat je alleen de originele drivers van Realtek moet gebruiken. Niet die van OEM's
Ik zocht op "Realtek audio-driver" "bsod". Blijkbaar komt dit probleem vaak voor. Je kunt eventueel de andere hits ook eens doornemen.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Vreemd dat je BSOD krijgt tijdens install van een audidriver. Zoals hierboven als gezegd. Geef is de code wat de BSOD zegt. Verder wat voor drivers gebruik je ?

Kan je niet je juiste driver via de auto-update van win 7 binnen halen ?

Het grote adblocking topic

• burnds
Omdat ik zo langzamerhand helemaal klaar was met het ding, heb ik een andere besteld (Acer Aspire E5-771-5202). In elk geval bedankt voor jullie bereidheid om me te helpen, maar eerlijk gezegd zag ik het niet zitten en was ik ook wel beetje klaar met het langzame opstarten enzo. Misschien dat ik hem nog ergens anders voor kan gebruiken, ergens waar je geen geluid voor nodig hebt...

Nogmaals dank, ik stel het altijd op prijs als mensen je belangeloos willen helpen.